Efter allt strul med BF4, Nån mer som gett upp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag skiter i vad de sysslar med, de idioterna kan ju börja med att släppa färdiga produkter. Varför ska man som konsument acceptera halvfärdiga och otestade produkter?

Vänta med att köpa spel tills ett par veckor efter release då, så hinner du få reda på om spelen är ofärdiga innan du köper.
Det är tack vare att så många förköper spelen som de kan hålla på så här.

Konsumenters makt över bolagen ligger i plånboken.

Det är faktiskt inte svårare än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Spelet flyter mycket bra Inga krascher alls. Enda problemet jag har är att ljudet försvinner ibland när jag kör fordon på Goldmud Railway banan Det kan jag leva med så länge. Kör med Catalyst 13.11 v8. Helnöjd med spelet

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Sällar mig till skaran som inte har några större problem. Sen förra patchen har det inte kraschat än en enda gång vad jag kan minnas.
Ljudbug på Golmud Railway och blinkande texturer ibland, men inget värre än så. Jag diggar spelet stenhårt och ser fram emot fler kartor.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar mycket bra nu.
Iof låste sig mitt spel en gång igår efter rundan men annars rullar det på.

Ser mest fram emot lite nya banor då vissa av dom befintliga är ganska trista.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

EA borde dras in i en domstol eftersom dom släpper program som inte ens är i närheten av färdiga. Rejäla böter ska dom ha annars kommer dom bara fortsätta som inget har hänt. Jag fattar inte varför folk går på samma nit gång på gång när det var mycket problem med den föregående spelet också. Jag själv köper varken BF eller COD längre. Har inte köpt BF efter BF 2 och World at War när det gäller COD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag kunde spela bf4 betan hur bra som helst. Varför kan jag inte spela nu då spelet ska vara färdigt.:(

Skrivet av JohnnyGreed:

Jag skiter i vad de sysslar med, de idioterna kan ju börja med att släppa färdiga produkter. Varför ska man som konsument acceptera halvfärdiga och otestade produkter?

Optimeringar. Som sagt, det är många som faktiskt har kunnat spela utan krasher sedan dag 1, sen finns det en grupp folk har problem och det är dessa DICE jobbar för att fixa iordning dem.

Du som konsument behöver inte acceptera det, lösningen är extremt simpel: Sluta köpa produkter förren du vet att de fungerar ordentligt om du inte orkar pilla med det själv. Vad har DU gjort JohnnyGreed för att försöka fixa problemet på din sida?

Skrivet av Gunner357:

Hurru ni grabbar vad kör ni för OS vore kul o veta.

Windows 8.1 här allaf all

Permalänk

Jag har sen början haft serverlag på varje server. Det gör att jag inte kan röra mig så bra vänster-höger, strange. I helgen gjorde de något så att jag hade inga problem på 2dagar.

Var så nöjd sen släpper det ett nytt uppdatering och skiten är tillbaka. Vet inte vad jag ska göra. Har 36 i ping på nästan alla server, men när jag spelar känns det som 150-200. Har väldigt svårt att följa fiender när jag skjuter. När jag sänkte network till 0 hjälpte det lite , men inte mycket. Nu blir man istället skjuten bakom väggen 3-4 sekunder efter.

Jag tänkte ge Metro en chans sen lägger jag spelet på hyllan tror jag. Det är inte kul att spela såhär. Ligger på 100 fps nästan hela tiden , men latency lagget gör det ospelbart.

Har inga problem i BF3. Någon som har en tips vad jag kan göra?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag börjar också ledsna, men har inte gett upp än. Igår kraschade spelet tre gånger de första 30 min jag spelade (tröttsamt) för att sedan rulla på felfritt i 2 timmar.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Stabilt precis som bf3. Hade problem med det och formaterade och ny installerade alla nya drivrutiner sedan dessa har bf3 funkat nu också bf4. Däremot upplever jag attt bilden "fladdrar" lite, nästa som suppresion fast man inte blir beskjuten.

Och spawn death har blivit ännu värre. typ 15 gånger på raken utan att jag hann ta ett steg... =D Jaja så går det om man är lat och spawna på sina teammates istället för i basen...

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Optimeringar. Som sagt, det är många som faktiskt har kunnat spela utan krasher sedan dag 1, sen finns det en grupp folk har problem och det är dessa DICE jobbar för att fixa iordning dem.

Du som konsument behöver inte acceptera det, lösningen är extremt simpel: Sluta köpa produkter förren du vet att de fungerar ordentligt om du inte orkar pilla med det själv. Vad har DU gjort JohnnyGreed för att försöka fixa problemet på din sida?

Windows 8.1 här allaf all

??? Om alla andra spel och mjukvaror fungerar klanderfritt inkl. BF3 varför skulle jag då försöka fixa det själv? Det handlar ju knappast om att det är fel på mina grejer...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag har avinstallerat spelet, gett up!

Permalänk

Kom och spela planetside istället c:

Permalänk
Skrivet av antepannte:

Jag börjar också ledsna, men har inte gett upp än. Igår kraschade spelet tre första 30 min jag spelade (tröttsamt) för sedan rulla på felfritt i 2 timmar.

Ha 3 gånger på 30 min det slår jag med råge. Mitt kraschar 15 på 10 min och jag har provat allt utom ny installation av os. Jag har testat

Köra med gtx 670 sli utan sli
Kör nu med 290 amd
Olika upplösningar window borderless fullscreen.
Med tre skärmar en skärm
Stock klock på gpu överklock på gpu
Lika dant med cpu som gpu.
Low medium high ultra

Det är väl bara OS installation kvar.

Tror fan jag kastar ut dator helvetet genom fönstret snart. J@%®℃L sshhiitt AAAHHGG:(

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Ha 3 gånger på 30 min det slår jag med råge. Mitt kraschar 15 på 10 min och jag har provat allt utom ny installation av os. Jag har testat

Köra med gtx 670 sli utan sli
Kör nu med 290 amd
Olika upplösningar window borderless fullscreen.
Med tre skärmar en skärm
Stock klock på gpu överklock på gpu
Lika dant med cpu som gpu.
Low medium high ultra

Det är väl bara OS installation kvar.

Tror fan jag kastar ut dator helvetet genom fönstret snart. J@%®℃L sshhiitt AAAHHGG:(

Kasta inte ut datorn=) Jag känner likadant. Vill ju så gärna kunna spela det. BF4 buggar och crashar så hårt så man undrar ju om datorn är trasig tillslut.

Permalänk

Glömde och säga att jag har installerat om bf4 idag med.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag kör med en gammal burk, den i min signatur. Spelet funkar OK. Ibland försvinner ljud i vehicles på en map som tidigare nämnts sen kraschar jag nästan alltid på Shanghai, ibland kraschar jag på andra banor också men inte lika frekvent. Överlag så är spelet inte värt alla krascher och långa laddningstider man tvingas utstå. Köpte spelet som en download på rea för 222 pix så ingen större förlust.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

hmm siege of shanghai kraschar nästan direkt, och sen en hel del ljudbuggar på vissa banor (man struntar i det om man har på musik samtidigt fast... man blir lite av ett blindstyre ) och så kraschar spelet ofta när man byter bana. inga problem i andra spel så hmm... de har inte gjort ett särskilt bra jobb med att kvalitetssäkra den här gången.

PS. tycker det är värre att bli baserapead dock, finns ingen comeback mekanism över huvud taget i det här spelet... det är inget klanspel eller moba så hur jävla svårt ska det vara, istället ligger alla resurser ute på control pointsen för både commander och spelare i form av fordon osv. shit alltså.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunner357:

Hurru ni grabbar vad kör ni för OS vore kul o veta.

Win 8.1

Permalänk
Medlem

8.1 clean install från iso. Endast BF4 installerat.

Permalänk
Medlem

Win 8.1, kraschar ibland när det byter maps. Dock inte ofta alls, kanske 1 gång på 5-8 timmar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

win 8.1

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Så vad tror ni ska jag installera OS. Tror fan jag gör det kan väl inte bli sämre iallafall.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Vänta med att köpa spel tills ett par veckor efter release då, så hinner du få reda på om spelen är ofärdiga innan du köper.
Det är tack vare att så många förköper spelen som de kan hålla på så här.

Konsumenters makt över bolagen ligger i plånboken.

Det är faktiskt inte svårare än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Give this man a cookie. No give this man a planet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Så vad tror ni ska jag installera OS. Tror fan jag gör det kan väl inte bli sämre iallafall.

Gör som jag, avvakta till detta är löst av Dice. Har spelat 2 timmar hittills med massa kraschar, och jag försöker undviker all irritation som detta fiasko annars kan skapa.

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Ha 3 gånger på 30 min det slår jag med råge. Mitt kraschar 15 på 10 min och jag har provat allt utom ny installation av os. Jag har testat

Köra med gtx 670 sli utan sli
Kör nu med 290 amd
Olika upplösningar window borderless fullscreen.
Med tre skärmar en skärm
Stock klock på gpu överklock på gpu
Lika dant med cpu som gpu.
Low medium high ultra

Det är väl bara OS installation kvar.

Tror fan jag kastar ut dator helvetet genom fönstret snart. J@%®℃L sshhiitt AAAHHGG:(

Hade samma krasch-frekvens som Du. Oftast RSOD.

Klockade ner CPU ett snäpp, men höjde klocken på GPU:na (mental kompensation?) å kunde lira en hel timme idag innan den kraschade första gången.
Nästan grät av lycka!

Det som är jobbigast för mig är att det inte handlar om att "BF4 har slutat fungera" (å sen ut till windows) utan att det blir tokkrascher med reboot.

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Avstängd

Nej, även om det strular så är det fortfarande ett riktigt bra spel!
Hoppas de som gnäller här verkligen inte ska spela mer BF4, skulle vara skönt o få slippa allt gnäll i in-game chatten

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perverted:

Nej, även om det strular så är det fortfarande ett riktigt bra spel!
Hoppas de som gnäller här verkligen inte ska spela mer BF4, skulle vara skönt o få slippa allt gnäll i in-game chatten

Ditt nick passar verkligen till det du just skrev. Du menar alltså att man inte ska få hysa några negativa åsikter om hur Dice/Ea skött denna releasen?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyGreed:

Ditt nick passar verkligen till det du just skrev. Du menar alltså att man inte ska få hysa några negativa åsikter om hur Dice/Ea skött denna releasen?

Nej absolut inte.

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Skrivet av Slowpoke66:

Hade samma krasch-frekvens som Du. Oftast RSOD.

Klockade ner CPU ett snäpp, men höjde klocken på GPU:na (mental kompensation?) å kunde lira en hel timme idag innan den kraschade första gången.
Nästan grät av lycka!

Det som är jobbigast för mig är att det inte handlar om att "BF4 har slutat fungera" (å sen ut till windows) utan att det blir tokkrascher med reboot.

Knepigt jag får mest bf4 har slutat fungera och jag har bara fått en tokkrasch. Du lycka till i fortsättningen med bf4 spelandet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Har, efter en jädra massa krasher i början, börjat flyta på nu. Någon enstaka "bf har torskat". Kör SLi, och med de nya drivrutinerna 331.82 så springer mina 680's i max med lite klock så att boosten ligger på runt 1200. Cpu runt 80-90% @ 4.5Ghz

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |