wifi Begränsad anslutning windows 8

Permalänk
Medlem

wifi Begränsad anslutning windows 8

Frugans laptop en Asus X202E har fungerat helt ok med wifi i snart 1,5 månad inga problem att ansluta till nätverket hemma eller på jobbet.

igår så började den att få en begränsad anslutning till hemnätverket som resulterar i att den inte kan komma ut på internet. detta säger datorn att den är med i ett öppet nätverk och ska vara i ett privat annars blir åtkomsten begränsad.

har testat det mesta och surfat runt efter lösningar och testat det med men inget funkar. Jag installera om windows 8 men fortfarande samma problem. med kabel så funkar det helt ok.

av nån anledning så verkar den inte heller vilja byta från öppet till privat. utan det kan man välja om man vill dela med sig mappar i anslutningen av nätverket och då ska den automatiskt vbli privat nätverk. den vill heller inte koppla upp sig till ett befintligt hemnätverk med lösenord.

nån som är duktig på windows 8 eller stött på samma problem..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Testa att ta bort profilen helt. Och anslut på nytt.
http://lifehacker.com/delete-wi-fi-networks-in-windows-8-from...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Testa att ta bort profilen helt. Och anslut på nytt.
http://lifehacker.com/delete-wi-fi-networks-in-windows-8-from...

borde inte profilen försvunnit när jag installerade om windows 8?

testar nu att uppdatera bios, chipset och senaste drivrutiner från asus..

testade guiden med länken du skrev.. funkar inte. hittar inte commando för wlan profiles kanske det är för windows 8 pro versionen

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

Liknande problem

Jag har ett liknande problem men då visar den bara att anslutningen är begränsad fast allt fungerar perfekt, egentligen inget problem men det stör mig när jag kollar ned i hörnet och ser den lilla gula triangeln...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorOfSweden:

Jag har ett liknande problem men då visar den bara att anslutningen är begränsad fast allt fungerar perfekt, egentligen inget problem men det stör mig när jag kollar ned i hörnet och ser den lilla gula triangeln...

testade precis det fungerade för mig, körde du som admin?

Här också.http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/ac80...

tänk på att skriva netsh WLAN show all , ser ut som vlan där på guiden.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

testade precis det fungerade för mig, körde du som admin?

Här också.http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/ac80...

tänk på att skriva netsh WLAN show all , ser ut som vlan där på guiden.

Man tackar! Ska testa när jag slår mig ned vid datorn senare

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorOfSweden:

Man tackar! Ska testa när jag slår mig ned vid datorn senare

Testa me nya drivers också, gärna ifrån tillverkaren direkt och inte laptop tilvlerkaren.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Testa me nya drivers också, gärna ifrån tillverkaren direkt och inte laptop tilvlerkaren.

Det är en stationär dator som jag blivit "tvingad" att köra trådlöst med en sån här, alla drivers är uppdaterade till den iaf

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Testa me nya drivers också, gärna ifrån tillverkaren direkt och inte laptop tilvlerkaren.

har senaste drivers.. från asus

med sladd har jag lagt till den i hemnätverket.. men tyvärr så hjälper inte det då det är helt separata anslutningar. ska test och brygga anslutningen

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

har senaste drivers.. från asus

med sladd har jag lagt till den i hemnätverket.. men tyvärr så hjälper inte det då det är helt separata anslutningar. ska test och brygga anslutningen

testa senaste ifrån intel om det finns då.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick nyss hem min nya laptop en LENOVO ESSENTIAL B5400 CI5 2.5 8GB/1000 GT720M 15.6" W8.
Men kan ej ansluta till wifi. Fungerar kanon om jag kör kabel.

Får bara begränsad åtkomst!

EDIT: Har testat att ladda hem nyaste drivrutinerna för nätverkskortet. (Realtek RTL8723BE wireless LAN )
Ibland så kan jag koppla upp mig och surfa men efter ca en minut så blir det begränsad åtkomst!
Blir sjukt irriterad över att det ska vara så här med helt ny dator.!

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Men alla annan utrustning här hemma fungerar utmärkt med routern

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Har nu uppdaterat till 8.1 men med samma problem.
Även gjort följande två steg utan resultat :http://optimizewindows8.wordpress.com/2013/11/07/how-to-fix-l...

Är det verkligen ingen här inne som har något råd, idé eller tankar kring detta?

EDIT: Kan det ha något att göra med min router? Det är en ASUS RT-N15U

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Har även nu uppdaterat till senaste programvaran för min router utan framgång.

EDIT: Kan du ta och tillägga att jag testade en annan router med precis samma utgång.
MEN när jag delar från mobiltelefonen så fungerar det!

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Nu är det såhär att jag har haft detta problem väldigt länge i perioder tills nu.
Jag satt o klurade på trådlöst nätverk och kabelnätverk (Ethernet), och jag tänkte att om jag kanske kan inaktivera Ethernet och sedan aktivera det igen så kanske det kan fungera. Och det gjorde det. Det funkar nu hela tiden.
OBS! Detta är för er som har samma problem fast på stationär dator med Ethernet!
Såhär gjorde jag:

1. Gå in på "Kontrollpanelen".
2. Gå in på "Nätverks- och delningscenter"
3. När ni är där så kollar ni bredvid "Anslutningar" där det står "Ethernet". Klicka där och ni kommer komma in på statusen för "Ethernet"
4. Kolla längst ner i mitten av fönstret där det står "Inaktivera" och klicka där.
5. Efter att ni har gjort detta så går ni tillbaka till "Nätverks- och delningscenter"
6. Nu går ni in på "Ändra inställningar för nätverkskort" där ni kommer se att "Ethernet" är inaktivarat. Högerklicka på "Ethernet" och klicka sedan på "aktivera"
7. Efter att ni gjort detta så borde allt funka som det ska.

/Mvh Andreas 14 år.

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat Andreas,

Genom att trycka på Diagnostisera på anslutningen så genomförs samma processedur, omstart av nätverkskortet.
Man kan också i Kör skriva CMD för kommandoprompt och i den skriva ipconfig /release <ENTER> och sedan skriva ipconfig /renew så begär man ett nytt ip från routern.

Det kan faktiskt vara värt att titta på vilket IP- nummer ni får innan ni kör kommandot, börjar det på typ 169 så är det antagligen lokalt IP och begränsad eller ingen internetåtkomst.