Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tycker vi bör ha en diskussionstråd för GT6 också

Så vad tycker ni om spelet?
Själv gillar jag det, fysiken är helt ok och grafiken duger väl, visst hade dom kunnat slipa lite mer på den sidan men hellre att spelet känns bra än att det ser perfekt ut.

Vet inte vad jag tycker om ljudet än har nog spelat för lite för att ha en åsikt, förutom allt däcktjut som kan bli lite lätt irriterande i längden.

Jag tycker spelet är helt underbart än så länge. Har klarat lite mer än 30%. Tycker 6 är bättre än 5 på nästan alla punkter. Skönt att slippa köpa en ny bil för varje tävling. Så nu behöver man inte gå back hela tiden som man nu gör på annat istället men det är en annan sak det.

Däcktjutet försvinner mer med bättre däck. Då precis som i verkligheten så säger "sämre" däck ifrån sig tidigare än racing däck.

Jag tycker det även är intressant och bra att man jämför alltid spelet mot verkligheten och inte mot något annat spel. PD kör sitt egna race och det är alltid lika kul att se. Även om man oftast undrar hur dom tänkte nu. Kul också att GT6 måste vara första spelet i hela serien som kom ut i utlovad tid.

Och för dom som inte gillat GT serien detta kommer ni inte heller gilla. Ni som tycker om GT serien tror jag knappast blir besvikna.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Har haft ett ganska långt uppehåll så nu när jag bootade upp spelet så fanns det flera seasonal events det var låst sist jag spelade. Körde igenom alla och efter så sitter man med ~3.7M CR, inte illa med tanke på att man hade runt 100k innan

Visst man tjänar rätt dåligt i dom vanliga racen men i seasonal specialarna ger ju över millen styck samt nån bil å lite färger

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snälla säg att de har skippat lövblåsarljudet på bilarna. Ljudet i en bil (motorljud, avgasljud, cockpitljud) är en STOR faktor, i alla fall för mig. Om ja, så hoppas jag att de inte har gjort som nfs shift serien där turbon gnäller så mycket att det tar över allt annat samt att alla bilar låter likadant.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jo nog tjänar man rätt dåligt måste jag säga, nu på national B racen så drar man in ~6000-7000 per race. Vilket är riktigt dåligt. Visst jag har tjänat in drygt 150000CR men bara ~100000 kvar då man har uppgraderat lite. Men det är som i alla spel nuförtiden Forza, GTA V(där är det värst tycker jag) mm,man tjänar dåligt å dom säljer ingame cash för riktiga pengar i PSstore/Xbox marketplace. Värdelöst å jag har inte tänkt köpa ett enda öre.

Gillar dock spelet riktigt mycket såhär långt men har ju inte spelat mycket alls. Men man får kämpa för CR så dom rika kommer ha ett stort försprång tyvärr.

forza horizon är inte så aktuellt kanske, men där tjänar man helt okej ändå, runt 30000CR varje race (1.90 x vinnarpriset) och bilarna är inte alltför dyra, tycker dom är bra prissatta förhållande till verkligheten. Har inte ens kommit långt på horizon och har de flesta dyra bilarna uppgraderade till max.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Gillar varken Gran Turismo ljuden eller Forza. Speciellt Forza 5 känns så jäkla överdrivet med eko och kraftig ljudvolym från avgasrören även när man sitter i cockpit. Inte närheten utav verkligt.

Någon som hört rykten när det kommer till PS4?

Det enda rykte jag har hört är att GT6 inte kommer ut till PS4. PP jobbar istället på GT7 (möjligtvis annat namn för next-gen?) för PS4. Detta var som sagt bara ett löst rykte jag snappat upp i förbifarten, är inte väldigt aktiv på GTPlanet längre så kan ej bedöma om det är troligt eller ej.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag lyckas inte hitta inställningarna för force feedback etc. Har för mig jag såg dem i ett tidigt skede efter installationen (som förövrigt tog en evighet) - men nu hittar jag dem inte... Samma med svårighetsgrad å så. Samt ställa in så man inte behöver vrida lika mycket på ratten.

Sedan undrar jag om det går att mappa så kopplingen kan användas som broms? Kör med G27.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Hej,

Jag lyckas inte hitta inställningarna för force feedback etc. Har för mig jag såg dem i ett tidigt skede efter installationen (som förövrigt tog en evighet) - men nu hittar jag dem inte... Samma med svårighetsgrad å så. Samt ställa in så man inte behöver vrida lika mycket på ratten.

Sedan undrar jag om det går att mappa så kopplingen kan användas som broms? Kör med G27.

Tog installationen en evighet? Man installerar inte ens spelet. Från PSN-versionen så läggs spelet in på hårddisken (naturligtvis) från bluray så spelar man direkt.

Inställningar gör du under options, http://www.gran-turismo.com/hk/gt6/manual/#!/option/steering

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara de skrotar B-Spec till nasta spel.
Och andrar handbromsskriket.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Tog installationen en evighet? Man installerar inte ens spelet. Från PSN-versionen så läggs spelet in på hårddisken (naturligtvis) från bluray så spelar man direkt.

Inställningar gör du under options, http://www.gran-turismo.com/hk/gt6/manual/#!/option/steering

Skitskumt. Först laddades det ner uppdateringar och sedan tog installationsförloppet en bra stund. Höll säkert på en 30-40 min. Men det var kanske uppdateringarna som tog tid att dra ner.

Angående inställningarna så jo, jag hittar ju min ratt där, men finns inga inställningar för force feedback. Pedalerna går inte heller att konfigurera - men det kan man inte kanske?

edit: DOH! Jag är blind... 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W