Butik i stockholm som kan installera vattenkylning

Permalänk

Butik i stockholm som kan installera vattenkylning

Tja!

Finns det någon butik i stockholm som kan installera vattenkylning för grafikkort?

har 3 st jag använder till rendering, skulle vela koppla dem till en 2x120 radiator i toppen av chassit, undrar om det räcker?
iallafall grafikkorten är gigabyte gtx 580 3gb, rätt knepig modell va jag har förstått eftersom det inte va factory standard eller va det heter.
de layouta kortet annorlunda än nvidias exemplar. har inte hittat block att köpa ens till den så,

men om det finns en butik som kan fixa det är jag intresserad, och vad det skulle kosta.

Permalänk

Grafikkorten har total TDP på 474 w, vilket är ganska mycket för en 240 radiator.
Det skulle dessutom sannolikt bli billigare att köpa ett nytt grafikkort som redan är vattenkylt och har bättre prestanda än att låta en affär göra en customlösning.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns någon butik som gör det ingen av de större iaf i sthlm, vad har du för kort exakt?
Till vissa kan det finnas färdiga block och om det inte finns fullcover block så kan man köra med ett block för gpu och sedan kylflänsar för resten men hade personligen då valt luftkylt istället .
GTX 580 går rätt varma speciellt om du ska köra med 3 st i en loop så kommer det antagligen gå svalare än stock med en 240 radiator men inte vara optimalt i kylförmåga(större radiator att föredra).
Att byta till ett vattenblock är inte så svårt om följer manualen som följer med blocket så är det inget problem.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC