Hur blir det ifall jag skulle köra ett 680 med 3slots kylare + ett annat 680 i SLI?

Permalänk
Medlem

Hur blir det ifall jag skulle köra ett 680 med 3slots kylare + ett annat 680 i SLI?

Hej!

Jo det är så att jag just nu sitter på ett Asus GTX 680 DCII TOP och är sugen på att köra det i SLI, men detta kort
verkar vara svårt att få tag på begangnat. Så jag har börjat kolla på andra alternativa lösningar och därför har jag
lite frågor!

Går det att köra SLI med ett annat kort? isåfall är det bäst att köpa det andra kortet med referenskylare eller tex ett
MSI/Gigabyte bättre 2-slots kylare?
Hur blir det med clocks osv? mitt 680 DCII Top är ju fabriksklockat i 1201MhZ.
Sen hur blir det med tempraturerna på korten ifall man skulle köpa ett annat? med tanke på att mitt kort har 3-Slots kylare

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurawn:

Hej!

Jo det är så att jag just nu sitter på ett Asus GTX 680 DCII TOP och är sugen på att köra det i SLI, men detta kort
verkar vara svårt att få tag på begangnat. Så jag har börjat kolla på andra alternativa lösningar och därför har jag
lite frågor!

Går det att köra SLI med ett annat kort? isåfall är det bäst att köpa det andra kortet med referenskylare eller tex ett
MSI/Gigabyte bättre 2-slots kylare?
Hur blir det med clocks osv? mitt 680 DCII Top är ju fabriksklockat i 1201MhZ.
Sen hur blir det med tempraturerna på korten ifall man skulle köpa ett annat? med tanke på att mitt kort har 3-Slots kylare

Mvh

Ditt DCII kommer klocka ner sig.

Sätt 2-slots kortet överst så ska det inte vara något problem. Det översta kortet kommer garanterat bli varmare.

Är inte säker på om det är bättre med referens eller eftermarknad då jag har hört motstridiga rapporter om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |