Söker ett bra PvP MMO!

Permalänk
Medlem

Gillar du aim (ingen jävla tab target...) och full loot pvp, med massiva strider i en enorm värld så finns inget annat alternativ

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Indeed.

Det är lite speciell pvp, oförlåtande. Förlorar du så sprängs ditt skepp och du förlorar allt. Man un-dockar dock aldrig med något man inte tycker att man har råd att förlora. Det gör det så otroligt mycket mer spännande dock, tror aldrig jag har spelat ett spel med så intensiv och adrenalinpumpande pvp som eve, speciellt solo-pvo. Jag tycker att man förlorar precis lagom mycket, som man är ovan vid att bli av med skepp så kan man råka bli av med sin pod också, har man många implantat då så kan det bli lite dyrt. Men man väljer hela tiden själv vad man flyger med. Har man inte råd så flyger man med tomma kloner och billiga fregatter helt enkelt. Jag köper fregatter i bulk. Senate gången köpte jag 20 st, fullt utrustade för ca 200 miljoner, de pengarna tar mig ca 2-3 timmar att få ihop med PVE-spelande. Om jag PVPar aktivt,solo, en månad, och är frikostig med skeppen, så räcker 20st förmodligen en månad.

Faction warfare i lowsec är det som gäller för solo/small-gang pvp i eve.

Fantastiskt roligt spel. Lite speciellt, finns så otroligt många system och komplexitet i det. För mig är det det som gör det så roligt. Men det passar absolut inte för alla.

Eve är mindre skill och mer pay to win(i detta fallet så handlar det inte om riktiga pengar men hur mycket man splashar på sitt skepp i spelet).
Eve är också ganska långsamt i PvP. Däremot så är klanaspekten(och det sociala öht) bättre i Eve än i många andra spel och politiken är rolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Jag vill inte förstöra ditt sökande, men de bästa pvp mmo du kan hitta är WoW.. EvE online är också riktigt bra, men de tar tid och komma igång där. Du måste träna i dagar, veckor, månader. Finns inget bättre än WoW fast än det också är skit.

Nej det är det inte. Då hade andra MMORPG tagit tronen för länge sedan. Däremot så finns det bättre PvP spel än WoW, som jag tycker har en PvE bias.
Men PvP:n i WoW är ändå bra just för att den är konstant finjusterad och balansen mellan klasserna ändras hela tiden. Därutöver så har man numera rätt många battlegrounds. Att Open PvP i WoW är dött är dock fortfarande något tragiskt även om det har varit så väldigt länge nu.

Permalänk
Medlem

Kanske inte exakt den typen av mmo, men eve? Du får defentivt bättre "gear" (Skepp, vapen, skills, whatnot) med tiden och det är balancerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Eve är mindre skill och mer pay to win(i detta fallet så handlar det inte om riktiga pengar men hur mycket man splashar på sitt skepp i spelet).
Eve är också ganska långsamt i PvP. Däremot så är klanaspekten(och det sociala öht) bättre i Eve än i många andra spel och politiken är rolig.

I beg to differ. Oavsätt hur många miljarder du lägger ner på ditt skepp kommer alltid någon som är bättre än dig att dra ner dig till avgrunden och få dig gråta i fosterställning när du väl förlorar det.

Solo PVP i EVE kräver att man analyserar och hittar sin rätta motståndare för sitt skepp men är du dålig så kommer du dö till gateguns oavsätt hur pimpat skepp du flyger.

Själv så fastnade jag när jag spelade och solo attackerade två andra skepp som var i min rymd. Balanserade på hull och armor men lyckades med hjälp av timade armor reps och overload att hålla tanken och drog ner första killen medans den andra försökte fly men dog när vänner anlände fältet. Detta hände för ett tag sedan nu men gör att man fastnar i spelet.

I EVE handlar allt om kunskapen att känna till spelmekaniken i spelet, veta hur man utrustar skeppet och faktiskt känna till sina svagheter och styrkor och veta vad man skall anfalla och viktigt nog, vad man skall lämna kvar.

Även om många tror att stora fleetfights är det enda så finns det bra många som kör solo eller gang pvp fights.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Finns ju Planetside 2 annars om du kan tänka dig FPS MMO, sjukt kul är det iallafall!

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk

Gillar GW2 pvp, båda WvWvW och "battleground" pvp'an tycker jag bra om. Det kanske inte är 100% balanserad, men kul är det iaf, och det känns balancerad, har just kommit över rank 10, verkar som pvp'arna är lite bättra nu, matcherna slutar oftast med plus minus 10-20 point ut av 500.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

EVE.

Skrivet av Umbrellas:

Eve är mindre skill och mer pay to win(i detta fallet så handlar det inte om riktiga pengar men hur mycket man splashar på sitt skepp i spelet).
Eve är också ganska långsamt i PvP. Däremot så är klanaspekten(och det sociala öht) bättre i Eve än i många andra spel och politiken är rolig.

Jag ser vad du skriver och detta kanske blev din upplevelse. Men realiteten är inte så, det finns folk som väljer att flyga t1 frigates genom mesta av sin EvE tid. T.ex du kommer få mer fighter om du flyger en Tech 1 frigate istället för en Daredevil. Om man har kört pvp i EvE ett tag vet man också att det du säger bara stämmer på papper. Det är inte ovanligt att en Frigate lyckas få ner en Assault Frigate trots att AF på paper är klart bättre (och dyrare).

Permalänk
Medlem

Planetside 2!

Permalänk
Medlem

Darkfall: UW eller Ultima Online. Kör på en UO freeshard, Pangaea.

Båda spel är dryloot med bra PvP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

I beg to differ.

Amen där.

Visst kan man vinna med dyra t3 skepp och faction fittings. men grejen med eve är att det går att komma upp med egna fittings som passar den taktiken man vill flyga.. Och flyga solo utan dyra links eller dualboxa med falcon alts. Sen att eve skulle vara långsamt. Det gäller att veta precis vad man ska göra, tvekar man eller gör ett misstag straffar det sig ofta direkt.

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti