Permalänk
Medlem

Bluescreen

Tjena, har en dator som är cirka 3 månader gammal. Den har sedan start fått bluescreen kanske 1-2 gånger om dagen, men ibland händer det inte på en-två dagar. Vad kan vara problemet? Tack

Permalänk

Utifrån din felbeskrivning är det med största sannolikhet USB-modemet som behöver en ny firmware. Har du provat att starta om datorn?

Permalänk
Medlem

Vad är det för komponenter?
Vad ligger cpu & gpu på för temperaturer?

Lättast vore om du laddar upp den senaste dump filen i c:\windows\minidump

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Vad är det för komponenter?
Vad ligger cpu & gpu på för temperaturer?

Lättast vore om du laddar upp den senaste dump filen i c:\windows\minidump

Har en i5a och Asus GTX 760, Hur ser man temperaturen på gpu och cpu utan att starta om datorn?

Permalänk
Medlem

Använd SpeedFan för att kolla temperaturer för gpu/cpu.

Visa signatur

5800X3D | 32gb DDR4@3200 | Powercolor Hellhound 7900 XTX | Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av re187:

Använd SpeedFan för att kolla temperaturer för gpu/cpu.

Ännu bättre: HWMonitor

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Tack, cpu: 43grader, gpu: också 43 grader sitter och spelar nu om det spelar någon roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plompen:

Tack, cpu: 43grader, gpu: också 43 grader sitter och spelar nu om det spelar någon roll

är bra temps, men jag vill fortfarande ha din crash dump fil.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

är bra temps, men jag vill fortfarande ha din crash dump fil.

Har hittat filen, men hur ger jag den till dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plompen:

Har hittat filen, men hur ger jag den till dig?

http://www.filedropper.com/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Kör ett minnes test , testa Windows egna.
Lycka till / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

"Jag har inte behörigheten att öppna filen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plompen:

"Jag har inte behörigheten att öppna filen"

Prova att flytta den till skrivbordet först, samt möjligtvis zippa den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Prova att flytta den till skrivbordet först, samt möjligtvis zippa den.

Har provat båda, men när jag ska zippa står det" Filen kan inte hittas eller läsbehörighet saknas".... vafan är felet?

Kanske ska ta kort nästa gång den dyker upp?

Permalänk
Medlem

Fan alltså, har bytt plats på ram minnena men de fortsätter att bluescreena... behöver hjälp tack

Permalänk
Medlem

Här har ni pic på den senaste bluescreenen: http://m.imgur.com/YKu67Xr

Permalänk
Medlem

Behöver fortfarande hjälp... vad säger ni nu när bild finns?

Skickades från m.sweclockers.com