ASRock P5B-DE Error vid BIOS-uppdatering

Permalänk
Medlem

ASRock P5B-DE Error vid BIOS-uppdatering

Hej,

idag fick jag för mig att uppdatera BIOS, något som jag aldrig gjort förr, men det slutade inte så bra tyvärr! Anledningen till det var att systemet bara använder 3,5 gb RAM när jag har 6 gb ikopplat, då läste jag någonstans att uppdatera bios kan vara bra (min dator är säkert 5 år gammal).

Efter jag kört .EXE filen startas min dator, jag glömde följa ett steg i BIOS (Man skulle loada default settings) och jag gick direkt till datorn, men det fungerade inte. Jag fick "GRUB Error 22" typ, och kan inte göra någonting alls. Jag som aldrig rört bios innan kunde iallafall pilla mig framåt och hittade en annan disk, som jag kunde komma åt. Genom en annan drive är jag inne i Windows nu. Så varje gång jag startar min dator kommer den till ERROR 22 GRUB, nu måste jag använda Boot Menu. I boot menu finns det 2st: SATA:PMHD~ och SATA:SM-SAMSUNG, det är Samsung som fungerar.

Hur kan jag fixa den här errorn? Jobbigt och spamma F11 varje gång jag startar datorn (njaa)!

Passar även på att fråga det där kring RAM, är det BIOS som är problemet månntro? Det är 64bit och den är inte begränsad i msconfig.

BIOS filen laddade jag ner från http://www.asrock.com/mb/Intel/P5B-DE/?cat=Download&os=BIOS 1.3 WIndows

Tack på förhand, förlåt om det är lite luddigt!