Hitta butik att köpa The Hobbit inbunden

Permalänk
Medlem

Hitta butik att köpa The Hobbit inbunden

Hej, nu är det så att jag inte ska vara hemma nästa vecka och hade tänkt köpa The Hobbit för att ha något att läsa under denna tiden.
Problemet är att jag inte kan hitta någon billig hemsida där jag hinner få den innan nästa vecka då till exempel Bokia har 5-8 och 10-12 arbetsdagar medans cdon.com har 5-15 dagar.

Har också funderat på om jag ska köpa alla Sagan om Ringen böcker när jag ändå håller på
eller om jag istället ska strunta i detta och köpa The Silmarillion eftersom jag redan sett Sagan om Ringen filmerna många gåner?
Vet att jag inte hinner läsa ut dem men tänkte eftersom jag ändå beställer nu så kunde de varit smart att köpa dessa samtidigt och sluppit trippel/dubbel frakt och för att ha dem o läsa senare.

Eller vad tycker ni? Bör jag läsa böckerna före Silmarillion då det är helt annat att läsa Sagan om Ringen böckerna än att bara ha sett filmerna.
Sagan om Ringen böckerna kostar 419 kronor på cdon men dessa tar också från 5 till 15 arbetsdagar att skicka.

The Hobbit kostar förövrigt 129 kronor på cdon medans The Silmarillion kostar 173 kronor på cdon.

Så skulle någon kunna vara snäll och hitta dessa böcker eller i alla fall The Hobbit på nån sida där jag hinner få dem innan måndag?
Är inte helt säker på om jag ska köpa Sagan om Ringen böckerna men om jag gör detta får nog The Silmarillion vänta ett tag.

Har försökt kolla på prisjakt men blir helt vilse av alla alternativ då det finns minst 5 olika inbundna
och så är det nästan på alla sidor och sen står det heller inte vad skillnaden är utan de står bara inbunden/hardcover.

Edit: Har kollat Amazon.com men dessa skickar inte ens till Sverige och detta skulle nog ta ännu längre tid, annars hade de varit ett billigt alternativ då det bara kostade 610 kronor utan frakt medans på cdon kostar det ungefär 900 kronor.

Edit2: Finns 5 olika inbudna The Hobbit på bokus så jag vet inte riktigt vilken man ska ta
http://www.bokus.com/bok/9780007118359/the-hobbit/

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Eller vad tycker ni? Bör jag läsa böckerna före Silmarillion då det är helt annat att läsa Sagan om Ringen böckerna än att bara ha sett filmerna.

Om du menar att du skulle behöva läsa de andra böckerna för att ha behållning av The Hobbit och Ringen-trilogin så tycker jag inte det. Jag har bara läst de fyra och har inte kännt att jag inte förstod saker som möjligen skulle kunna stå i övriga böcker. Sen är det möjligt att behållningen skulle bli ännu större om man läst det som handlar om tiden långt innan The Hobbit, men det är iaf inget som behövs, IMO.
Jämför man med filmerna så kommer böckerna att ge mer svar och behållning, eftersom man i filmerna rationaliserat bort ungefär halva handlingen, åtminstone i ringen-trilogin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Om du menar att du skulle behöva läsa de andra böckerna för att ha behållning av The Hobbit och Ringen-trilogin så tycker jag inte det. Jag har bara läst de fyra och har inte kännt att jag inte förstod saker som möjligen skulle kunna stå i övriga böcker. Sen är det möjligt att behållningen skulle bli ännu större om man läst det som handlar om tiden långt innan The Hobbit, men det är iaf inget som behövs, IMO.
Jämför man med filmerna så kommer böckerna att ge mer svar och behållning, eftersom man i filmerna rationaliserat bort ungefär halva handlingen, åtminstone i ringen-trilogin.

Okej
Jag har i alla fall beställt The Hobbit till en början så jag får hoppas att jag hinner få den innan fredag sen efter att jag läst ut boken får jag se hur jag gör, tror jag köper Sagan om Ringen böckerna efter det och sedan därefter får jag se hur jag gör om jag köper The Silmarillion eller inte.
https://www.adlibris.com/se/bok/silmarillion-9780261102422