Corsair visar Cherry MX RGB på CES 2014

Permalänk
Melding Plague

Corsair visar Cherry MX RGB på CES 2014

Amerikanska Corsair är först ut att demonstrera ett tangentbord med de nya mekaniska brytarna Cherry MX RGB, vars bakgrundsbelysning kan justeras i 16,8 miljoner olika färger.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

MY GOD!
jag som precis skulle köpa ett K70. nu måste jag vänta ett halvår till!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jäklar vad de ska dra in pengar på att vara ensamma om det.
Vidrigt, men kommer tyvärr sälja som attan.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Tyckte den där pulsfunktionen verkade rätt ball och ganska vettigt att kunna ljusmarkera tangenter, men oftast har man väl rätt bra koll på vart tangenterna sitter när man spelar? Tycker annars att det verkar lite onödigt att belysningen skall kunna "rulla" i regnbågens alla färger, kanske något för fjortonåringar men jag tror man tröttnar på det rätt fort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill ha RGB på min MK-85.

Skulle ha sett så 1337igt ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

OH NO!!! Liten enter tangent. Me dont like. Blir nog köp om det åtgärdas på den nordiska layouten. Kanske tur att XTRFY är rest noterad.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig falla mig in att köpa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skäggig legend

"woho" not... Jag sitter på Blåa brytare men vill testa alla! Plånkan ska bara tillåta det

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Disco på skrivbordet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Verkar rätt värdelöst.
Bättre med MX bruna och utan någon löjlig onödig belysning.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om man kunde göra ett Addon till WoW(eller andra spel) med detta tangentbord, som visar vilken skill man bör kasta för att optimera DPS
även vid tutorials osv...

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk

Kanske behövs om man har dåligt lokalsinne och inte vet vart på tangentbordet knapparna sitter.
Själv är jag inge vidare intresserad men har åtminstone en kompis som skulle behöva

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Asnice!

Dock är det nog bara roligt att pilla med i några dagar sen kommer man nog köra enfärgat.

Permalänk
Medlem

Varit emot belysning sen jag gick från rubber dome till mekaniskt, men efter att plocka upp ett Ducky Mini så har jag börjat ändra uppfattning.

Hade nog hellre kört blanka caps på ett full size och bara låtit det lysa under själva brytaren.

Skulle lätt lägga ~1000 för ett K65 med MX RGB Red och vettiga caps

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Köper om den går att få med blå brytare samt handledsskydd.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Vad är poängen med julgransbelysning i alla regnbågens färger under tangenterna? Jag förstår enkel-färgad belysning, men varför slösa pengar på detta? Tangentbordets målgrupp är uppenbarligen folk som spelar spel, men problemet är att de flesta som spelar spel vet var tangenterna sitter på tangentbordet, och då blir RGB-funktionen helt meningslös.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Vad är poängen med julgransbelysning i alla regnbågens färger under tangenterna? Jag förstår enkel-färgad belysning, men varför slösa pengar på detta? Tangentbordets målgrupp är uppenbarligen folk som spelar spel, men problemet är att de flesta som spelar spel vet var tangenterna sitter på tangentbordet, och då blir RGB-funktionen helt meningslös.

Målgruppen är väl de som tycker att massa olika färger är ballt?

Permalänk
Medlem

Om man kan få typ brytare som bruna och/eller blå och i ett Dukey tangentbord + RGB led kan det vara intressant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Bättre utan lysen för att hålla priset lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Om man kan få typ brytare som bruna och/eller blå och i ett Dukey tangentbord + RGB led kan det vara intressant.

Rätt praktiskt för MMORPG-spelare. Röd färg = attack, grön = heal, blå = buff, gul = movement impaired spells/effects, lila = debuff. Till exempel.
Ser bara fördelar med det här, speciellt för den som har lite svårt att veta vad hens fingrar befinner sig på tangentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Målgruppen är väl de som tycker att massa olika färger är ballt?

HBQT-folk lär gå bananas över det ^^

Har ett vengeance k95 och skulle dö för att få ett med samma tryck-ner-en-tangent-så-den-lyser-så-alla-kan-läsa-ditt-lösenordfunktion fast rgb, asläckert

Kommer säkerligen att köpa ett om det levereras med sådan funktion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Rätt praktiskt för MMORPG-spelare. Röd färg = attack, grön = heal, blå = buff, gul = movement impaired spells/effects, lila = debuff. Till exempel.
Ser bara fördelar med det här, speciellt för den som har lite svårt att veta vad hens fingrar befinner sig på tangentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Jo visst kan de vara praktiskt, eller bara för att anpassa färgen efter humör, menar mest att ett Corsair tangentbord är ganska ointressant + framgår inte hur brytarna uppför sig, kanske som röda MX.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Samma målgrupp som antagligen köper ett Steelseries Siberia Elite för dess förmåga att byta färg.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Coolt! Kan man ha en regnbåge på tangentbordet och en enhörning på musmattan!
Eller en enhörning som springer på regnbågen påmålad på tangenterna! Episkt!

"Corsair arbetar även på en medföljande mjukvara" Håll i hatten, det här kommer bli bra! (ironi level over 9000)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL black Processor+ kylning: Intel Core i5 2500k @ 4.2 + Phanteks PH-TC14PE Mobo:Asrock z77 extreme4 Grafik: Gigabyte 7950 WF Minne: 32gb Corsair Vengeance DDR3 LP 1600mhz Nätagg: Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var "färgen" på brytaren som gick att ändra via mjukvara ... MX Red, Brown, Black ... hade ju varit lite mer intressant.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Verkar rätt värdelöst.
Bättre med MX bruna och utan någon löjlig onödig belysning.

För ljusdioderna försämrar ju verkligen tangentbordet. Tycker att detta hat mot belysning av all form här på Sweclockers börjar bli smått löjlig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För ljusdioderna försämrar ju verkligen tangentbordet. Tycker att detta hat mot belysning av all form här på Sweclockers börjar bli smått löjlig.

För att bakgrundsbelysta tangentbord brukar ha målade tangenter av absplast, istället för att ha högkvaletativa dyesubs av pbt.

Men det är helt klart bättre med valbar belysning än fast.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Var tangentbordet i borstad svart metall eller såg jag fel? Hade varit skönt att överge plastleksakerna måste jag säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Var tangentbordet i borstad svart metall eller såg jag fel? Hade varit skönt att överge plastleksakerna måste jag säga...

Vengeanceseriens tangentbord är borstad metall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

Detta med gröna brytare ^^

Visa signatur

Blegh <3 ^^