Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan inte installera grafikkortsdrivrutiner efter uppdatering till windows 8.1

Permalänk

Kan inte installera grafikkortsdrivrutiner efter uppdatering till windows 8.1

Hej, installerade nyligen uppdateringen till windows 8.1, då verkar det som det som mina grafikkorts drivrutiner till mitt ATI HD 4870 (tror jag) slutade fungera, kan inte öppna catalys centrum längre, prövade att avinstallera det och installera om det, då får jag fel meddelande under installationen att det inte går att installera det.

AMD-grafikdrivrutin
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 8.970.100.7000
Storlek: 90 Mbytes

Allt annat trams som installeras tillsammans med grafikkorts drivrutiner idag lyckades, enbart självaste grafikdrivrutinen som inte lyckas av någon anledning, funkade fint innan 8.1.
Måste jag köpa nytt grafikkort?

Permalänk
Skrivet av The_Gargamel:

Hej, installerade nyligen uppdateringen till windows 8.1, då verkar det som det som mina grafikkorts drivrutiner till mitt ATI HD 4870 (tror jag) slutade fungera, kan inte öppna catalys centrum längre, prövade att avinstallera det och installera om det, då får jag fel meddelande under installationen att det inte går att installera det.

AMD-grafikdrivrutin
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 8.970.100.7000
Storlek: 90 Mbytes

Allt annat trams som installeras tillsammans med grafikkorts drivrutiner idag lyckades, enbart självaste grafikdrivrutinen som inte lyckas av någon anledning, funkade fint innan 8.1.
Måste jag köpa nytt grafikkort?

Dra hem det här verktyget och rensa datorn på alla drivrutiner till grafikkortet, sen ta hem rätt paket från AMD, dvs om du har 64-bitars Windows ta den här och 32-bitars den här.

Permalänk
Skrivet av crille631:

Dra hem det här verktyget och rensa datorn på alla drivrutiner till grafikkortet, sen ta hem rätt paket från AMD, dvs om du har 64-bitars Windows ta den här och 32-bitars den här.

Tack för hjälpen men jag löste det precis, gick in på enhetshanteraren, valde bildskärmskort, uppdatera drivrutiner, välj från lista över kompatibla drivrutiner som finns på datorn, och där fanns för mitt grafikkort. Hittade den lösningen på ett annat forum. Tack i alla fall.