Får inget ljud ur datorn vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Får inget ljud ur datorn vad ska jag göra?

Hej! Nyss när jag startade datorn så märkt jag en sak. Jag har ett externt ljudkort som heter Creative Sound Blaster Recon3D USB och det brukar oftast lysa men det gjorde det inte då och inte häller nu. Jag har startat om datorn flera gånger, bytt usb kontakt och testa alla som jag har. Jag kan höja och sänka ljudet på datorn med det och så känner datorn av att ljudkortet är inkopplat men får ändå inget ljud.
Vad ska jag göra för att få ljudkortet att funka igen? jag har alldrig tappat det i marken och det är inkopplat in en stationär datorn med moderkortet Gigabyte Z77 D3H om jag inte minns fel. Har testat på flera datorer med men inget funkar så vad är lösningen?

MVH Jocke

Permalänk

Det finns ju rätt många steg för ljudkontrollen så kolla Windows ljudvolym, vald ljudenhet, på stickans ljudkontroll, Creative mjukvarukontroll för ljudnivå och vald enhet.
Testa att installera om drivrutinen.
Testa att plugga in hörlurar/högtalare i moderkortet.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN