Corsair RM 1000 blir varmt men fläkten snurrar inte

Permalänk
Medlem

Corsair RM 1000 blir varmt men fläkten snurrar inte

Jag har två identiska nätagg, Corsair RM 1000. Båda är sprillans nya varav ett av nätaggen verkar funktionera som det ska, fläkten snurrar hela tiden och temperaturen på nätagget är ljummen.

Det andra nätagget däremot är väldigt varmt och fläkten står helt still. Nätagget är så varmt att man inte kan hålla handen på det i mer än 10 sekunder.

Kan man på något sätt gå runt "Cool N Quiet"-funktionen så att fläkten snurrar hela tiden?

Permalänk
Medlem

Är det så när du provar båda i samma dator eller är det i olika datorer?

Om båda testas i samma dator och den ena är så där så är troligen ena nätagget trasig eftersom du har 2 st identiska Corsair RM 1000. Lämna tillbaka nätagget och berätta för butiken hur du testade jämfört med en likadan så håller de nog med.

Edit:
Jag antar nu att nätagget inte har nån fläktkontrolls knapp eller nått.

Permalänk
Medlem

samma problem här.

köpte RM1000 har exakt likadant problem, någon som kan hjälpa till med att kolla om denna Nätagg verkligen inte skall snurra

för han som öppnade tråden säger ju att hans ena snurrar hela tiden, min första var helt still nu bytte jag ut till en helt ny ifrån webbhallen och den snurrar inte heller..?

Pleas hjälp tilll någon kunnig eller med samma nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av turkiso:

köpte RM1000 har exakt likadant problem, någon som kan hjälpa till med att kolla om denna Nätagg verkligen inte skall snurra

för han som öppnade tråden säger ju att hans ena snurrar hela tiden, min första var helt still nu bytte jag ut till en helt ny ifrån webbhallen och den snurrar inte heller..?

Pleas hjälp tilll någon kunnig eller med samma nätagg

Enligt Corsairs sida så skall fläkten bara snurra vid högbelastning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Enligt Corsairs sida så skall fläkten bara snurra vid högbelastning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo visst, men den borde börja snurra innan det blir så varmt i min mening.

Har TS möjligen ändrat på inställningarna i Corsair Link?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Jo visst, men den borde börja snurra innan det blir så varmt i min mening.

Har TS möjligen ändrat på inställningarna i Corsair Link?

Bränner du när du tar på agget rma om det går eller byt nätaggregat till ett kvalitets bygge kan inte förstå att man gör nätaggregat med passivfläkt med budgetkondensatorer

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d