Cdon trasig moderkortssockel vad gör jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Hej,

Jag kan se att en återbetalning på 1785kr har blivit godkänd och återbetald. Pengarna ska därför finnas på ditt konto med referens: xxxxxxxx. Dubbelkolla gärna med din bank och se om dem kan se något med detta referens nummer. Allting står nämligen rätt till från vår sida. Återkom vid ytterligare frågor.

Med vänlig hälsning,
Terese
Fråga 2013-12-27 14:13
Ja det har jag fått! men jag skall ha en återbetalning på 1290kr också på
Ett asus gryphon z87. Läs vad jag skrev i mitt förra inlägg igen.
Med vänlig hälsning

Svar 2013-12-27 14:18
Hej igen,

Ber om ursäkt för det felaktiga svaret, vi har inte mottagit någon retur ännu för detta och kan därför inte återbetala pengarna ännu. Så fort vi mottagit returen så makuleras fakturan och du kommer bli återbetald.

Med vänlig hälsning,
Terese
Fråga 2013-12-27 16:41
Det är ju snart 1 MÅNAD! sedan jag skickade det.
till "captech distribution" är det er verkstad?
Det var det citerade inlägget nedan jag vill ha ett svar på, från början!

Asus gryphon z87 1290kr blev skickat till Captech Distribution(är det ert lager?) 2013-12-06 kollinr: xxxx6707027SE

citerar mitt tidigare inlägg:
"Hej har skickat tillbaka detta moderkort (asus gryphon z87 1290kr) för ett bra tag sedan. Det var min far som skickade iväg det då jag fick hem en returlapp och detta paket har gått till captech distribution i Gbg.
Är detta rätt och cirka hur länge brukar det dröja det innan man får pengar tillbaka?
Har ju köpt ett nytt kort av er och vill ju inte vänta hur länge som helst."

Det var ju denna fråga jag ville ha svar på!
Mvh
jimmy
Svar 2013-12-30 10:36
,
Svar 2013-12-30 14:28
Hej Jimmy,

Din reklamation har blivit nekad av Captech då det har framkommit att pinnarna till sockeln är förstörda. Vi kommer dessvärre inte kunna återbetala dig pengarna och din vara kommer att gå i retur till dig inom kort.

Med vänliga hälsningar,

Lisa J
Kundservice Hemelektronik
Fråga 2013-12-30 14:41
Bullshit! Hur förstör man pinnarna i sockeln med ett ramminne?! Ok nästa gång säger jag inget och skickar tillbaka det på ångerrätten.
Fråga 2013-12-30 14:43
Det är ni som skickat ett trasigt kort!
Fråga 2013-12-30 17:24
Sen vill jag ha en förklaring hur jag kan ha haft sönder stiftena i ramminnessockeln. Det är ju helt jävla omöjligt om man inte kör in en hård nål och petar sönder dem.
Fråga 2013-12-30 17:50
Har dessutom köpt ett nytt moderkort från er..
Svar 2014-01-03 12:36
Hej Jimmy,

För att kunna ångra ditt köp måste vi få tillbaka produkten i samma skick som du mottog den, vårt lager/verkstad har konstaterat att felet i fråga har uppstått på grund av fysisk åverkan vid montering. På grund av detta kan vi inte godkänna din retur.

Med vänliga hälsningar,
Robert S
Kundservice Hemelektronik
Fråga 2014-01-03 12:51
Jag skulle alltså ha gjort en ren reklamation istället m.a.o för den var trasig då jag fick det.
Svar 2014-01-03 14:52
Hej Jimmy,

Som tidigare nämnt så brukar dessa fel uppstå i samband med montering, om du anser att vi gjort en felaktig bedömning så är du självklart välkommen att ta ärendet vidare. I detta fall litar vi dock på verkstadens bedömning och därför kommer produkten att returneras till dig då vi inte kan godkänna en retur av en produkt som skadats på grund av fysisk åverkan.

Med vänliga hälsningar,
Robert S
Kundservice Hemelektronik
Fråga 2014-01-16 22:59
Det jag tycker är jävligt i detta är att produkten inte kommer plomberad. Så någon annan kan ju fått kortet förstört det och skickat tillbaka det på ångerrätten och inte sagt något, sen får en ny stackare (jag) produkten. Jag meddelade detta direkt jag fick min processor att ramminnessockeln var fel. Jag förstår inte hur man som sagt kan förstöra en ramminnessockel, som jag hävdar att jag har installerat rätt då jag har ett dussin datorbyggen bakom mig.
Ber om ursäkt om man låter sur men om man orkar läsa igenom vad jag får för svar så kanske ni förstår varför.

Har ni ansett att detta är en reklamation eller att jag tagit det som ånger då jag inte hävdat ångerrätten.

Med vänlig hälsning

Sen var det ju det där om att vara trevlig när man hanterar kundsupport