Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Så detta funkar inte i 8/8.1?

Jag hade problem i win8 med detta tyvärr, och det verkar inte som de löst det än.
Annars hade jag mer än gärna kört win8, då det helt klart är rappare än win7.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilsk3n:

Jag hade problem i win8 med detta tyvärr, och det verkar inte som de löst det än.
Annars hade jag mer än gärna kört win8, då det helt klart är rappare än win7.

De verkar faktiskt ha fixat detta i de senare drivisarna jo, men du hade kanske andra problem som gjorde det omöjligt eller så var det tidigt i höstas du testade med detta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Antielefant

NVidia Surround fungerar iofs i Win8 numera...

...men att det skulle vara någon faktiskt märkbar prestandaskillnad mellan 7 och 8 är en direkt myt. Det skiljer i bästa fall 4-5% (dvs 1~2 FPS) och det som sagt i bästa fall och med endast ett kort. Med två kort (SLI/CF) försvinner skillnaden eftersom det huvudsakligen är PCIe-användandet som optimerats i W8, inte CPU... iaf inte för Intelprocessorer.

Jag bytte gladeligen tillbaka till W7 för att slippa allt helsike med Modern UI, och jag kan inte ens se en mätbar skillnad med SLI.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zcenicx:

NVidia Surround fungerar iofs i Win8 numera... men att det skulle vara någon direkt prestandaskillnad mellan 7 och 8 är en direkt myt, iaf med Intelprocessorer. Det är Bulldozer där det kan göra skillnad pga bättre användning av modulerna... men Intel har inte den svagheten.

Det är möjligt att det gör någon procent, om ens det, men mer än så har jag iaf inte märkt själv, och jag bytte gladeligen tillbaka till W7 för att slippa allt helsike med Modern UI.

Då har du inte testat W8.1 där du inte ens behöver se sk.ten då du ju kan logga in på skrivbordet direkt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Jalle64:

Då har du inte testat W8.1 där du inte ens behöver se sk.ten då du ju kan logga in på skrivbordet direkt?

Jodå, men man får fortfarande upp skiten när man lyckas med snabbkommandon etcetera, och Modern UI + Surround + windowed 3D är inte vackert.

Det spelar ingen roll däremot, jag har som sagt inte sett någon som helst prestandaskillnad med 2x680 och W8.1 saknar fortfarande en del saker W7 har.
I min värld saknar 8/8.1 fortfarande existensberättigande på en desktopmaskin. Jag har det i min hybrid, och där funkar det bra, men denna maskinen får rulla på 7 tills det faktiskt finns en anledning att uppgradera.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Om man hade unparkat sina processorkärnor i win 7 så hade man inte haft några prestanda relaterade problem och samtidigt sluppit allt windows 8 innebär och haft kvar allt som är bättre med win 7..

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk

Ändrade mina bios inställningar till "permance". Asså på vissa banor har jag 100+ fps
medans en annan gång drog det ner i 35fps.... (alla banor LARGE)

min GPU score va ju helt ok 14.880..

Nu ska jag bara lära mig hur man överklockar min processor som tydligen inte ska vara så lätt =\

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Vi verkar ha lite win 7 och win 8 fans Jaghatar verkligen UI på win 8.... herre gud så skummt, man kommer åt nån knapp och wips så är man på nån plats man alsrig varit på förr... helt förvirrad =>

WIN 7 ftw

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

De verkar faktiskt ha fixat detta i de senare drivisarna jo, men du hade kanske andra problem som gjorde det omöjligt eller så var det tidigt i höstas du testade med detta?

Ja det var tidigare i år.

Hade åtminstonde följande problem:
* Musen nådde av någon anledning inte riktigt hela vägen ner i vissa spel. Ganska jobbigt i tex LoL då jag bara kunde scrolla uppåt och åt sidorna...
* Maximera fönster i windows fungerade inte 100%
* Vissa drop-down menyer stannade inte öppna när man använde musen, utan man var tvungen att markera och sedan välja med piltangenterna. Sjukt irriterande.

Men om de har fixat en del de senaste månaderna så ska jag absolut byta tillbaka till win8 snarast
Ska man uppgradera till 8.1 eller hålla sig på 8 sålänge?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilsk3n:

Ja det var tidigare i år.

Hade åtminstonde följande problem:
* Musen nådde av någon anledning inte riktigt hela vägen ner i vissa spel. Ganska jobbigt i tex LoL då jag bara kunde scrolla uppåt och åt sidorna...
* Maximera fönster i windows fungerade inte 100%
* Vissa drop-down menyer stannade inte öppna när man använde musen, utan man var tvungen att markera och sedan välja med piltangenterna. Sjukt irriterande.

Men om de har fixat en del de senaste månaderna så ska jag absolut byta tillbaka till win8 snarast
Ska man uppgradera till 8.1 eller hålla sig på 8 sålänge?

Om du ändå håller på så ta 8.1 med de fördelar jag nämnt + en del till.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag har ett Gtx 770 och när jag kör på high till ultra så är det otroligt ostabilt med fpsen. Tror det beror på min 2500K processor som inte ens är överklockad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Vi verkar ha lite win 7 och win 8 fans Jaghatar verkligen UI på win 8.... herre gud så skummt, man kommer åt nån knapp och wips så är man på nån plats man alsrig varit på förr... helt förvirrad =>

WIN 7 ftw

välj den windows du känner för . byt inte på grund av ett spel! är mitt tips , jag hade en liknande tråd att min fps var låg , det var gpu faktist som var väldigt ovanligt vid det tillfället , hade crossfire 7870 , 8350 cpu , sänkte inställningarna och inget hände med fps ( typiskt cpu flaskning bevis ) men hade 2st r9 280x i min litecoin rigg som jag plockade isår och av nån anledning så gav det mig bra mycket mera fps cirka 30 average mer , framför allt alla fps drops försvann , på ultra så är dropsen som mest runt 60 fps sen upp i 80-90 fps , själv kör jag nu på medium för få 100+ konstant , men du har en i7 som har i test cirka 100fps average , därav tror jag att det är gpu som faktist flaskar i ditt fall , men gör som ovanstående att testa oc cpu och händer det inget med fps så är det gpu

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

windows 8/8.1 spelar bf4 mycket bättre pga att win8 supportar Directx 11.1, vilket bf4 också använder.. och win7 kan bara använda vissa delar av Directx 11.1, de är därför de är sån skillnad på os. läst nån som fick 45% mer fps efter uppgradering (srry trött svenska, men hoppas du förstod lite iaf)

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |