Hjälp med microsoft word 2010

Permalänk
Medlem

Hjälp med microsoft word 2010

Hej skulle behöva hjälp med att rita en brygga samt skriva namn (båtplatser) runt om.

Jag har som sagt word 2010, har det även på engelska men vet inte hur man gör.

Det ska se ut ungefär såhär:

Namn |---------| Namn
Namn |---------| Namn
Namn |---------| Namn
Namn |---------| Namn
Namn |---------| Namn

"bryggan" ska vara en rektangel.

Tack på förhand, hoppas någon vet hur man gör.

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Medlem

Sitter inte med Word nu, men jag är ganska säker på att det finns former/objekt som man kan rita in.

Hittade en liten guide här

Permalänk
Medlem

Ska titta närmare på guiden, tack.
Jag har lyckats att rita en rektangel men sedan att kunna skriva runt om verkar svårt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Medlem

Något du kan testa är att skapa en tabell med 1 rad, 3 kolumner.

Yttre kolumnerna med Namn -> radbyte -> Namn
Inre kolumnen med rektangeln

EDIT:
Då kanske du kan göra så att bara mittenkolumnen får svarta kanter så behöver du inte en egen rektangel

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Något du kan testa är att skapa en tabell med 1 rad, 3 kolumner.

Yttre kolumnerna med Namn -> radbyte -> Namn
Inre kolumnen med rektangeln

EDIT:
Då kanske du kan göra så att bara mittenkolumnen får svarta kanter så behöver du inte en egen rektangel

Låter bra, måste testas

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Hedersmedlem

Är dålig på att förklara sånt här men gjorde en snabb kladdfil som du kan utgå ifrån.
Hämtas här: www.videfix.eu/dump/brygga.doc

Den är gjord som en tabell så kolumnbredder och höjder är lätt att justera efter eget val.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

Är dålig på att förklara sånt här men gjorde en snabb kladdfil som du kan utgå ifrån.
Hämtas här: www.videfix.eu/dump/brygga.doc

Den är gjord som en tabell så kolumnbredder och höjder är lätt att justera efter eget val.

Helt underbart, tack så jättemycket

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Hedersmedlem

Kom att tänka på att båtplatser brukar vara numrerade http://www.videfix.eu/dump/brygga2.doc

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Precis det skulle jag också ha ja, tack tack

Då ska jag bara fylla i namn och nummer så är jag klar

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade