Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Installera windows går inte (snabb hjälp sökes:D)

Permalänk

Installera windows går inte (snabb hjälp sökes:D)

Ja hejhej... fick hem ett nytt moderkort idag, då mitt gamla typ brann upp, det gick sönder iallafall.. så nu har jag suttit här och byggt dator kan man säga hela kvällen.. men allt gick bra osv.. tills jag starta datorn!

Bootade i felsäkert läge först, musen och tangentbordet fungerade inte, provade i vanligt läge, inte där heller.. så valde att installera om windows.. satte i skivan, formaterade min hårddisk (ssd)

sen när jag skulle börja installationen så går det inte, tänkte att jaha, det var väl som sist då, då behövde jag dra ut mina andra hårddiskar för jag skulle kunna installera windows, så stängde av datorn, drog ur mina andra hårddiskar.. och starta om installationen, men nej det går fortfarande inte!

får upp meddelandet:

Det går inte att installera windows på den här disken. Den markerade disken har en MBR-partionstabell. I EFI-baserade system kan windows endast installeras på GBT-diskar

sooo? någon som har en aning om hur jag kan göra? har läst lite andra trådar, har ingen annan dator tillgänglig som jag kan använda, som någon annan hade sagt, och är inte hightech på datorer precis.. legacy boot sa någon nånting om, vad fasiken är det?

tack i förhand <3

Permalänk

har jag Disk 0 Partion 1: Reserverad av systemet 100.0 MB! ska jag ta bort den och prova sen? läste om någon annan med samma problem, som hade gjort det, och då gick det sedan!

Permalänk

Fixat.. tog bort hårddisken i installationen, då gick det