Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Går det att ta prtscr på post?

Permalänk
Medlem

Går det att ta prtscr på post?

Hallå!

Ja, som titeln lyder, kan jag ta en skärmdump på post "bilden" vid uppstart?
Har nämligen ett underligt problem, ibland är posten i fokus, rätt upplösning osv. men ibland så är den ur fokus, lägre upplöst och zoomat nästan...
När den är felaktig och jag försöker starta BIOS setup (del-knappen på mitt ASUS P8Z68-V PRO) hänger sig uppstarten och jag måste använda mig av reset knappen på chassit/moderkortet, när den är korrekt är det inga problem. Men skulle vilja kunna ha bilder på dom 2 olika scenariorna för att fråga nån (ASUS) vad detta kommer sig...
Ska tilläggas att jag hade problemet på BIOS version 0902 och samma nu när jag uppdaterat till senaste 3603... Fråga mig inte varför man "räknar" neråt i versionerna!

Tack på förhand!

// encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem

Du råkar inte äga en kamera eller mobiltelefon med inbyggd kamera?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Om moderkortet har UEFI så ska det bara vara att trycka F12 för att ta en print, kanske bara går när man är inne i bios menyn dock.
Annars så borde det gå med ett capturecard i en annan dator som spelar in/tar kort på det som kommer från grafikkortet på den datorn.
Enklaste sättet är väl bara att fota med en kamera?

Permalänk
Medlem

Fota skärmen med mobilen, den kvinnliga vägen, älskart!

Dock är det nog enklaste vägen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av encor3:

Hallå!

Ja, som titeln lyder, kan jag ta en skärmdump på post "bilden" vid uppstart?
Har nämligen ett underligt problem, ibland är posten i fokus, rätt upplösning osv. men ibland så är den ur fokus, lägre upplöst och zoomat nästan...
När den är felaktig och jag försöker starta BIOS setup (del-knappen på mitt ASUS P8Z68-V PRO) hänger sig uppstarten och jag måste använda mig av reset knappen på chassit/moderkortet, när den är korrekt är det inga problem. Men skulle vilja kunna ha bilder på dom 2 olika scenariorna för att fråga nån (ASUS) vad detta kommer sig...
Ska tilläggas att jag hade problemet på BIOS version 0902 och samma nu när jag uppdaterat till senaste 3603... Fråga mig inte varför man "räknar" neråt i versionerna!

Tack på förhand!

// encor3

Kollar du en gång till på versionen så ser du att en 3a är större än en 0a

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Fota skärmen med mobilen, den kvinnliga vägen, älskart!

Dock är det nog enklaste vägen:)

Skrivet av crille631:

Om moderkortet har UEFI så ska det bara vara att trycka F12 för att ta en print, kanske bara går när man är inne i bios menyn dock.
Annars så borde det gå med ett capturecard i en annan dator som spelar in/tar kort på det som kommer från grafikkortet på den datorn.
Enklaste sättet är väl bara att fota med en kamera?

Jo d e ju bioset man tar dump från då o inte d ja va ute efter...

Skrivet av LemonIllusion:

Du råkar inte äga en kamera eller mobiltelefon med inbyggd kamera?

Jo den tanken har slagit mig men va nyfiken om d gick... men d får bli ett mobilfoto då, bild som bild

Skrivet av modaset:

Kollar du en gång till på versionen så ser du att en 3a är större än en 0a

HERREGUD HUR GO I HUVVET FÅR MAN VA?!?! Givetvis e d så ... *skäms!*

Tack alla för snabba svar (drf SC e bäst =D) o hade gött!

// encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!