Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av anon218624:

Har redan köpt ett GTX 770, men som sagt har jag lite problem med det. CPU kylare har jag en ny som jag monterade för några dagar sedan. Det är en Cooler Master Gemin II M4. Är tacksam för hjälp med grafikkortet, eftersom det känns lite tråkigt att ha köpt upp 3000 kronor på något som inte funkar.

Skulle det nu vara något fel på kortet så reklamerar du det, du ska få det du betalar för, punkt.

Skrivet av anon218624:

Har inte så bra erfarenheter av att uppdatera BOIS. Har hört att om det blir något fel är hela datorn förstörd. Stämmer det?
Finns det någon bra guide, helst på svenska?
Tack.

Nej vet inte hur du skulle lyckas "förstöra" hela datorn med en biosuppdatering, går något fel är det bara att resetta och göra om.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Persienner:

Skulle det nu vara något fel på kortet så reklamerar du det, du ska få det du betalar för, punkt.

Nej vet inte hur du skulle lyckas "förstöra" hela datorn med en biosuppdatering, går något fel är det bara att resetta och göra om.

Kan du eller någon annan hjälpa mig med det. Vet inte riktigt hur man gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218624:

Har inte så bra erfarenheter av att uppdatera BOIS. Har hört att om det blir något fel är hela datorn förstörd. Stämmer det?
Finns det någon bra guide, helst på svenska?
Tack.

Asus är svinlätt. Ladda ned BIOS-filen (ej att förväxla med BIOS-yoghurten) från asus hemsida, lägg den på ett USB-minne med filsystemet FAT32, kör EZ Flash i BIOS. Det hörs ju på namnet att det är lätt.
Du kan inte "förstöra hela datorn", men om du gör tillräckligt fel kan du bricka moderkortet.

EDIT: Det här är väl ditt moderkort? 2201 är senaste BIOS.
https://www.asus.com/support/Download/1/24/M5A99FX_PRO_R20/8/

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Vad har du för nätagg ?

Visa signatur

The Flippin Ninja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon218624:

Har inte så bra erfarenheter av att uppdatera BOIS. Har hört att om det blir något fel är hela datorn förstörd. Stämmer det?
Finns det någon bra guide, helst på svenska?
Tack.

På ditt moderkort kan det inte gå sönder då det är utrustat med dubbla BIOS, dvs om något går snett räddar datorn sig själv. Förslagsvis läser du på i din moderkortsmanual men annars går det till såhär:

1. Ladda ner nytt BIOS.
2. Om det är komprimerat, packa upp och lägg på USB minne
3. Starta om datorn och gå in i BIOS.
4. Välj uppdatera BIOS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

om du gör tillräckligt fel kan du bricka moderkortet.

Det kan han inte alls, det har: "USB BIOS Flashback - Easy, Worry-free USB BIOS Flashback with Hardware-based Design"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Asus är svinlätt. Ladda ned BIOS-filen (ej att förväxla med BIOS-yoghurten) från asus hemsida, lägg den på ett USB-minne med filsystemet FAT32, kör EZ Flash i BIOS. Det hörs ju på namnet att det är lätt.
Du kan inte "förstöra hela datorn", men om du gör tillräckligt fel kan du bricka moderkortet.

EDIT: Det här är väl ditt moderkort? 2201 är senaste BIOS.
https://www.asus.com/support/Download/1/24/M5A99FX_PRO_R20/8/

Behöver USB-minnet vara tomt?
(BIOS-yoghurten?????)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av victory995:

Vad har du för nätagg ?

Cooler Master silent pro 850 watt tror jag det heter. Jag vet iallafall säkert att det ger 850 watt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag uppdaterade BIOS och avinstallerade grafikkortet genom kontrollpanelen>enhetshanteraren>bildskärmskort>[grafikkortets namn]>avinstallera.
Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com