Fjärrskrivbord vägrar fungera på ena datorn

Permalänk
Medlem

Fjärrskrivbord vägrar fungera på ena datorn

Precis installerat om ungarnas dator (win7 ulimate).
Aktiverat fjärrskrivbord och har lagt till betrodda användare.
Jag kan med min andra dator ansluta till datorn men så fort jag skriver i något av de användarnamnen jag valt så säger den att jag inte kan logga in.
Någon som kan tänkas veta?

Permalänk
Medlem

Är datorerna i samma arbetsgrupp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Precis installerat om ungarnas dator (win7 ulimate).
Aktiverat fjärrskrivbord och har lagt till betrodda användare.
Jag kan med min andra dator ansluta till datorn men så fort jag skriver i något av de användarnamnen jag valt så säger den att jag inte kan logga in.
Någon som kan tänkas veta?

Jag skulle gissa på att du måste ange <användare>@<dator> eller <dator>/<användare> när du loggar på.

Annars kan du skaffa TeamViewer fullversion på din dator och QuickConnect-klienten på ungarnas dator. Då kan du fjärrstyra utan att kasta ut dem. Perfekt vid support.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag skulle gissa på att du måste ange <användare>@<dator> eller <dator>/<användare> när du loggar på.

Annars kan du skaffa TeamViewer fullversion på din dator och QuickConnect-klienten på ungarnas dator. Då kan du fjärrstyra utan att kasta ut dem. Perfekt vid support.

Nu är det iofsig windows 8s fjärrskrivbords programvara ja testat med åt en hållet med, men förr när ja körde massor med fjärrskrivbord räckte det med användarnamn/lösen.
Skall prova hur som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Är datorerna i samma arbetsgrupp?

Japp

Permalänk
Medlem

Kolla version på Rdp. Hade problem med 8.1 att koppla upp mot server 2008 r2. Tom uppdaterad win 7 funkade ej.

En annan burk med äldre Rdp ver funkade bra.

Tror det var 6.3.xxx som inte fungerar så bra, men 6.2 och äldre är ok.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen alla som försökt hjälpa. Verkar ha något med RDP versionen att göra.
Tröttnade nu iafall o började köra Teamviwer som jag iafall använder till andra datorer