Permalänk
Medlem

Problem med Asus R9 280X

Hej, har ett problem med ett R9 280X från Asus, problemet är att det kommer upp flera konstiga rutor som blinkar på ett visst ställe på skärmen(oftast i vänstra hörnet) och vissa spel får rutor som blir andra färger och texturer som helt börjar blixtra typ (detta är bara spel, bf4 och AC4). Det blinkar när jag är i olika program, i vissa så blinkar det inte alls men i vissa gör det det, t ex Ac4, Chrome och ibland på vanliga hem skärmen. Jag antar att det är grafikkortet som strular, det lär väl inte vara någonting annat som krånglar eller? Har i alla fall märkt att det är vanligt när man har flera fönster uppe chrome, spotify, spel och nåt annat fönster. Då brukar de här rutorna att blinka och hoppa runt. Det känns som att det är bara vissa gånger som det strular, alltså inte varje dag utan nån gång i veckan men ibland kan det hända oftare, speciellt när man har flera fönster uppe. Har stress testat Gpu och Cpu också och då har det inte blivit några problem. Kan skicka bilder om det skulle behövas, annars finns resten av datorn i sign.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Har du senaste grafikdrivrutinerna?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Har du senaste grafikdrivrutinerna?

Jepp det har jag "Mantle drivaren" 14.1.

Hade problem innan den drivrutinen också.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb