Permalänk
Medlem

Swiftech H220 problem

Hej har problem med min Swiftech H220 kylare, upptäkte igår att cpun låg på 80+ °C i idel när jag bara slösurfade tänkte fråga om nån vet vart man kan kolla i programet hwmonitor hur många rpm pumpen gör, har läst att den brukar ge upp isf vad ska man kolla efter för att se hur mycket rpm den gör, hopps ni förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som att CPU Fan speed är 0 rpm, det är inte bra. När du startar upp datorn så borde du höra ifall pumpen går igång.
Har du kopplat pumpen direkt till CPU fan uttaget på moderkortet?

I HWmonitor så finns det en flik som heter Fans, där borde CPU stå med.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Japp har kopplat pumpen till cpufan som det står i manualen, och det värkar som pumpen inte startar,blir o koppla in min gamla h100 i väntan på vad coolerkit.se och själv Swiftech säger. Bara och hoppas att cpun har tagit skada

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa att knacka lite på pumpen och kolla om den hoppar igång, tråkigt om den har gått sönder. Ännu värre om CPU:n har tagit skada.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S