Permalänk
Medlem

Det borde inte lagga

så jag köpte nydligen en ny dator med delarna: gtx 770 med 2g, i5 4670k (inte överklockad) och en psu på 650 w. Efter som jag är över de rekommenderade kraven trodde jag absolut att jag skulle kunna maxa tomb raider utan lagg, men det gör jag inte. Det är inte mycket men det är märkbart, är det något jag har gjort fel? (jag har inte byggt dator själv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bramble:

så jag köpte nydligen en ny dator med delarna: gtx 770 med 2g, i5 4670k (inte överklockad) och en psu på 650 w. Efter som jag är över de rekommenderade kraven trodde jag absolut att jag skulle kunna maxa tomb raider utan lagg, men det gör jag inte. Det är inte mycket men det är märkbart, är det något jag har gjort fel? (jag har inte byggt dator själv)

Det rekommenderade är för att kunna spela spelet, eller har du sett något rekommenderade specs för att kunna maxa spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Det rekommenderade är för att kunna spela spelet, eller har du sett något rekommenderade specs för att kunna maxa spelet?

ja, eller på steam finns det minimikrav på spelet och rekommenderade krav vilket båda jag har bättre än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bramble:

ja, eller på steam finns det minimikrav på spelet och rekommenderade krav vilket båda jag har bättre än.

Det är inte kraven för att kunna maxa spelet, det är väl snarare vad man behöver för att kunna få 60 FPS på OK inställningar, typ medium eller så.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Det borde inte lagga

Det borde inte det ja. Så ta och stäng av TressFX i spelet =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bramble:

ja, eller på steam finns det minimikrav på spelet och rekommenderade krav vilket båda jag har bättre än.

Minimikrav ja, minimum som behövs för att kunna spela spelet.
Finns inget rekommenderat för att kunna maxa spelet.
Samt jag är tveksam på att du märker skillnad ifall du ställer ner någon inställning.