[D3] Vilka builds kör ni med post-patch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Rekordet ligger på 10 orbs utan shock pulse om jag kommer ihåg rätt, galen streak med apoc =D
http://eu.battle.net/d3/en/profile/BergEr-2435/hero/279848

Visst på längre fighter måste shock pulse in, men för vanliga vita på T4/5 brukar de dö före jag har slut ap.

Hur mkt resource reduction har du? Ändrade lite men kan fortf bara få iväg 6 orbs sedan måste jag ladda upp med AP igen. Kasnke får offra 10k hp o prova med en Storm crow så jag får lite APoC.

Måste fråga då jag ser många som stackar IAS o kör frozen orb, det måste väl vara helt bortkastat? Visst det kanske går snabbare o fylla upp AP igen med hög APS men nästan all skada gör du ju med just Frozen Orb. Kanske har fel men jag la alla paragonpoints på CHD iaf.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hur mkt resource reduction har du? Ändrade lite men kan fortf bara få iväg 6 orbs sedan måste jag ladda upp med AP igen. Kasnke får offra 10k hp o prova med en Storm crow så jag får lite APoC.

Måste fråga då jag ser många som stackar IAS o kör frozen orb, det måste väl vara helt bortkastat? Visst det kanske går snabbare o fylla upp AP igen med hög APS men nästan all skada gör du ju med just Frozen Orb. Kanske har fel men jag la alla paragonpoints på CHD iaf.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Hade bara cmww gear förr(3.01 APS), har inte hittat några nya items än iaf =D

Har inge reduction, provade men tyckte det gav före lite.
Har du inge apoc är det ju klart du måste fylla på den själv

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Levla upp en ny karaktär, och låt DH vänta

Men jag gillar ju min DH.

Fast ifall jag skulle leva upp en ny, vilken klass är rekommenderad då? Wizard?
Eller också väntar jag på Crusader.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Hittade en wand med -68% cooldown reduction på Time Stop åt min wizard, och +20% arcane damage. Sen craftade jag ett bra skjöld, så jag kör lite tankigt: Vänster Mössknap: Blades med skjöld on hit (blir arcane damage), Höger Mössknap: Arcane Torrent cascade eller mines, 1: Time Stop med 10% Attack Speed just nu, 2: Familiar med Cannoneer, 3: Enchant Weapon med Deflection, 4: Ice armor med 28% weapon damage varje sekund.

Sen använder jag dominance, den är ju så jävlar grym lol, och den med 20 extra arcane power och 2 arcane power/sec. Den sista beror lite på om jag känner jag tar för mycke damage eller inte, men liggar mellan galvanizing wizard och den med +15% damag - 10%armor/res.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Men jag gillar ju min DH.

Fast ifall jag skulle leva upp en ny, vilken klass är rekommenderad då? Wizard?
Eller också väntar jag på Crusader.

Ifall du vill lira din DH så är det bara att kötta på en svårighetsgrad som passar dig. Sen spela dig uppåt Här borde ju vara någon som kör DH med en fungerande build som kan ge dig lite råd!

Vänligen
Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Jag kör med denna specen på min Monk och den känns skaplig faktiskt.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Shellti-2745/hero/30942506

Crippling wave ihop med cyclone strike för mycket spirit regen sen lts för stun och skaplig dmg.
Dashing strike för snabba flykter och som dmg på bossar/eliter.
Mantran ändrar jag lite på fram och tillbaka men lutar åt den jag använder just nu.
Sweeping wind kan jag inte riktigt motivera men intalar mig att alla hits den gör är av godo för ens life on hit samt att det blir ändå rätt mycket siffror vid stora packs.

Passiva funderar jag på att byta seize eller combination mot resolve vid hög torment.
Tror vilken specc man ska köra med beror på mycket vad man hittar för legendarys som gör %dmg på element osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Japp det är den builden jag kör, dock med glasscannon

Tips på var man skall lägga Paragon poängen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Shellti:

Jag kör med denna specen på min Monk och den känns skaplig faktiskt.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Shellti-2745/hero/30942506

Crippling wave ihop med cyclone strike för mycket spirit regen sen lts för stun och skaplig dmg.
Dashing strike för snabba flykter och som dmg på bossar/eliter.
Mantran ändrar jag lite på fram och tillbaka men lutar åt den jag använder just nu.
Sweeping wind kan jag inte riktigt motivera men intalar mig att alla hits den gör är av godo för ens life on hit samt att det blir ändå rätt mycket siffror vid stora packs.

Passiva funderar jag på att byta seize eller combination mot resolve vid hög torment.
Tror vilken specc man ska köra med beror på mycket vad man hittar för legendarys som gör %dmg på element osv.

Skulle aldrig kunne göra en specc utan Sweeping Wind på nått sätt haha, den är så jävla grym.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |