Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Soundblaster Z mic problem.

Permalänk
Medlem

Soundblaster Z mic problem.

Hej!

Köpte mig ett par nya lurar Sennheiser Pc 360, samt ett nytt ljudkort ( Soundblaster Z ) för att få ut max ifrån mina lurar.
Ljudet är kanon på alla sätt och vis men jag har problem med att få micen att funka som jag vill.

Aningen lågt ljud samt inte 100% klart. ( Folk har lite problem att höra vad jag säga på t.ex Teamspeak ).
Mitt gamla ljudkort funkar bättre, är det drivers? ( har senaste installerat ) testat fram och tillbaka med inställningar och vet inte riktigt vart felet sitter.

/Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med just samma kort som du har köpt dig, det är ett skräp kort det är allt jag kan säga har ett par Qh-90. Folk klagade på samma sak att det inte hörde mig eller att de hörde mig för lågt. Bara lämna tillbaka skitet ;D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Hade samma problem med just samma kort som du har köpt dig, det är ett skräp kort det är allt jag kan säga har ett par Qh-90. Folk klagade på samma sak att det inte hörde mig eller att de hörde mig för lågt. Bara lämna tillbaka skitet ;D.

Ska ju vara ett ljudkort för gaming då ska det ju inte bli så dåligt ljud i voice com tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philippg:

Ska ju vara ett ljudkort för gaming då ska det ju inte bli så dåligt ljud i voice com tycker jag.

har du hittat någon lösning ännu?

Har samma problem.. köpte en dyr MODMIC 4.0 boommic och volymen är väldigt låg, måste använda +30db mic boost samt noise reduction som gör att kvaliten låter dov och mufflad. :/ Är det så enkelt att ljudkortet suger när det kommer till mikrofon eller finns det någon lösning?

Visa signatur

MB: Asus z97-a CPU: i7-4790k + Noctua NH-D14 RAM: 32GB @ 1600MHz GPU: Asus gtx 970 strix PSU:Corsair rm650 Chassi: Fractal Design r4 SSD: Samsung 850 pro 256gb HD: 2x 1tb Skärm: Asus vg248qe 144hz Ljud: ---- Keyboard:Qpad mk-50 MX Brown Mus: Zowie FK1

Permalänk
Medlem

Nu återupplivar jag denna tråden här för jag har råkat ut för exakt samma problem och jag blir galen på det, vad jag än testar lyckas jag inte lösa problemet med mikrofonen.

Jag har ett par Qpad qh-1339. Enligt alla tester jag läser så ska mikrofonen fungera galant, det ska inte vara några som helst problem. Problemet är att när jag kopplar in det i mitt Sound Blaster Z så blir ljudet så himla lågt, och folk säger att de har svårt att höra mig på typ Discord.

Använder jag Mic Boost så får jag ett fruktansvärt bakgrundsbrus. Är det någon som har blivit klokare på detta?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync