Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Få fram mappstruktur i Visual Studio Ultimate 2012

Permalänk

Få fram mappstruktur i Visual Studio Ultimate 2012

Går det att få fram så man kan se någon slags mappstrukt likt den som t.ex. finns i Aptana där man kan öppna nya filer till vänster?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Det finns några olika trädvyer i VS, Solution Explorer och Source Control Explorer är de som jag använder mest men det finns olika server explorers osv.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det finns några olika trädvyer i VS, Solution Explorer och Source Control Explorer är de som jag använder mest men det finns olika server explorers osv.

Ja detta funkar ju om jag öppnar ett projekt men om jag istället t.ex. bara öppnar en html fil så hade jag velat ha en vy för att se vart den ligger på datorn likt det som finns i Aptana men det kanske inte finns i VS?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja detta funkar ju om jag öppnar ett projekt men om jag istället t.ex. bara öppnar en html fil så hade jag velat ha en vy för att se vart den ligger på datorn likt det som finns i Aptana men det kanske inte finns i VS?

Jag har inte koll på Aptana, men räcker inte de inbyggda så finns det ju alltid tillägg. Exempelvis: http://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/7193af78-b06e-4...