Blue Screen när jag försöker spela CS:GO

Permalänk
Medlem

Blue Screen när jag försöker spela CS:GO

Tja! Jag har ett... lustigt(?) problem!

Jag får nämligen Blue Screen när jag ska spela CS:GO, och detta gäller bara CS. Jag kan spela Skyrim, BF4, Diablo 3, wow osv på högsta grafiken utan problem.
Men så fort jag startar CS:GO, och är på väg att komma in på en server så crashar spelet och jag får blue screen.

Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har uppdaterat drivrutinerna till de senaste, även provat installera om drivrutinerna. Jag sitter med ett splitter nytt AMD r9 270x kort.

Please help me

Permalänk
Inaktiv

Dom 2 vanligaste orsakerna är dåliga minnen eller otillräcklig strömförsörjning. Jag skulle tippa på strömförsörjning då du sitter med ett helt nytt grafikkort. Men för att vara helt säker så skulle jag vilja att du lägger upp en dump ifrån din bluescreen här.

Du kan använda mjukvara i stil med detta för att få fram det: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Permalänk
Medlem

Hoppas det är detta du menade?

http://imgur.com/qH3bVKK

(är rätt dålig på datorer när det kommer till sånt här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av taijas:

Hoppas det är detta du menade?

http://imgur.com/qH3bVKK

(är rätt dålig på datorer när det kommer till sånt här)

Det var då ditt grafikkort som krashade spelet om jag inte har fel.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Det var då ditt grafikkort som krashade spelet om jag inte har fel.

Ja kanske de... Men det förklarar ju inte varför det bara är när jag spelar CS:GO som detta problem uppstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av taijas:

Ja kanske de... Men det förklarar ju inte varför det bara är när jag spelar CS:GO som detta problem uppstår?

Prova detta: (Från AMD's forum)

Citat:

hey i found out something that stopped the problem with me, it was a driver issue, what i did was is disabled the overdrive for my 270x and now it works fine. kinda makes me mad i got an amd graphics card i cant overclock cause they dont know how to fix the driver -even though some previous versions worked fine- but when i go to redownload and use those theyre empty files that dont work at all :/

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Prova detta: (Från AMD's forum)

^this.

Min 280x kraschade BF4 med stock OC, så jag fick underclocka för att få det att funka.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Prova detta: (Från AMD's forum)

Dra mig baklänges.. detta verkar faktiskt funka! Jävligt konstigt dock att man ska behöva göra så för att få just cs att fungera.. Men men Tack så jättemycket! Hoppas detta håller i sig nu.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna...

Igår fick jag problem igen då skärmen tappade signalen med datorn. Har provat med en annan skärm, och även med HDMI kabel på TVn utan resultat. Stoppade in mitt gamla grafikkort och då kommer skärmen igång igen.

Jag provade sätta mitt nya kort på den andra PCIe platsen och har kollat så alla kablar sitter i ordentligt osv men det blir ingen skillnad.