Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer inte åt microsoft.com

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt microsoft.com

Jag har en iMac och kört Parallels ett bra tag nu, och det fungerar fint, men ur prestandasynpunkt (och för att jag aldrig använder själva Mac OS) så installerade jag Boot Camp.
Allt verkar fungera finfint förutom en ganska kritisk punkt, jag kommer inte åt microsoft.com...
Detta ställer till det ganska rejält då jag är .NET utvecklare, så kan inte ens installera nödvändig programvara.

Jag har gjort virussökningar och kört i felsökert läge, men inget verkar hjälpa.
Och det är så vitt jag upptäckt enbart microsoft och msdn sidor som inte fungerar.
Det går inte ens att pinga sidorna.

Nån som har varit med om detta innan?

Kör Windows 7 Pro 64bit.
Ja, all programvara som är installerad är original, så någon taskig piratversion handlar det inte om.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har du inte hört? Microsoft har konkat och microsoft.com är bortplockat från etern. Således inget fel på din dator

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Testade nu att koppla upp mig mot telefonen och köra med nätet via den, då fungerade det att komma åt Microsofts sidor, så är något strul med just den trådade anslutningen...
Men när jag kör MacOS eller Windows via Parallels så fungerade det utan problem.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få ordning på det, jag löste det genom att ändra till Googles DNS server (8.8.8.8 / 8.8.4.4).
Så om någon mot förmodan råkar ut för samma konstiga fel så kan det vara värt att testa.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Vad var det för DNS-server tidigare?
En del skadliga program ändrar inställningen för DNS-server för att man inte ska kunna komma till webbplatser där man kan få hjälp, Microsoft, antivirusföretag etc.