Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Youtube Videos gör så att skärmen blir svart, hjälp!

Permalänk
Medlem

Youtube Videos gör så att skärmen blir svart, hjälp!

Hej, nyligen har mitt YouTube startat att göra så att min skärm blir svart och sen går den tillbaka till normalt och sedan svart igen, detta händer dock bara i Google Chrome vilket är den enda webbläsaren jag gillar ärligt talat, men har testat med t:ex FireFox och där funkar allt som det ska..
Vad kan orsaka detta?
Det händer direkt när jag sätter på 1080p+ på en video och sedan om och om igen var 4:e sekund (Efter att jag satt på 1080p).
När jag inte har 1080p så händer det inte lika ofta, men det händer (Var och varannan minut).
Jag har provat att ominstallera Google Chrome, dock vet jag inte om jag fått bort alla komponenter av Chrome efter avinstallation :/
Hur kan jag se till att jag fått bort allt?
Någon annan som haft/har samma problem?
Vad kan man göra?
Jag vet inte om jag la tråden på rätt ställe i forumet så känn er fria att flytta den till rätta om det behövs
En sak till som kan vara värt att nämna, detta händer inte när jag kollar Netflix, ViaPlay eller HBO Nordic, bara på YouTube, kan inte riktigt heller komma ihåg när exakt det började, kanske en vecka sedan..
Det händer inte i spel heller, verkligen bara på YouTube i Chrome :/
Jag har Windows 8.1 om det hjälper (Alla uppdateringar installerade), alla andra PC Specs ser ni i min signatur
En sak till, ifall jag drar över mitt webbläsarfönster till min sekundära skärm så blinkar det inte, men min huvudskärm blinkar ändå, skillnaden på skärmarna är att min huvudskärm använder en HDMI sladd medans min sekundära använder DVI :/
Snabbt svar uppskattas

// Vizuka

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk

hade samma problem rensade cash och cookies nu funkar det som vanligt igen.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

hade samma problem rensade cash och cookies nu funkar det som vanligt igen.

Hehe, fixade det till slut genom att gå in i Google Chrome inställningarna och stänga av "Använd hårdvaru-acceleration när tillgängligt"
Nån som får liknande problem i framtiden och Den_Samme's lösning inte funkar, prova det jag skrev

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk

Det är så här va ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viking jävel:

Rensa cookies och cache.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizuka:

Hehe, fixade det till slut genom att gå in i Google Chrome inställningarna och stänga av "Använd hårdvaru-acceleration när tillgängligt"
Nån som får liknande problem i framtiden och Den_Samme's lösning inte funkar, prova det jag skrev

Hade samma problem, men det försvann. Tror det hade med nvidias drivrutin att göra. Men använde samma lösning som du tillfälligt minns jag.
Så prova att lägga in senaste Nvidia drivarna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av AdamNor:

Rensa cookies och cache.

Jag är inte den smartaste på internet men jag ska försöka.

EDIT: hur gör jag?

Permalänk
Medlem

tack som fan hade samma problem och stängde av hådvaroaceleration vilket löste problemet. dock hade jag problem med HBO inte youtube

Visa signatur

PC specs: Mobo: gigabyte ga-z97x-gaming 3 CPU:4790K RAM: 8GB Kingston 1333mhz GPU: MSI 970 gaming 4g PSU: Evga 750 b HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: 240GB intel 520
Tangentbord: CM Storm Quickfire TK red
Mus: Corsair m65 rgb