Vilka vattenkylningsprodukter passar i mitt chassi?

Permalänk
Medlem

Vilka vattenkylningsprodukter passar i mitt chassi?

Hej!

Behöver hjälp. Har tänkt skaffar något i stil med Corsair Hydro H80 eller H110 eller liknande. Och behöver veta vilka av corsair produkterna som passar i mitt chassi. Jag har ett Fractal Desing R2 chassi.

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Du borde få plats med en 240 radiator i toppen. Så en H110 är lite för stor då den är på 280mm. En H80 passar utmärkt att ha som utblås där bak. Dock tycker jag inte att du behöver mer än H80 ifall du inte ska köra ganska mycket OC. En H80 räcker och blir över. Annars skulle jag verkligen rekommendera en stor fulltower kylare. En Noctua DH-U12P (vet inte ifall det är rätt namn) är bättre tror jag.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Du borde få plats med en 240 radiator i toppen. Så en H110 är lite för stor då den är på 280mm. En H80 passar utmärkt att ha som utblås där bak. Dock tycker jag inte att du behöver mer än H80 ifall du inte ska köra ganska mycket OC. En H80 räcker och blir över. Annars skulle jag verkligen rekommendera en stor fulltower kylare. En Noctua DH-U12P (vet inte ifall det är rätt namn) är bättre tror jag.

Tack för tipset! Det är en i7 3770k som ska kylas. Jag har en lätt överklockning till 4,2GHz som det är nu. Då borde väl en H80 kyla rätt bra? Speciellt eftersom jag klarar att hålla den under 75 grader i full load med en Noctua NH9i nu

Kan även passa på att fråga om man behöver ersätta H80 fläkten med nåt bättre och tystare? I så fall vad?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tack för tipset! Det är en i7 3770k som ska kylas. Jag har en lätt överklockning till 4,2GHz som det är nu. Då borde väl en H80 kyla rätt bra? Speciellt eftersom jag klarar att hålla den under 75 grader i full load med en Noctua NH9i nu

Kan även passa på att fråga om man behöver ersätta H80 fläkten med nåt bättre och tystare? I så fall vad?

Jag kände att fläkten till min H60 var sjukt högljudd, dock kan ddt ha varit ett måndagsex. Köpte en Noctua NF-P12 och datorn blrv tyst som en mus. Men kolla först skulle jag göra.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)