Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bli av med Snapdo

Hej!

Nu är det så att jag har blivit drabbad av Snapdo. Jag brukar alltid kolla så att jag inte råkar installera liknande program när jag ska installera nya program, men det måste ha varit väldigt väl gömt vid installationen.

I alla fall, jag har inte hittat något mönster. Tidigare har det bara bytt hemsidan + standardsökmotor till Snapdo ett par gånger i månaden (det sker dock väldigt oregelbundet), och det har inte varit något större problem då jag kunde byta tillbaka direkt. Men nu har det bytt så att varje gång jag öppnar en ny flik så skickas jag till just Snapdo. Jag har testat att stänga v alla extensions och plugins i mitt Chrome, men utan något resultat. Jag har letat i min dator efter program relaterade till antingen Snap.do eller Resoft, men utan några resultat.

Min gratisversion av Avast verkar heller inte göra något åt situationen.

Har ni något tips på hur jag kan bli av med Snap.do en gång för alla, utan att installera om operativsystemet?

Permalänk

Ingen egen erfarenhet, men en kompis vittnar om att det löser problemet.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.543672/sa-blir-du-av-med-job...

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Hej!

Nu är det så att jag har blivit drabbad av Snapdo. Jag brukar alltid kolla så att jag inte råkar installera liknande program när jag ska installera nya program, men det måste ha varit väldigt väl gömt vid installationen.

I alla fall, jag har inte hittat något mönster. Tidigare har det bara bytt hemsidan + standardsökmotor till Snapdo ett par gånger i månaden (det sker dock väldigt oregelbundet), och det har inte varit något större problem då jag kunde byta tillbaka direkt. Men nu har det bytt så att varje gång jag öppnar en ny flik så skickas jag till just Snapdo. Jag har testat att stänga v alla extensions och plugins i mitt Chrome, men utan något resultat. Jag har letat i min dator efter program relaterade till antingen Snap.do eller Resoft, men utan några resultat.

Min gratisversion av Avast verkar heller inte göra något åt situationen.

Har ni något tips på hur jag kan bli av med Snap.do en gång för alla, utan att installera om operativsystemet?

Min morbror hade samma "virus" på sin arbetsdator (+ typ 10 miljoner andra skräpprogram...) och Snap.do är det värsta som finns. Försökte upprepade gånger ta bort skiten via programhanteraren men på något sätt så överskred den Windows och öppnade dess egen "konfigurations program". Kommer inte ihåg om jag gav upp och körde en backup på viktiga dokument och program och installerade om Windows.

Testade även med Malwarebytes och jag har för mig att jag testade F-secure också. Inget hjälpte på den datorn.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Ingen egen erfarenhet, men en kompis vittnar om att det löser problemet.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.543672/sa-blir-du-av-med-job...

Snap.Do dyker inte ens upp i "Avinstallera program". Jag kan heller inte hitta det eller några andra program av ReSoft genom en sökning.
Har också kollat tillägg och plugins i Google Chrome och inte hittat nåt där heller. Jag har också testat inaktivera alla tillägg/plugins, men det hjälper föga. Mina andra webbläsare som Firefox och Internet Explorer lider också av Snap.Do.

Permalänk
Permalänk
Medlem

AdwCleaner + Malwarebytes Anti-Malware

Permalänk
Medlem

AdwCleaner verkar ha löst problemet, i alla fall nu. Jag kommer att bumpa tråden om jag upptäcker några problem igen, men tills dess, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

AdwCleaner verkar ha löst problemet, i alla fall nu. Jag kommer att bumpa tråden om jag upptäcker några problem igen, men tills dess, tack för hjälpen!

Hejsan.

Vilka skall man plocka bort? Vill inte plocka bort allt som adwcleaner bockar för. Nån som har en susning vilka som hör till snapdo?

//L

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintax:

Hejsan.

Vilka skall man plocka bort? Vill inte plocka bort allt som adwcleaner bockar för. Nån som har en susning vilka som hör till snapdo?

//L

Vad är det för annonsprogram du vill ha kvar?
Kan du inte installera dem igen efter att AdwCleaner tagit bort dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Vad är det för annonsprogram du vill ha kvar?
Kan du inte installera dem igen efter att AdwCleaner tagit bort dem?

Splashtop är en sak jag vill ha kvar som den varnar för. Sen är det en hel drös saker i registret den vill ta bort som hag inte har en susning om vad det är, men allt det kanske går att ta bort?

Permalänk
Medlem

Det är sällan som AdwCleaner falsklarmar men visst har det förekommit. Är det allt som har med Splashtop att göra som AdwCleaner vill ta bort och inte bara en toolbar eller liknande?
Kan du installera Splashtop på nytt efter att AdwCleaner har rensat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Det är sällan som AdwCleaner falsklarmar men visst har det förekommit. Är det allt som har med Splashtop att göra som AdwCleaner vill ta bort och inte bara en toolbar eller liknande?
Kan du installera Splashtop på nytt efter att AdwCleaner har rensat?

Peppar peppar, det kanske fungerade!