Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skapa MD5 mm för helt filträd och sen successivt lägga till hash för nya filer ?

Permalänk
Medlem

Skapa MD5 mm för helt filträd och sen successivt lägga till hash för nya filer ?

Hej,

Jag letar sen länge efter en smidig backuplösning men har inte hittat nån. Crashplan verkade lovande men jag tycker inte deras programvara är pålitlig. Första gången jag provade för åtta månader strulade den med realtidsinformationen i interfacet och nu vid ett nytt försök igår verkade allt gå bra men idag vägrar CrashPlanService att överhuvudtaget starta. Ger upp på dem. Jag går således tillbaka till SyncToy för att göra envägssyncning (Echo) till backupmedia som sen förvaras på annan ort. Men problemet med den lösningen är att det inte skyddar moit korrupta filer, om en källfil blir korrupt så den korrupta versionen att skriva över på backupmedian. Vad göra?

Dold text

Finns det nåt Windowsprogram som beräknar hash på en hel filstruktur och som dessutom kan hålla reda på nya filer i strukturen och lägga till hash för dem till "masterlistan"?