Vilka är det optimala språkinställningarna i MS Office 2013? relevans till Access, Excel O.N. etc

Permalänk
Medlem

Vilka är det optimala språkinställningarna i MS Office 2013? relevans till Access, Excel O.N. etc

Lite konstig fråga kanske men skulle behöva tips om vilka språkinställningarna (eller eventuellt nyinstallation med Engelskt språk) som ger bäst resultat om man använder både Engelska och Svenska och samarbetar med både svenskar och engelsktalande. Jag behöver visdom från någon som varit i samma situation. Många program som OneNote osv ger fördelar om det är på Engelska vad gäller sökningar i ljudfiler osv som är helt borta vid svenska inställningar. Har kört provat ren Engelsk installation på en dator för ett tag sedan och det var heller inte 100% tillfredställande.
Jag börjar lära mig Access nu (i egen regi) och nästan allt undervisningsmaterial är på Engelska så jag undrar om det är värt att ens ha den på Svenska. Jag samarbetar med personer med Svensk office kanske finns det saker man behöver ta hänsyn till i och med det(?).

Jag är inte så insatt i Språkinställningarna då jag kunnat Excel så pass bra så jag klarat mig med svenska uttryck. Det verkar som Svenska och Engelska uttyck kan samsas om jag inte har fel. Nu när jag kör access är det frustrerande då jag mest är kontakt med engelska uttryck. Dock så ska mina databaser främst användas av svenska användare (det här är rätt så enkla databaser så det är ok att jag är lite newb vad gäller access).

Jag använder samtliga Office program utom Project.
Har University 365 (=home premium) och Visio Pro 365. Alltså "click to run" från Microsoft store/office 365 hemsida.
Allt är vanliga svenska installationer.

Jag frågar för jag vill inte "fisa runt" för mycket i inställningarna.