Referensen (handle) är felaktig

Permalänk

Referensen (handle) är felaktig

Hejsan!
På jobbet har vi ett nätverk bestående av 1 server och 4 st arbetsstationer, windows 7 på samtliga arbetsstationer

Vi har två skrivare installerad i receptionen, som sedan är utdelad till de andra 3 stationerna.

Allt fungerade fint till en början, till det helt plötsligt inte gick att skriva ut från en av dom till en skrivare.
Det gick alltså att skriva ut på krivare nr2 , men inte skrivare nr 1.

fick ett (fel 0x00000006 )

Jag testade att ändra inställningar i skrivaren utan resultat till sist installerade jag om den på receptionsdatorn, vilket ledde till att jag var tvungen att installera drivruterna och ange behörighet på nytt på de övriga datorerna.

Nu trodde jag att jag skulle ha fått ordning på det. Men efterisntallationen när jag skulel göra en utskrift får jag nu "Referensen (handle) är felaktig"
Jag har kört fast, hur tusan löser jag detta ?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Är skrivarna kopplad direkt till nätverket eller genom en arbetsstation?
Har ni likadana problem att skriva ut från alla arbetsstationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk

skrivaren är kopplad till en arbetstation, och problemet är bara från en av arbetstationerna

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]