Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Musen stannar ibland helt utan anledning.

Permalänk
Medlem

Musen stannar ibland helt utan anledning.

Tjenare.
Byggde min första dator för en vecka sedan och allt gick problemfritt, datorn startade och fungerade precis som den skulle etc.
Det enda problemet jag märkt är att helt random så kan musen stanna i mellan en halv till en sekund och sen fungera normalt igen.
Detta är ju inte ett så stort problem men jag tycket det är ganska irriterande då det skedde i mitten av ett LoL game och jag dog nästan.
Har prövat att byta USB portar osv men det sker endå.
Några funderingar på vad detta kan vara?

Nedanför är det som jag köpte in för att uppgradera datorn.

Gigabyte GA-Z87X-D3H - ATX / Intel Z87
Intel Core i7-4770K - 8 trådar
Kingston HyperX Beast 8GB DDR3
Samsung 840 EVO Series SSD 250GB

Jag hade redan ett AMD HD7970 och 750W corsair nätagg.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem

Starta windows i Felsäkert läge och se om det händer där.
Så vet du om det är drivrutins relaterat eller inte.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

har en rat7 och för mig sker de samma sak då och då.. dock för mig är de bara musen som jävlas för när jag tar upp den nån decemeter och slår den i skrivbordet så funkar den igen

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

Tjenare.
Byggde min första dator för en vecka sedan och allt gick problemfritt, datorn startade och fungerade precis som den skulle etc.
Det enda problemet jag märkt är att helt random så kan musen stanna i mellan en halv till en sekund och sen fungera normalt igen.
Detta är ju inte ett så stort problem men jag tycket det är ganska irriterande då det skedde i mitten av ett LoL game och jag dog nästan.
Har prövat att byta USB portar osv men det sker endå.
Några funderingar på vad detta kan vara?

Nedanför är det som jag köpte in för att uppgradera datorn.

Gigabyte GA-Z87X-D3H - ATX / Intel Z87
Intel Core i7-4770K - 8 trådar
Kingston HyperX Beast 8GB DDR3
Samsung 840 EVO Series SSD 250GB

Jag hade redan ett AMD HD7970 och 750W corsair nätagg.

Jag gillar att du skriver så mycket men endå missar att få med vilket pekdon du använder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

Tjenare.
Byggde min första dator för en vecka sedan och allt gick problemfritt, datorn startade och fungerade precis som den skulle etc.
Det enda problemet jag märkt är att helt random så kan musen stanna i mellan en halv till en sekund och sen fungera normalt igen.
Detta är ju inte ett så stort problem men jag tycket det är ganska irriterande då det skedde i mitten av ett LoL game och jag dog nästan.
Har prövat att byta USB portar osv men det sker endå.
Några funderingar på vad detta kan vara?

Nedanför är det som jag köpte in för att uppgradera datorn.

Gigabyte GA-Z87X-D3H - ATX / Intel Z87
Intel Core i7-4770K - 8 trådar
Kingston HyperX Beast 8GB DDR3
Samsung 840 EVO Series SSD 250GB

Jag hade redan ett AMD HD7970 och 750W corsair nätagg.

Det kanske är musen i sig det är fel på. Typ, underlaget och sensorn (laser eller optiskt?) som påverkar. Eller helt enkelt bara fel på musen. Men svårt att veta när du inte skrivet om den.