Konsumentspar byter elbolag utan godkännande

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jolanta:

Men då borde ju vi alla nu som drabbats kunna anmäla KonsumentSpar för bedrägeri, nu vet vi ju att de aldrig har haft en fullmakt

Har du svart på vitt att de blandade ihop papper eller inspelat samtal så grävde de sin egna grav precis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har du svart på vitt att de blandade ihop papper eller inspelat samtal så grävde de sin egna grav precis

Skickades från m.sweclockers.com

Inspelat samtal!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jolanta:

Inspelat samtal!

Se där ja, bara att dela ut detta till samtliga som behöver det och anmäla för bedrägeri om fler utsätts för detta. Tror dessutom det går under PUL om man tabbar sig och är straffbart, tekniskt sett kan du nog anmäla call-centret för vårdslöshet med personuppgifter eller vad det nu rubriceras som.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Uppmaning till brott är inte ok, håll diskussionen på en saklig nivå.

Citat:

§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Även jag har fått brev och aldrig ens hört tallas om Konsumentspar. Jag bor även i andrahand och har inte ens ett elbolag. När jag kontaktar KonsumentSpar på mail så säger de att jag ska ringa till deras support och ange personnummer. Jag känner väldigt skeptiskt att ange personnummer då det känns som att jag kommer bli inlagd i deras register.

Hur ska jag gå tillväga?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av GustavSvensson:

Även jag har fått brev och aldrig ens hört tallas om Konsumentspar. Jag bor även i andrahand och har inte ens ett elbolag. När jag kontaktar KonsumentSpar på mail så säger de att jag ska ringa till deras support och ange personnummer. Jag känner väldigt skeptiskt att ange personnummer då det känns som att jag kommer bli inlagd i deras register.

Hur ska jag gå tillväga?

Jag skulle maila, hänvisa till Johan Andersson och hans inlägg nedan (direktlänk till hans post som du kan skicka)

Skrivet av Konsumentspar:

Vill du bli borttagen ur våra system eller har frågor hur du hamnat där skicka ett mail till oss eller ring vår support så ska de förklara det för dig. Du får gärna höra av dig till oss så vi kan reda ut eller bekräfta att du är borttagen.
MVH/
Johan Andersson
Kvalitetsansvarig
www.konsumentspar.se

Hej Johan, hur F*n går det till att få sig borttagen när du hänvisar till Mail men det Uppenbarligen inte fungerar för flera personer?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Lite underligt är det allt att Johan Andersson säger att de jobbar på att kontakta drabbade men ÄNDÅ fortsätter det att dimpa ner brev från dom till påtvingade kunder.

Permalänk
Konsumentspar

Svar till missnöjda kunder

Till er som är missnöjda eller felaktigt fått ett avtal så har vi upptäckt att vi skickat ut brev till 1000 kunder felaktigt. Vi har ingen vinning i att skicka dessa avtal eller brev då alla dessa kunder kommer att ringa till oss och vara sura. Finns inget bakomliggande syfte utan det är ett mänskligt fel och vi får nu reda ut varje ärende vilket tar tid och kostar pengar. Vi har som policy att ringa upp våra kunder innan ett avtal träder i kraft och fråga kunderna om de är nöjda och förstått avtalet. Är kunden osäker eller inte vill så kommer ingen leverans att ske.

Vi ringer upp alla kunder som felaktigt fått detta utskick och dem vi inte får kontakt med försöker vi ringa igen. Om du är drabbad så behöver du inte vara orolig du kan maila till vår support eller ringa till oss så kan vi bekräfta att du inte är kund och ta bort dina uppgifter ur vårt system.

Vi kommer inte kunna ge support på detta forum utan ni måste vända er till vår support på kundtjanst@konsumentspar.se eller ringa 010-496 90 20 om ni vill ha ert ärende löst. Om ni inte är kund och sagt upp er så är det bara och maila in till oss för att få detta bekräftat.

Återigen vi är mycket ledsna att ni hamnat med i vårt utskick, bästa sättet att lösa detta på är att ta kontakt med oss så ser vi till att ta bort er ur våra system eller bekräfta att det är gjort.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag skulle maila, hänvisa till Johan Andersson och hans inlägg nedan (direktlänk till hans post som du kan skicka)

Hej Johan, hur F*n går det till att få sig borttagen när du hänvisar till Mail men det Uppenbarligen inte fungerar för flera personer?

Skrivet av Konsumentspar:

Till er som är missnöjda eller felaktigt fått ett avtal så har vi upptäckt att vi skickat ut brev till 1000 kunder felaktigt. Vi har ingen vinning i att skicka dessa avtal eller brev då alla dessa kunder kommer att ringa till oss och vara sura. Finns inget bakomliggande syfte utan det är ett mänskligt fel och vi får nu reda ut varje ärende vilket tar tid och kostar pengar. Vi har som policy att ringa upp våra kunder innan ett avtal träder i kraft och fråga kunderna om de är nöjda och förstått avtalet. Är kunden osäker eller inte vill så kommer ingen leverans att ske.

Vi ringer upp alla kunder som felaktigt fått detta utskick och dem vi inte får kontakt med försöker vi ringa igen. Om du är drabbad så behöver du inte vara orolig du kan maila till vår support eller ringa till oss så kan vi bekräfta att du inte är kund och ta bort dina uppgifter ur vårt system.

Vi kommer inte kunna ge support på detta forum utan ni måste vända er till vår support på kundtjanst@konsumentspar.se eller ringa 010-496 90 20 om ni vill ha ert ärende löst. Om ni inte är kund och sagt upp er så är det bara och maila in till oss för att få detta bekräftat.

Återigen vi är mycket ledsna att ni hamnat med i vårt utskick, bästa sättet att lösa detta på är att ta kontakt med oss så ser vi till att ta bort er ur våra system eller bekräfta att det är gjort.

Kan ni då förklara varför ni hänvisar personer som inte är era kunder att gå ur genom Mail då ni nekar utträda via mail?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det känns mest som att det görs en pudel....

Det ni har gjort är ju olagligt och är det i den omfattning du skriver (1000 st felaktiga avtal) så ligger ni risigt till om människor börjar polisanmäla.

Permalänk
Medlem

Liknande händelse för mig med, jag kommer nog att upprätta en polisanmälan imorgon eller efter helgen då jag har både vittne och bevis för att jag inte har varit ens i närheten av att antyda att jag vill ingå avtal med dom.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jolanta:

Det känns mest som att det görs en pudel....

Det ni har gjort är ju olagligt och är det i den omfattning du skriver (1000 st felaktiga avtal) så ligger ni risigt till om människor börjar polisanmäla.

Måste ju bryta ganska kraftig mot PUL, så vitt jag vet så senast ett bolag gjorde det så rök det jävligt mycket pengar från företagets kassa i form av skadestånd.

Skrivet av Thareh:

Liknande händelse för mig med, jag kommer nog att upprätta en polisanmälan imorgon eller efter helgen då jag har både vittne och bevis för att jag inte har varit ens i närheten av att antyda att jag vill ingå avtal med dom.

Tycker jag verkligen du ska göra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vilken utveckling det blivit här då! Att de skickat 1000 brev av misstag verkar ju inte speciellt troligt med tanke på att man fanns i deras system osv..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Vänd er till PLUS. Borde ge resultat.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konsumentspar:

Till er som är missnöjda eller felaktigt fått ett avtal så har vi upptäckt att vi skickat ut brev till 1000 kunder felaktigt. Vi har ingen vinning i att skicka dessa avtal eller brev då alla dessa kunder kommer att ringa till oss och vara sura. Finns inget bakomliggande syfte utan det är ett mänskligt fel och vi får nu reda ut varje ärende vilket tar tid och kostar pengar. Vi har som policy att ringa upp våra kunder innan ett avtal träder i kraft och fråga kunderna om de är nöjda och förstått avtalet. Är kunden osäker eller inte vill så kommer ingen leverans att ske.

Vi ringer upp alla kunder som felaktigt fått detta utskick och dem vi inte får kontakt med försöker vi ringa igen. Om du är drabbad så behöver du inte vara orolig du kan maila till vår support eller ringa till oss så kan vi bekräfta att du inte är kund och ta bort dina uppgifter ur vårt system.

Vi kommer inte kunna ge support på detta forum utan ni måste vända er till vår support på kundtjanst@konsumentspar.se eller ringa 010-496 90 20 om ni vill ha ert ärende löst. Om ni inte är kund och sagt upp er så är det bara och maila in till oss för att få detta bekräftat.

Återigen vi är mycket ledsna att ni hamnat med i vårt utskick, bästa sättet att lösa detta på är att ta kontakt med oss så ser vi till att ta bort er ur våra system eller bekräfta att det är gjort.

Sen kanske du bör meddela dina kollegor att det är det som är deras uppgift när de ringer, istället för att de ska ifrågasätta varför man inte vill vara påtvingad medlem längre. Det enda vettiga hade varit att ni ber så hemskt mycket om ursäkt och tar bort oss, inte att vi ska behöva förklara varför vi inte vill vara med( som mig) eller bli uppringda dagen efter och måste då försvara varför man inte vill vara påtvingad medlem (som mSebbe).

Permalänk

Vi har råkat ut för det här företaget i mitt hushåll också. Min sambo fick brev om byte av elavtal. Jag kommer att prata med Konsumentvägledare och advokat och se ifall jag kan anmäla detta för bedrägeri. Konsumentspar har ingen fullmakt men försöker använda sig av det. Och det är bedrägeri helt klart. Tänker inte ge mig då vi drabbats av Konsumentspar tidigare. Råder fler att kolla upp det och gå emot Konsumentspar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Vänd er till PLUS. Borde ge resultat.

Även om jag inte blivit lurad själv tycker jag det låter jävligt allvarligt när KonsumentSpar säger att de lyckats göra fel på 1000 kunder! Jag tipsa till PLUS direkt. Det är fan inte okej att råkat tappa bort sina rutiner och skicka ut avtal till 1000 personer för tjänster de inte beställt. Visst om de är ärliga så är det ju bra men även om de är ärliga så kan man inte bara rymma undan att åtminstone bli grundligt utreda av någon tredjehandspart om 1000 kunder blivit fel, hur många fler kan det eller kommer det gå fel för då.

Visa signatur
Permalänk
Konsumentspar

Svar från konsumentspar

Ni som fått ett felaktigt utskicka är inte kunder hos oss eller har ett giltigt avtal med oss. Ni är inte registrerade som kund i vårt system utan vi har skickat ut 100 000 brev till våra kunder för att göra det årliga bytet av leverantör där vi förhandlar fram priser.

Av er som fått detta brev så kommer inget avtal att sättas i leverans eller något byte att göras. Ni kommer bli uppringda av oss om ni inte redan ringt in och vi kommer att bekräfta att ni är borttagna ur vårt system. Har ni frågor vänd er till vår support så löser vi ert ärende.

Vi kommer inte kunna ger er support på ert ärende på ett forum ni måste vända er till vår support om ni vill ha svar. Vi kommer att fortsätta skicka information om detta på detta forum så att ingen konsument får en felaktig syn eller blir rädda att det kommer startas upp något avtal eller att ett byte kommer att ske.

MVH/
Konsumentspar.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konsumentspar:

Men Johan, för jag antar att det är du som skriver, varför säger ni inte på en gång när man ringer in att det har blivit fel? Varför ifrågasätter ni varför man inte vill vara medlem hos er? Om ni nu har gjort ett så GIGANTISKT fel som att ha skickat ut 1000 st felaktiga avtal så borde dina kollegor på en gång när någon ringer in förklara att felet ligger hos er. Jag ringde in 3 !!! gånger och frågade men ingen erkände att felet låg hos er, ni skyllde på MinEl. Inte ens du, Johan, erkände var felet låg förrän du upptäckte att jag inte tänkte ge mig förrän jag fick ett svar. Du fortsatte bara säga att jag var borta ur systemet och tyckte nog att jag borde nöja mig med det.

Jag har som sagt alla ljudfiler från kontakter med er så jag vet EXAKT vad som har blivit sagt mellan oss. Jag tror att det här ert desperata försök att försöka rädda situationen och ni gör det inte särskilt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konsumentspar:

Ni som fått ett felaktigt utskicka är inte kunder hos oss eller har ett giltigt avtal med oss. Ni är inte registrerade som kund i vårt system utan vi har skickat ut 100 000 brev till våra kunder för att göra det årliga bytet av leverantör där vi förhandlar fram priser.

Av er som fått detta brev så kommer inget avtal att sättas i leverans eller något byte att göras. Ni kommer bli uppringda av oss om ni inte redan ringt in och vi kommer att bekräfta att ni är borttagna ur vårt system. Har ni frågor vänd er till vår support så löser vi ert ärende.

Vi kommer inte kunna ger er support på ert ärende på ett forum ni måste vända er till vår support om ni vill ha svar. Vi kommer att fortsätta skicka information om detta på detta forum så att ingen konsument får en felaktig syn eller blir rädda att det kommer startas upp något avtal eller att ett byte kommer att ske.

MVH/
Konsumentspar.se

Bullshit.

Gör man en enkel sökning på google efter konsumentspar hittar man ju flertalet fall där ni har lurat folk eller försökt att lura folk, vidare hittar man också information om hur ni har skyllt ifrån er på ett callcenter som ni har anlitat/haft samarbete med - och detta hittade jag efter bara 2 minuter. Finns säkerligen ännu mer att hitta om man lägger ner några minuter till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Ska jag verkligen behöva göra det? Har aldrig polisanmält något tidigare :s

Se inte detta som något jobbigt. Det är väldigt enkelt att polisanmäla.

Edit:
Ni på Konsumentspar borde brinna i helvetet.
Läs:
http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2013/11/09/10328651-forts...

Permalänk
Konsumentspar

Svar Jolanta

Skrivet av Jolanta:

Men Johan, för jag antar att det är du som skriver, varför säger ni inte på en gång när man ringer in att det har blivit fel? Varför ifrågasätter ni varför man inte vill vara medlem hos er? Om ni nu har gjort ett så GIGANTISKT fel som att ha skickat ut 1000 st felaktiga avtal så borde dina kollegor på en gång när någon ringer in förklara att felet ligger hos er. Jag ringde in 3 !!! gånger och frågade men ingen erkände att felet låg hos er, ni skyllde på MinEl. Inte ens du, Johan, erkände var felet låg förrän du upptäckte att jag inte tänkte ge mig förrän jag fick ett svar. Du fortsatte bara säga att jag var borta ur systemet och tyckte nog att jag borde nöja mig med det.

Jag har som sagt alla ljudfiler från kontakter med er så jag vet EXAKT vad som har blivit sagt mellan oss. Jag tror att det här ert desperata försök att försöka rädda situationen och ni gör det inte särskilt bra.

Hej Jolanta,

Jag kan inte kommentera ärendet på detta forum, vill du disskutera eller ha hjälp kan du ringa till oss eller skicka e-post och be om att få prata med oss. Är det ärende inte löst? Så behöver vi få veta det så vi kan hjälpa dig och lösa det. Jag kan som sagt inte svara här eller ge någon som helst information om specifika ärenden i ett publikt forum, hoppas du förstår att jag inte kan kommentera eller svara dig publikt. Vill du ha information får du vända dig till supporten för att få svar.

Johan
www.konsumentspar.se

Permalänk
Konsumentspar
Skrivet av FANTEN:

Se inte detta som något jobbigt. Det är väldigt enkelt att polisanmäla.

Edit:
Ni på Konsumentspar borde brinna i helvetet.
Läs:
http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2013/11/09/10328651-forts...

Vill du inte vara kund hos oss är det bara att säga upp avtalet eller ringa in och bekräfta din borttagning. Vi tvingar inte in någon som kund och efter ett sälj så ringer vi upp och konfirmerar alla avtal. Inget avtal sätts i leverans förrens vi konfirmerat ditt avtal. Vi har mycket schyssta medtoder och över 100 000 medlemmar som sparar in i snitt 3500 kr per år.

Att vi misslyckats i vissa fall har hänt, vi är en av sveriges snabbast växande medlemsorganisationer och tyvärr så gör vi också fel ibland vilket vi erkänner och försöker rätta till.

Johan
Konsumentspar.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konsumentspar:

Vill du inte vara kund hos oss är det bara att säga upp avtalet eller ringa in och bekräfta din borttagning. Vi tvingar inte in någon som kund och efter ett sälj så ringer vi upp och konfirmerar alla avtal. Inget avtal sätts i leverans förrens vi konfirmerat ditt avtal. Vi har mycket schyssta medtoder och över 100 000 medlemmar som sparar in i snitt 3500 kr per år.

Att vi misslyckats i vissa fall har hänt, vi är en av sveriges snabbast växande medlemsorganisationer och tyvärr så gör vi också fel ibland vilket vi erkänner och försöker rätta till.

Johan
Konsumentspar.se

Kan ni vara mycket vänliga att svara på mitt supportärende som jag skickade ett svar på kl 07:40 imorse? är det gratis att ringa in till eran support eller tjänar ni pengar på alla "kunder" ni retar upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konsumentspar:

Vill du inte vara kund hos oss är det bara att säga upp avtalet eller ringa in och bekräfta din borttagning. Vi tvingar inte in någon som kund och efter ett sälj så ringer vi upp och konfirmerar alla avtal. Inget avtal sätts i leverans förrens vi konfirmerat ditt avtal. Vi har mycket schyssta medtoder och över 100 000 medlemmar som sparar in i snitt 3500 kr per år.

Att vi misslyckats i vissa fall har hänt, vi är en av sveriges snabbast växande medlemsorganisationer och tyvärr så gör vi också fel ibland vilket vi erkänner och försöker rätta till.

Johan
Konsumentspar.se

Fan va du snackar skit. Det är inte "vissa fall". En snabb googling visar att ni satt detta i system. Det är inte några enstaka fall där "det blivit fel".
Hur kompenserar ni alla person för all tid, möda och kostnader som _NI_ orsakat dom?

Permalänk
Skrivet av Freezer64Pro:

Någonting jag använder när olika telefonförsäljare ringer är att kräva ett skriftligt avtal. De kommer av sig direkt och fokuserar på varför jag kräver just den typen av avtal. Förklarar att på så sätt har jag bevis på vad som faktiskt har sagts innan jag eventuellt går med på avtalet. Oftast får jag förklarat att ett muntligt avtal är lika bindande, men jag svarar med att hur bevisar jag vad vi kom överens om. Det är ju ni, min motpart, som sitter med bevisen och en inspelning kan enkelt redigeras. Svaret blir då, litar du inte på oss. Mitt svar, nej varför skulle jag det. Oftast slutar samtalet här, men vissa fortsätter även om de till slut ger sig. Då jag inte ger mig om skriftligt avtal. Nyttan med 7,5 hp IT-rätt på Universitet.
Börja ni med så kanske dessa telefonförsäljare måste ändra sina rutiner.

Lycka till ni som har hamnat i klorna på konsumentspar, jag håller tummarna.
//Freezer

Ungefär den kör jag på alla de där typerna som fångar en i affären, säger att jag vill inte hasta iväg några beslut så ha de en hemsida jag kan titta på och ta beslut i lugn och ro. Några enstaka har get mig en länk till hemsidan medans de flesta bara tappar intresset för mig. Ser jag att det gäller mobilabonnemang så kommer den automatiska jag är bunden (mitt abonnemang slutade vara bundet för 3-4 år sedan).

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av Konsumentspar:

Vill du inte vara kund hos oss är det bara att säga upp avtalet eller ringa in och bekräfta din borttagning. Vi tvingar inte in någon som kund och efter ett sälj så ringer vi upp och konfirmerar alla avtal. Inget avtal sätts i leverans förrens vi konfirmerat ditt avtal. Vi har mycket schyssta medtoder och över 100 000 medlemmar som sparar in i snitt 3500 kr per år.

Att vi misslyckats i vissa fall har hänt, vi är en av sveriges snabbast växande medlemsorganisationer och tyvärr så gör vi också fel ibland vilket vi erkänner och försöker rätta till.

Johan
Konsumentspar.se

HAHA vilket jävla bs!!
Sånt jävla ockerbolag som rent utsagt för konsumenter bakom ljuset.
Att ni har 100tusen medlemmar var det roligaste jag hört, vilket jävla skämt.

Jag ringde in och jag FANNS tydligen i er systen utan att jag någonsin hört talas om er ELLER MinEl.
Fick till svar att jag fått brevet eftersom jag är tidigare kund hos MinEl vilket jag absolut inte är eller vart.

Men då är frågan vilket callcenter är det konsumentspar använder sig utav?
Och kan/vill du inte svara på det så är det ett självklart tecken på att ni enbart lever på bluff.

Jag har även gjort en anmälan till konsumentverket, ni fick bara igår 25anmälningar, troligtvis lika många kommer ni att få idag.

Permalänk

Fick rådet att anmäla till http://www.konsumentverket.se/Anmalan/ råder alla som drabbats att anmäla Konsumentspar här. Sprid det gärna till alla som även är drabbade men inte har tillgång till forumet. Konsumentspar har 117 anmälningar just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krissmeister:

Fick rådet att anmäla till http://www.konsumentverket.se/Anmalan/ råder alla som drabbats att anmäla Konsumentspar här. Sprid det gärna till alla som även är drabbade men inte har tillgång till forumet. Konsumentspar har 117 anmälningar just nu.

Jag har nyss gjort en bedrägerianmälan och Polisen ville gärna ha in fler anmälningar! Jag berättade att det var 1000 st drabbade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krissmeister:

Fick rådet att anmäla till http://www.konsumentverket.se/Anmalan/ råder alla som drabbats att anmäla Konsumentspar här. Sprid det gärna till alla som även är drabbade men inte har tillgång till forumet. Konsumentspar har 117 anmälningar just nu.

Jag har skickat in en anmälan.

Skrivet av Jolanta:

Jag har nyss gjort en bedrägerianmälan och Polisen ville gärna ha in fler anmälningar! Jag berättade att det var 1000 st drabbade.

Skall se om jag hinner gå till Polisen efter jobbet och göra en bedrägerianmälan jag med, annars blir det efter helgen.