Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag fick skärmen igår och har inte hunnit prova testa extremt mycket. Snabba fakta som verkar stämma in rätt bra när jag läser omdömen på Hardforum med :

*Högre inputlag än min Hazro HZ27WC (inte så konstigt då Hazron saknar scaler t ex) vilket jag t om märker i Windows, cursorn släpar efter lite.
*Rätt mycket IPS-glow i nedre vänster hörn, får byta bakgrundsbild så kommer jag kanske inte tänka på det mer.
*Bra färger out-of-the box men sämre svärta än Hazro HZ27WC.
*Jävligt fet skärm, testat BF4 samt Diablo 3 utan problem och det är riktigt fräsigt, kommer krävas lite omvänjning.

Det jag är lite besviken på är just inputlag men när jag spelade så märktes det inte alls av på samma sätt utan kändes bra så det kanske bara är en fråga om vana. Jag ska dock vara ärlig och säga att det inte känns som en skärm jag betalat 10.000 kr för, snarare 5-6000 kr, sånt man får leva med som early adopter i presume

Låter trevligt ändå!

Tror du att jag märker av något input lag om jag kommer från en gammal 2 ms 60Hz Samsung? Kanske är svårt att vara på dock.

Mvh

Permalänk
Medlem

Pillat lite mer med skärmen och fått till färgerna lite bättre, betydligt nöjdare idag än igår

Lite kass bild men den passar helt perfekt med min 27" LG på sidan om.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Pillat lite mer med skärmen och fått till färgerna lite bättre, betydligt nöjdare idag än igår

Lite kass bild men den passar helt perfekt med min 27" LG på sidan om.

http://i.imgur.com/xKKethr.jpg

Nice setup!

Vad heter din 27" tummare?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nice setup!

Vad heter din 27" tummare?

Fanx. Det är en LG 27EA73LM-P. Dom flesta av deras nya modeller verkar snarlika i designen iaf.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1655456

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Mer intryck? Kan du säga att skärmen är det bästa sedan skivat bröd, nu efter ett par dagars användning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Mer intryck? Kan du säga att skärmen är det bästa sedan skivat bröd, nu efter ett par dagars användning?

Formatet är det bästa någonsin. Alla som sitter med moderna, stora 16:9 skärmar vet att det är på bredden man saknar utrymme. Inte på höjden. När nu de första stora datorskärmarna i 21:9 kommer löses detta problem.

Lite komiskt att allt 16:9 gnäll och krav på återgång till mer 16:10 och 4:3 kommer att sluta med ett ännu avlångare format. För 21:9 är idealt format för dator.

Permalänk

Har lagt upp mina nuvarande skärmar i marknaden för försäljning och tänker köpa en sån här skärm så fort dem är sålda!
FInns att hitta här för ca 8500kr inkl frakt! http://www.comtech.de/Computer-und-Zubehoer/Monitore/LG-Monit...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog beställa skärmen på Fredag eller början av nästa vecka. Den verkar vara slut i hela Tyskland känns det som, Conrad har den listad att de ska komma in på Fredag så vi får se. Så det blir bröd och vatten i en månad framåt men det är det värt

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Jag kommer nog beställa skärmen på Fredag eller början av nästa vecka. Den verkar vara slut i hela Tyskland känns det som, Conrad har den listad att de ska komma in på Fredag så vi får se. Så det blir bröd och vatten i en månad framåt men det är det värt

Gah! Måste orka vänta till hösten. Har verkligen inte pengar än.
Men jag unnar dig all glädje den kommer att ge dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Formatet är det bästa någonsin. Alla som sitter med moderna, stora 16:9 skärmar vet att det är på bredden man saknar utrymme. Inte på höjden. När nu de första stora datorskärmarna i 21:9 kommer löses detta problem.

Lite komiskt att allt 16:9 gnäll och krav på återgång till mer 16:10 och 4:3 kommer att sluta med ett ännu avlångare format. För 21:9 är idealt format för dator.

NEJ det är inte idellt för en dator ..det må vara idell för film å spel ...men definitivt inte för arbete (dvs en dators huvudsyfte för de flesta personer)
där vill vi har Arbetsyta ...därför går galenskärmar som denna fetbort.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

NEJ det är inte idellt för en dator ..det må vara idell för film å spel ...men definitivt inte för arbete (dvs en dators huvudsyfte för de flesta personer)
där vill vi har Arbetsyta ...därför går galenskärmar som denna fetbort.

Håller INTE med.
https://www.youtube.com/watch?v=GSeWbKKrI7w

Permalänk
Medlem

Snart en veckas användning och redigt nöjd, var lite orolig i början att man var för kräsen men det är väldigt smidigt med såhär pass mycket plats, har inte ens installerat LG's egna skärmavdelare utan tycker Win8'as snap-to-edges fungerar över förväntan. Har tyvärr inte testat spela så mycket men av dom timmar jag lirat är det ju som att ha fusk nästan, man har ju en sån sjuk överblick men var tvungen att sänka den vanliga Fov'en lite annars blir man lätt yr.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

NEJ det är inte idellt för en dator ..det må vara idell för film å spel ...men definitivt inte för arbete (dvs en dators huvudsyfte för de flesta personer)
där vill vi har Arbetsyta ...därför går galenskärmar som denna fetbort.

Grejen är ju det att det verkar funka nu när man köttat upp antalet pixlar på höjden och i princip har 1,5 skärmar på bredden. Det borde bli ungefär som att ha två skärmar på en skärm.

Edit: OCH att man ökat den fysiska storleken såklart. PPI i all ära, men jag vill ha ordentligt med fysisk yta också.

Permalänk
Medlem

Skulle du rekommendera den åt någon som tillbringar 75% av sin tid till att titta på filmer i 1080p kvalitet, eller borde man vänta på en billigare variant från typ AOC?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Snart en veckas användning och redigt nöjd, var lite orolig i början att man var för kräsen men det är väldigt smidigt med såhär pass mycket plats, har inte ens installerat LG's egna skärmavdelare utan tycker Win8'as snap-to-edges fungerar över förväntan. Har tyvärr inte testat spela så mycket men av dom timmar jag lirat är det ju som att ha fusk nästan, man har ju en sån sjuk överblick men var tvungen att sänka den vanliga Fov'en lite annars blir man lätt yr.

Vad kör du för färginställningar?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Beställde 2 st till min Mac Pro. Skall bli fett najs i Studion
Allt kommer köras via Thunderbolt 2, vår 65" 4K skärm kör vi ut via HDMI porten

Permalänk
Skrivet av Eureka_swe:

Beställde 2 st till min Mac Pro. Skall bli fett najs i Studion
Allt kommer köras via Thunderbolt 2, vår 65" 4K skärm kör vi ut via HDMI porten

4k via hdmi? Inga 60fps där inte, fast kanske inte spelar så stor roll i studiomiljö?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZOiDVOiD:

NEJ det är inte idellt för en dator ..det må vara idell för film å spel ...men definitivt inte för arbete (dvs en dators huvudsyfte för de flesta personer)
där vill vi har Arbetsyta ...därför går galenskärmar som denna fetbort.

Sitter sen ett tag tillbaks på en 21:9 som primär skärm... stortrivs med den i alla avdelningar. Arbete kan jag dock inte uttala mig om, men har svårt att se att 16:9 ska vara bättre på nåt sätt?

Ideellt = gratisarbete... idealiskt passar bättre in

Permalänk
Medlem

Skulle nästan kunna köpa den bara för designen, galet läcker skärm.

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon om dell kommer göra någon version? Foten såg skrämmande dålig ut faktiskt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Någon som vet någon om dell kommer göra någon version? Foten såg skrämmande dålig ut faktiskt.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17987-dell-forbereder-ultras...

Varit väldigt tyst om den på sistone dock. Jag planerar att ersätta min 3x1 eyefinitysetup med en 34" 21:9-skärm, men tänkte vänta tills flera tillverkare fått ut sina skärmar, de finns tillgängliga i svenska butiker, och priserna sjunkit något.

Permalänk

kommer den snart till svenska butiker? är sugen på köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

http://www.sweclockers.com/nyhet/17987-dell-forbereder-ultras...

Varit väldigt tyst om den på sistone dock. Jag planerar att ersätta min 3x1 eyefinitysetup med en 34" 21:9-skärm, men tänkte vänta tills flera tillverkare fått ut sina skärmar, de finns tillgängliga i svenska butiker, och priserna sjunkit något.

Sitter framför en Dell u2711 just nu och jag vägrar svika Dell

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Sugen på denna. Undrar dock hur det fungerar när man kopplar in fler datorer till den samtidigt, t ex en mac och PC. Den har ju usb-portar. Kan man då dela på mus/tangentbord när man switchar mellan datorerna? Typ som en kvm-switch?

Edit:

Hitta detta nu. Sweet om det verkligen funkar så bra. Något du kan bekräfta?

"The real winner here for me is the back I/O ports. The thing has a built-in KVM switch and/or Thunderbolt dock. What I have is a brute of a PC and a late 2013 retina MacBook Pro. Both are plugged into the I/O on the back and both run native resolution and sound without any need for any KVM switch! Its built right into the menu on the display. Choose your input and the rear I/O does the magic. I am ONLY using the Thunderbolt port and cable running to my MacBook Pro. Nothing else. No USB, audio, nothing. I am using the display's USB "uplink" to plug into my PC, and then I plug in my only keyboard and only mouse in the back USB "In" ports on the back of the display. All I need to do is use the display's joystick menu controller and switch inputs and its works like a charm! USB data, audio, and display video are all carried over the single Thunderbolt cable to my Mac and the PC is controlled via the USB cables. Wow."

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=19128472&postcount...

Permalänk
Medlem

Jag har bara använt en 29" 2560x1080-skärm tidigare men den var allt för smal på höjden. Att få komma tillbaka till min 2560x1440-skärm efter ett par månader var obeskrivligt skönt.

Permalänk
Medlem

Måste sluta surfa sweclockers... hur ska jag ha råd med en sånhär nu då?

har länge kollat på 21:9 skärmar och dreglat, och nu med 34" så måste jag nästan ha en...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har den som kan svara på hur det är med IPS-glow på denna?

Spontant känns det som att det kan vara ett jätteproblem med tanke på vinkeln mot sidorna (pga längden). Samtidigt har inte alla ips-paneler lika mycket glow, tex har u3014 extremt mkt glow medan 2711 inte är lika illa.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

När kommer den till sverige? värka vara 0 koll på datum

Permalänk
Medlem

Har en Dell Ultrasharp 29" 21:9 men en 34-tummare skulle vara bra mycket mäktigare, det kommer förmodligen göra ont för plånboken detta.

Permalänk
Medlem

Har ni sett om något annat märke kommer med en 34" med 3440x1440? Vet att det var tal om Dell men inget händer där. Har förhoppning mha lite konkurrens ska vi komma ner mot 6-7k.