Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag hade inte litat helt på vad någon butik säger här. Sweclockers hade en artikel två artiklar om att denna skärm skulle komma i september vilket ju inte stämde. Källan är okänd men jag misstänker inte AOC själv för de har på sin hemsida uppgett lanseringsmånad i oktober sedan i juli. Så antagligen är det väl någon leverantör eller återförsäljare som delgivit den lanseringsinformationen.
Sedan har alla butiker flyttat datumet minst 3 gånger var sedan september. Bara Dustin som flyttat det så sent som till december.
Men den kommer väl troligtvis innan årsskiftet iaf.

Jo vet att det varit oklarheter i datum, men vet vissa i Norge/Danmark som fått den och AOC har senast gått ut med november så blev chockad över december.

Edit: Har dyckt upp en ny recension dock på italienska men man kan dräggla lite över gameplayen

Permalänk
Inaktiv

Såååå väldigt sugen! Vill säga att jag vill vänta på kurviga men det ser ut att bli omotiverat dyrt, så en sån här blir det nog när hösten är som mörkast...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Från overclockers.co.uk som verkar ha varit i bra kontakt med AOC:

"We've being pushing AOC hard for months on this.
Unfortunately it is bad news, it won't come to UK until next year, simply not possible guys. "

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudge!!

Aja känns väl skönt på nåt sätt iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Från overclockers.co.uk som verkar ha varit i bra kontakt med AOC:

"We've being pushing AOC hard for months on this.
Unfortunately it is bad news, it won't come to UK until next year, simply not possible guys. "

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudge!!

Aja känns väl skönt på nåt sätt iaf..

Va-f*n. Måste köpa skärm strax, då jag sitter utan. Svårt att motivera LG:n för 1.500kr mer + ett nytt stativ för 500-1.000kr.

Komplett har uppdaterat hemsidan, och får inte sina skärmar förrän mitten av december heller. Kan det du länkade innebära ännu mer förseningar tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Från overclockers.co.uk som verkar ha varit i bra kontakt med AOC:

"We've being pushing AOC hard for months on this.
Unfortunately it is bad news, it won't come to UK until next year, simply not possible guys. "

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudge!!

Aja känns väl skönt på nåt sätt iaf..

nooooo! siktade in mig på den också faktiskt, undra om dessa kommer med högre refreshrate också, det hade vart riiiiktigt sweet.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Att den inte kommer till UK i år behöver ju inte betyda att den ack- så viktiga nordiska marknaden behöver vänta lika länge!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Att den inte kommer till UK i år behöver ju inte betyda att den ack- så viktiga nordiska marknaden behöver vänta lika länge!

Är en AOC rep som gått ut med att de hittat produktionsfel: "I can only accept any and all abuse that comes our way!, it is very unfortunate that we found an issue in production and we are starting all over again." - källa

Och denna tweet.

Så frågan är om/vad som hänt, finns ju vissa som köpt och använder skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Är en AOC rep som gått ut med att de hittat produktionsfel: "I can only accept any and all abuse that comes our way!, it is very unfortunate that we found an issue in production and we are starting all over again." - källa

Och denna tweet.

Så frågan är om/vad som hänt, finns ju vissa som köpt och använder skärmen.

Ajaj! Som folk i den tråden så blir jag också nyfiken på om de aoc skärmar redan levererade innehåller samma "fel".

Tufft att de har en representativ som inte låter allt för mediatränad. Måhända självaste produktutvecklaren?

Ångrar inte direkt att jag gav upp väntandet och gick för LG'n :3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Jo, LG-skärmen är riktigt lockande nu. Någon som har tips på ett schysst VESA-fäste som inte är alltför dyrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Läste att någon hade köpt LG:n från Tyskland, vilka butiker handlar man från om man går den vägen?

http://www.my-solution.de/ handlade jag ifrån, men när jag fått min levererad såg jag att de plockat bort LG´n från hemsidan... så jag måste fått en av deras sista. Jag kände mig rätt säker när jag beställde från tyskland då jag bott där ett halvår och kan en del tyska. De brukar vara rätt ordentliga med frakt osv. Hittar du någon annan i tyskland som har LG´n till lika bra pris och med liknande rykte som my-solution tycker jag att du ska slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Är en AOC rep som gått ut med att de hittat produktionsfel: "I can only accept any and all abuse that comes our way!, it is very unfortunate that we found an issue in production and we are starting all over again." - källa

Och denna tweet.

Så frågan är om/vad som hänt, finns ju vissa som köpt och använder skärmen.

LG hade problem med back bleed på de vänstra hörnen har jag för mig, så även dom fick en fördröjning direkt efter lansering där dom fick gå igenom alla exemplar i fabriken en extra gång eller något.

Jag är sjukt sugen på AOC:en enbart tack vare foten. LG's går helt enkelt bort, och inte vill jag köpa något annat fotstöd heller. Men som det ser ut nu blir det nog till att vänta tills efter jul-nyår för att se om det framkommer några mer fakta. Vill helst bara gå in på Netonnet eller webhallen i stan och köpa den på plats. Lättare då om det är något vajsing med skärmen.

Sen väntar jag på lite info kring AMD's 3xx-GPU:er... Vet inte om jag vill investera i en dyr skärm idag när FreeSync står runt hörnet och väntar... Så vi får hoppas att den nya batchen skärmar är uppdaterade med FreeSync-stöd och att AMD's nya grafikkrets är konkurrenskraftig när den kommer i ~februari!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Är helt lost när det gäller skärmar, så dumförklara mig inte.
Om man lirar t.ex FPS, sträcker/drar den ut bilden eller får man större synfält om man säger så?

Permalänk
Inaktiv

Det beror på spelet och dess stöd för upplösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Möjligtvis ingen som har kvar kartongen till LG skärmen och kan tänka sig ge mig måtten så jag vet vilken storlek på bil jag behöver ha när jag åker och köper mig min julklapp?