Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Kernel-Power problem

Hejsan! Jag har stora problem med något som kallas "Kernel-Power" Jag har ingen aning vad det är för något men antar det har något med att datorn överhettas därmed stängs av. Saken är att jag har valt att datorn inte ska stängas av vid detta tillfälle men tydligen utan några framsteg. Det händer oftast när jag spelar eller renderar någon video etcetera. Är det så att det är att datorn stängs av på grund av överhettning? För min dator blir väldigt varm "uppe på" själva datorn. Kan det hjälpa med att sätta in en till chassifläkt medan man väntar på andra komponenter samt fläktsystem?
Det sticker i ögat när det händer när man spelar då man helst vill vara ostörd.
Såhär ser det ut när jag kollar i Händelseloggen:
http://gyazo.com/2418e23a79da2d17b0e0587ae5d2005b
Jag hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa mig med en lösning. Tack på förhand!

Alexander

Permalänk

Om jag inte har helt fel för mig så är Kernel Power nåt slags strömfel.
Har du överklockat processorn?

Permalänk
Medlem

Sorry, sånt är inte min starka sida. Tell me?

Skrivet av loffeleguan:

Om jag inte har helt fel för mig så är Kernel Power nåt slags strömfel.
Har du överklockat processorn?

Permalänk
Skrivet av Jidder95:

Sorry, sånt är inte min starka sida. Tell me?

Ström eller överklockning?
Kernel-Power problemet får man när något inte får tillräckligt med ström (enligt min erfarenhet i alla fall).
Vad har du för komponenter?

Permalänk
Inaktiv

Kernel Power är enbart felkod när datorn stängs av eller startas om oväntat. Ett stoppfel helt enkelt som beror på något.
Typ nätagget felar eller dyligt

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Kernel Power är enbart felkod när datorn stängs av eller startas om oväntat. Ett stoppfel helt enkelt som beror på något.
Typ nätagget felar eller dyligt

Ja, alltså strömfel.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

* Raderat dublett *

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Både och, är mer program kille än hårdvaru. Här är mina specs
http://gyazo.com/1a46e2c3dbad2ebfc5f5fb5a2a8a1448

Skrivet av loffeleguan:

Ström eller överklockning?
Kernel-Power problemet får man när något inte får tillräckligt med ström (enligt min erfarenhet i alla fall).
Vad har du för komponenter?

Permalänk
Medlem

Läst lite om överklockning och jag har inte gjort något för att "öka" något på min processor. Det är som vanligt. Allt är som vanligt, har inte "twekat" något så att säga.

Skrivet av loffeleguan:

Ström eller överklockning?
Kernel-Power problemet får man när något inte får tillräckligt med ström (enligt min erfarenhet i alla fall).
Vad har du för komponenter?

Permalänk
Avstängd

Kernel power problem har jag haft då jag överklockade burken. Lite justeringar och nu är det okej.

Skulle nog testa ett annat nätagg då du uppenbarligen inte rört något.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

Om du kan BIOS så gå in och kolla på värdena så allt stämmer.

Permalänk
Medlem

Vad gjorde du för justeringar?

Det är ett nytt nätagg, inte ens 6 månader gammalt. Känns konstigt om jag måste fixa ett nytt.

Skrivet av Wiruz:

Kernel power problem har jag haft då jag överklockade burken. Lite justeringar och nu är det okej.

Skulle nog testa ett annat nätagg då du uppenbarligen inte rört något.

Permalänk
Medlem

Vågar inte röra BIOSen då jag kanske råkar ändra något. Min värsta fiende hehe

Skrivet av loffeleguan:

Om du kan BIOS så gå in och kolla på värdena så allt stämmer.