Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tänk köpa en andra skärm

Har för tillfället en Asus VG248QE kopplad till min EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked w/ EVGA ACX Cooler (ansluten till DVI-D).

Tänkte skaffa en skärm till och undrar ifall BenQ GL2450E går att koppla in i min andra DVI port (DVI-I porten på grafikkortet). Det står iofs på Netonnet att det är en DVI-D port på den skärmen.

Kommer det att funka att koppla in skärmen via DVI-I? Om det inte funkar, går det att koppla den via VGA porten, dvs. från grafikkortets DVI-I port till skärmens VGA port? Har en sladd med VGA på ena änden och DVI (vet ej om det är DVI-I eller DVI-D) på den andra.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att köra med likadana skärmar då det blir klart skönare setup

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag rekommenderar att köra med likadana skärmar då det blir klart skönare setup

Men har du koll på det jag fråga om?

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara något problem att köra med dvi-i > dvi-d så länge dvi-in klarar av skärmens specs som det gör i detta fall.

Jag kör 144hz mainskärm och 60hz second och har inga problem. Andra alternativet är ju att köra en hdmi>dvi kabel.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Det ska inte vara något problem att köra med dvi-i > dvi-d så länge dvi-in klarar av skärmens specs som det gör i detta fall.

Jag kör 144hz mainskärm och 60hz second och har inga problem. Andra alternativet är ju att köra en hdmi>dvi kabel.

Okej okej, då vet jag. Precis de svar jag ville ha :).