Permalänk
Medlem

Datorbygge,

Skall bygga ihop en ny dator änteligen, har byggt egna datorer förr men
har en förmåga att dra på mig en massa flaskhalsar, som exempel fint grafikkort
men resten av datorn så pass långsam att det inte kan ta ut sin fulla
rätt osv. Budgeten ligger på ca 10k.

Så skulle uppskatta kritik, bra och dålig, samt kommentarer kring följande bygge gällande detta:
(fick tyvärr ingen direktlänk på sidan)
http://ladda-upp.se/files/2014/b103093.jpg

Undrar också; vad är minnet i grafikkortet till för egentligen?
skiljer typ hundralappar mellan 2gb, 4gb -- har bara en skärm.

Spelar det roll idag hur man blandar komponenter amd/radeon med intel/geforce?

Tack!

Permalänk
Medlem

hehehe, man låg långt ner på listan!

inte ett svar ännu, jag måste gjort något väldigt fel eller så är det helt enkelt ingen som vet (och då uppskattas tystnaden också)

Permalänk
Hjälpsam

Inte så många som aktivt svarar o jag är en av dom, o är några av oss borta blir det att man halkar efter. . har varit borta några dagar o inte kunnat svara, ligger efter.

Skall svara efter jobbet då jag tyvärr inte kan öppna din bild från jobbet, brandväggen stoppar mig. . . men återkommer

Permalänk
Hjälpsam

Lite sen att svara men håller mer på med mitt riktiga intresse just nu så SweC hamnar lite efter i prio ordning..

Jag är inte jätteinsatt i AMD o bygger bara Intel system av vana.. . men det du byggt ihop funkar...några komentarer dock.

750W är något lite för 2x290 i CF , i SweC test drog dessa max 730W i ett starkare system o från väggen, så det GÅR med 750W men skulle personligen vilja ha mer marginal. . .om CF INTE är planen är 750W lite väl mycket.
Sen är inte Corsairs CX serien dom sexigaste PSUerna direkt.

16Gb minne är lite överkurs, men visst

Stock kylaren till AMD ( o Intel ) CPUn är inte kul alls så där bör du lägga några hundra