Den stora tråden om battlefield hardline

Permalänk
Medlem

Haters gonna hate? Lite så känns det.

Njuter väldigt mycket av detta spel och förstår inte allt hat det får? Är det för att de som bara flyger osv inte gillar att det är mer Close Combat? Heist är det roligaste spelsättet, vilket jag tycker passar bäst, med snabba rundor och snabba vändningar.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Haters gonna hate? Lite så känns det.

Njuter väldigt mycket av detta spel och förstår inte allt hat det får? Är det för att de som bara flyger osv inte gillar att det är mer Close Combat? Heist är det roligaste spelsättet, vilket jag tycker passar bäst, med snabba rundor och snabba vändningar.

Nu verkar det som att fler än jag hatar (vad jag är på väg att skriva). Har inte läst något tidigare i tråden, men provade betan igår och kom hit för att fråga om det bara är jag som tycker att det känns lite som ett barnspel helt plötsligt? Det kanske är lite överdrivet, men jämfört med tidigare spel i serien känns det som en serietidning. Mer arcade inriktning än war sim som BF åtminstone till stor del varit.

Känns lite som efter cod4 (mw) när man släppte in Treyarch för att göra det miserabla cod5 waw (och det var inte så tokigt när man tänker tillbaks, utan mest att cod4 var så väldigt bra). Har iofs inte spelat BF4 alls, men BF3, BC2, BF1942, och säkert någon snabbis av nåt annat tidigare.

Gillar idén och tycker heist skulle ha kunnat varit en riktigt bra spelform... men detta var ju inget att hänga i granen (även om det kan ge några timmars underhållning).

ps. det var inte ett personligt svar, utan citerade för att du nämnde heist typen av spel, vilket jag håller med om skulle kunna vara riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Haters gonna hate? Lite så känns det.

Njuter väldigt mycket av detta spel och förstår inte allt hat det får? Är det för att de som bara flyger osv inte gillar att det är mer Close Combat? Heist är det roligaste spelsättet, vilket jag tycker passar bäst, med snabba rundor och snabba vändningar.

Efter att ha spelat ett tag så tycker jag att det växer lite. Vissa vapen är alldeles för bra och det går för fort att bli dödad, men själva spelformen Heist är faktiskt ganska kul. Gillar Bank Job faktiskt - liten och kul bana. Conquest kan de lämna till BF4 istället...

Uniform aiming behövs dock då jag tycker det är svårt att anpassa sig till BFH efter BF4. Hela rörelsemönstret känns lite "off". Kanske animationerna som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Borde få betalt av dice för att spela betan.

var väl inte dice som låg bakom detta spelet?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Ursäkta om nån redan har frågat detta, men när jag startar betan så funkar det en stund ca 15 min, sen så stängs internet av, och det är så på min syrras dator också. Jag kör trådbundet och hon kör trådlöst på 2,5 GHz-bandet. Dock så stängs inte routern av, för då kan jag fortfarande komma åt internet med min HTC Desire X. Det är oerhört jobbigt och det har varit så de senaste dagarna när jag har spelat Battlefield Hardline.

Intel Core i3 3220 3,2 GHz
AMD Radeon HD 6770 1GB
Windows 7 Home Premium SP1 64-bit
MSI-moderkort(dock vet jag inte vad det är för modell på det)
Nån som har en lösning?

// sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Ville inte döma ut spelet i förväg så kört betan en stund, rank 35 något sådant. Vill ha ett nytt FPS och försöker och gilla det men spelet är verkligen inte bra! Om man tar allt det sämsta som fanns i BF4 och bakar ihop så får man Hardline.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Kommer man behålla statsen vid den riktiga realesen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Kommer man behålla statsen vid den riktiga realesen?

Förmodligen inte. Man fick inte behålla dom i BF3-4 i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Körde betan ca 4-5 timmar igår. Inte haft så roligt med på ett spel på vääääldigt länge! Ren och skär spelglädje.

Heist var extremt fastpaced, och Bank Job var en lagom stor bana.
Körde hotwire med några kompisar, då var det skoj, men det kändes inte seriöst med tanke på att bilfysiken är under all kritik för att kunna vila ett helt gamemode på det. Men det kändes som man var deltagande i en actionfilm med musiken och hela grejen med att hänga utanför rutan och meja ner någon som står på trottoaren med en rocket launcher i handen.

Jag tycker det är skönt utan tanks och flygplan, jag har alltid spelat mycket CoD och CS, och nu börjar detta likna något i samma stuk. Spelat ca 200h BF4 och spelade nästan uteslutande rush. Gillar inte Conquest för det är bara massa snipers och långsamt gameplay. Hardine har mindre banor och man möter fiender oftare än varannan minut.

För BF-puritaner och krigssimulatorälskare förstår jag att detta är ett steg bakåt, ett stort steg till och med. För dom som gillar fast-paced action så är detta mitt i prick!

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat betan till rank 47 och det är mycket jag gillar med Hardline.
Hardline tror jag att jag kommer köpa. Gillar verkligen Heist när det går fort och är trång och jävligt.
Hotwire kan man tycka vad man vill om, men det är längesedan jag hade så kul. Prefekt mode för slöspel.

Spelet är långt ifrån klart och det kommer nog krävas en hel del patchande innan folk börjar blir nöjda, om det ens är möjligt. Men jag ser stor potential i detta BF, det känns som de har bantat ner lite på allt lullull och försöker jaga spelkänslan, och när jag pratar spelkänsla så har jag titlar som CS, Quake och UT i tankarna. BF kommer aldrig nå de höjderna så klart men Hardline är mer åt det hållet än BF4 som bara är lullull-skräp tycker jag.

Ska bli intressant och se om Visceral Games kan skapa någonting vettigt, speciellt om man tänker på Heist.

Permalänk

Rank 67 och tycket att spelet var riktigt kul speciellt Conquest mode. Sen så patchade de spelet igår och sabbade allt genom att sänka dmg på vapnen. Man fick en glimt av BF3 då man kunde döda 3-4 per mag och sedan nerfar de vapen så att de gör lika mycket dmg som BF4.

Jag håller med de att man behövde göra något åt recoilen , men att sänka TTK så sabbar de det fina med det här spelet.

Blir liksom ingen fart i spelet då man måste spela taktiskt som man gör i BF4 hela tiden.

Det blir mer camp och även om man har skill så hjälper det inte mycket när spelet inte ger dig möjlighet att ha kul:(

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Rank 67 och tycket att spelet var riktigt kul speciellt Conquest mode. Sen så patchade de spelet igår och sabbade allt genom att sänka dmg på vapnen. Man fick en glimt av BF3 då man kunde döda 3-4 per mag och sedan nerfar de vapen så att de gör lika mycket dmg som BF4.

Jag håller med de att man behövde göra något åt recoilen , men att sänka TTK så sabbar de det fina med det här spelet.

Blir liksom ingen fart i spelet då man måste spela taktiskt som man gör i BF4 hela tiden.

Det blir mer camp och även om man har skill så hjälper det inte mycket när spelet inte ger dig möjlighet att ha kul:(

Jag kan inte säga att jag håller med i din analys av TTK. En långsammare TTK ger mer utrymme för skicklighet, du tjänar mer på headshots och kan besvara eld från någon som siktar sämre och vinna duellen även om du börjar skjuta senare. Och att campa är betydligt mer effektivt när TTK är låg då personen som skjuter först (campern) alltid vinner duellen.

Titta på Arma och Quake för att göra en extrem jämförelse. I Arma har du en extremt snabb TTK och där måste du campa och spela taktiskt, medans i Quake har du en lång TTK och det gör att man kan spela extremt aggressivt och campa är värdelöst.

Men jag håller med om att jag tyckte spelet passade med en snabb TTK, och jag kan förstå varför folk gillade det.

Permalänk
Skrivet av Sarky:

Jag kan inte säga att jag håller med i din analys av TTK. En långsammare TTK ger mer utrymme för skicklighet, du tjänar mer på headshots och kan besvara eld från någon som siktar sämre och vinna duellen även om du börjar skjuta senare. Och att campa är betydligt mer effektivt när TTK är låg då personen som skjuter först (campern) alltid vinner duellen.

Titta Arma med Quake för att göra en extrem jämförelse. I Arma har du en extremt snabb TTK och där måste du campa och spela taktiskt, medans i Quake har du en lång TTK och det gör att man kan spela extremt aggressivt och campa är värdelöst.

Men jag håller med om att jag tyckte spelet passade med en snabb TTK, och jag kan förstå varför folk gillade det.

Det beror på hur du spelar. Jag är en spelare som rör mig mycket över banor och försöker hela tiden flanka. Kommer jag runt ett lag vill jag ha möjlighet att döda de innan de ens ser mig.

Det är vad jag kallar taktik och att spela smart. Som det är i Bf4 nu så kan man komma runt folk och det tar ibland en mag att döda någon och folk hinner uppfatta att du är bakom de.

Det var det som jag älskade med Hardline att komma runt folk och gå rakt in bland de och kunna döda de flesta. Nu tar varje strid längre tid så folk kommer i princip runt mig då de är fler än jag.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det beror på hur du spelar. Jag är en spelare som rör mig mycket över banor och försöker hela tiden flanka. Kommer jag runt ett lag vill jag ha möjlighet att döda de innan de ens ser mig.

Det är vad jag kallar taktik och att spela smart. Som det är i Bf4 nu så kan man komma runt folk och det tar ibland en mag att döda någon och folk hinner uppfatta att du är bakom de.

Det var det som jag älskade med Hardline att komma runt folk och gå rakt in bland de och kunna döda de flesta. Nu tar varje strid längre tid så folk kommer i princip runt mig då de är fler än jag.

Det håller jag med om, även om jag föredrar den lite längre TTK som BF4 har. Jag vet dock inte vilket vapen du använder om du behöver ett helt mag för att döda någon
Dock så är det största problemet med denna spelstil commander mode. Att de valde att spara den sämsta funktionen ur BF4 är helt oförklarligt. Detta förstör fullständigt poängen med att flanka med en ljuddämpare på bössan. Att en spelare kan ge maphack/wallhack till ett helt lag är korkat, detta kan avgöra matchen innan den ens har startat.

Permalänk

Gillade också farten i hardline. Spelade mest conquest, mapen där gillade jag starkt !
Kändes mycket som ett cs go i en battlefield miljö.
Fanns en del tekniska problem, dom kommer säkert vara fixade till skarpa versionen.
Idag då betan var slut, så känns det som ja saknar den så mycket att de blir ett köp här också. Hade tänkte vänta tills de sjunker i pris, men känner idag att ja köper det bara de kommer ut !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Hade tänkte vänta tills de sjunker i pris, men känner idag att ja köper det bara de kommer ut !

Går att hitta standard edition för under 380kr istället för 599. Om du är ute efter digital deluxe versionen så har jag hört att cjs-cdkeys kommer att få in digital deluxe versionen för under 450kr inom några veckor.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Nu har man förhandsbokat via Origin, jag gillade Hardline rakt ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av fue:

Går att hitta standard edition för under 380kr istället för 599. Om du är ute efter digital deluxe versionen så har jag hört att cjs-cdkeys kommer att få in digital deluxe versionen för under 450kr inom några veckor.

Thanks ! Det rådet skall jag definitivt ta till mig, tack !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av Sarky:

Det håller jag med om, även om jag föredrar den lite längre TTK som BF4 har. Jag vet dock inte vilket vapen du använder om du behöver ett helt mag för att döda någon
Dock så är det största problemet med denna spelstil commander mode. Att de valde att spara den sämsta funktionen ur BF4 är helt oförklarligt. Detta förstör fullständigt poängen med att flanka med en ljuddämpare på bössan. Att en spelare kan ge maphack/wallhack till ett helt lag är korkat, detta kan avgöra matchen innan den ens har startat.

Jag gillar inte heller Commander mode, men här kan man i allafall sabba för Hacker som de kallas i Hardline. Du kan förstöra objekt på mapen som cameras och annat.

Problemet är som Matimio berättade i sin video att när man väl har öppnat upp mycket i skills för hacker så blir de för mäktiga. Dvs. ett lag som inte har en hacker kommer få mycket problem att vinna över en som har en hacker.

Hacker kommer kunna köra 3d spotting på nästan hela kartan och det är sjukt. De kommer säker att nerfa den funtionen. Tycker dock inte skiten behövs. Jag vet inte hur den funktionen var I Bf2 , men många gillade den där. Varför de inte kan kopiera det tiill andra BF titlar vet jag inte. Känns märkligt att man inte lyssnar på folk och väljer att gå sin egen väg.

Det är väl problemet som DICE alltid har haft och som kommer bli deras undergång. Kolla bara på den nya studion de har i Los Angeles där de är aktiva i forums och lyssnar på vad folk har att säga , helt underbart.

DICE verkar vara egoistiska och dryga jävlar så själv hoppas jag att någon annan tar över och kommer med nya ideer och förbättringar. De verkar inte själva intresserade av att förändra något eller höra vad andra har att säga.

Jag kommer köpa Hardline. Vill verkligen stödja Visceral då de ändå lyssnar och tar till sig feedbacken från spelarna även om man själv inte gillar alla förändringar.

Spelet är också väldigt stabil då jag har crashat en gång under hela betan , medan jag fortfarande crashar 2-4 gånger per dag med BF4.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Spelet är också väldigt stabil då jag har crashat en gång under hela betan , medan jag fortfarande crashar 2-4 gånger per dag med BF4.

Det reagerade jag också på, kanske det bara är en slump för mig men jag har haft stora problem med BF3 och 4 pga mitt fabriksöverklockade grafikkort och läst på flera ställen att det funkar mindre bra med ett överklockat kort till BF3 och 4 så jag har fått klocka ner med afterburner för att minimera krascher.
Men med Hardline så var det inga problem under betan iaf, körde utan afterburner och allt rullade på. Fick en directX-krasch bara.

Nu ska jag ju köpa nytt grafikkort till Hardline för gtx570 är inte kul längre och har inte varit kul på länge.
Så jag skulle väl slippa krascherna iaf med ett icke fabriksöverklockat kort.

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Det reagerade jag också på, kanske det bara är en slump för mig men jag har haft stora problem med BF3 och 4 pga mitt fabriksöverklockade grafikkort och läst på flera ställen att det funkar mindre bra med ett överklockat kort till BF3 och 4 så jag har fått klocka ner med afterburner för att minimera krascher.
Men med Hardline så var det inga problem under betan iaf, körde utan afterburner och allt rullade på. Fick en directX-krasch bara.

Nu ska jag ju köpa nytt grafikkort till Hardline för gtx570 är inte kul längre och har inte varit kul på länge.
Så jag skulle väl slippa krascherna iaf med ett icke fabriksöverklockat kort.

Jag har haft stora problem med MSI Afterburner och DX11 spel. Har du testat att av installera den och sedan köra din vanliga klock på kortet.

Minns när jag hade 580gtx och kunde inte spela några krävande dx11 spel. Var det dx9 crashade det aldrig , men så fort jag skulle spela t.ex Bf3 så crashade spelet. Jag fick råd som du att klocka ner kortet och det gjorde jag vilket fungerade. Sedan började jag tycka att det är märkligt att DX9 spel aldrig crashade. Jag började surfa och leta efter information och hittade en artikel där en kille skrev att MSI var orsaken.

Jag av installerade programmet och började spela med mina vanliga gpu klock och aldrig har någon spel crashat.

Testa det och se om det fungerar även för dig.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har haft stora problem med MSI Afterburner och DX11 spel. Har du testat att av installera den och sedan köra din vanliga klock på kortet.

Minns när jag hade 580gtx och kunde inte spela några krävande dx11 spel. Var det dx9 crashade det aldrig , men så fort jag skulle spela t.ex Bf3 så crashade spelet. Jag fick råd som du att klocka ner kortet och det gjorde jag vilket fungerade. Sedan började jag tycka att det är märkligt att DX9 spel aldrig crashade. Jag började surfa och leta efter information och hittade en artikel där en kille skrev att MSI var orsaken.

Jag av installerade programmet och började spela med mina vanliga gpu klock och aldrig har någon spel crashat.

Testa det och se om det fungerar även för dig.

Måste klocka ner gpu för att ens kunna spela. Så om jag avinstallerar Afterburner så kommer det börja krascha igen.

Permalänk
Medlem

Första intrycket jag fick av Betan var ett stort "WTF" - liksom, varför skulle polisen hindra tjuvarna från att stjäla en bil, köra alltför fort, sitta på bilrutans fönsterkarm och spränga halva staden genom att själva göra precis samma sak? Det upplevde jag som att det tappade den här "Cops and Robbers"-känslan. Det är som om du spelar t.ex Counter Strike och båda lagen ska sätta en bomb. Ha-ha, eller hur?

Men allt eftersom spelade meningen mindre och mindre roll då jag hade en jäkla rolig tid med det. Är man en Squad full med polare i Skype så är det garanterat mycket skratt och flams, har inte haft så roligt med ett spel på länge!

Känslorna för ett mer fartfyllt Battlefield i syfte att locka en bredare publik är mestadels positiva, nu kan man t.o.m locka in sina avdankade CS-polare. Jag hoppas bara dom fixar fordonsfysiken tills releasen då det var det fånigaste jag varit med om, usch fy fan.

Anywhore, ett givet köp i mina ögon. I'll see you on the battlefield!