Den stora tråden om battlefield hardline

Permalänk
Skrivet av Katten_BoB:

Jag tror att det ska föreställa att om du skjuter slut ett helt magasin så laddar du om ett nytt och får då 30 skott, men om du laddar om innan du skjuter slut på hela magasinet så har du kvar en kula i omloppet (30 + 1).
Fast jag vet inte helt säkert ifall det är det du syftar på, jag har för mig att man typ slängde resterande skott i magasinet i betan (till 360 iallafall, vilket jag tyckte var en rolig grej :B ).

Om det ska vara verkligt om man har en kula i kammaren när man laddar om så ska det vara xx+1 ja :). Jag vet inte varför inte alla spel har det så men så ska det vara iaf. Eller dom där konstiga spelen, där man laddar om vapnet med en kula redan i kammaren så åker den ut på marken i spillo :S.. wtf why?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Körde en runda. Det räckte för mig.

Permalänk
Medlem

Körde BF1942 som en tok och älskade det. Körde efter det BF2 och älskade det. Körde sedan BF3 och började tycka mindre om spelet. BF4 kom och jag spelade inte ens två månader innan jag slutade. Spelade en runda i Hardline och avinstallerade det efteråt.

Uscha är min åsikt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Jag tror att det ska föreställa att om du skjuter slut ett helt magasin så laddar du om ett nytt och får då 30 skott, men om du laddar om innan du skjuter slut på hela magasinet så har du kvar en kula i omloppet (30 + 1).
Fast jag vet inte helt säkert ifall det är det du syftar på, jag har för mig att man typ slängde resterande skott i magasinet i betan (till 360 iallafall, vilket jag tyckte var en rolig grej :B ).

Riktigt irriterande är det oavsett.

Jag talar om när du skjuter av en salva på ett par skott, laddar om. Så har du 30 skott i magasinet, utav 31 möjliga.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Problemet är att de verkar inte ha lärt sig något av Bf4. Samma motor , samma hitbox , netcode kommer även hänga med till Hardline.

Jag kommer vänta i några månader innan jag lägger några pengar på Hardline. Kollar man på den läckta filmen som cirkulerar runt via Youtube ser t.om UI som Bf4 med viss skillnad.

Har du ens spelat sen senaste patchen? Spelet är mycket bättre. Må hända lite för lite lite för sent, men jag tycker spelet fungerar minst lika bra som vilket annat spel som helst nu.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har du 100% GPU usage i båda spelen?
Jag får nämligen sämre FPS i 32 player hardline än i 64 player bf4, GPU usage är samma men cpu ligger ungefär 4% lägre i hardline. (Kör ju dock med BF4 SLI profilen till hardline, kanske kan vara därför, har även samma config i båda spelen så det är inte inställningarna)

Nu har jag testat lite.

Får bra mycket mer FPS än vad jag får i BF4.

Använde 2.1 GB VRAM som mest.

Låg kring 130-150 FPS. Lite upp och ned. 90% GPU-usage i någon sekunder, allra högsta. Annars var det kring 70-80%. Osäker om det var på ena kortet eller båda, gick inte att utlösa från textdokumentet.

Jag kunde inte maxa mer än 4X MSAA(?)

Så, ja det är en nedbantad version av BF4.

Spelet är rätt kul, fast vissa rundor går riktigt snabbt. För snabbt! Som sagt, så tycker jag inte att 699 är applicerbart på detta spel. Alldeles för mycket!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Entusiast

Testade lite snabbt, det var kul, men kändes väldigt mycket som BF4 med andra spellägen. Flöt på grymt bra med Mantle, vi snackar 80+ fps med allt på ultra med ett HD7970 @1100Mhz.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Fick betanyckel nu, spelat en 30 minuter och känner initialt att det är ett mycket sämre utformat (designmässigt) spel än bf4

och det säger väl en del

*eller, jag är väldigt kluven.... jag skulle aldrig vilja betala fullpris för något som känns såpass copy-paste med andra texturer

**kranen som krashar i en bana är väldigt imponerande

***tröttnade efter en timme-ish, var inte så roligt med en uppstött hårboll

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycks vara en negativ åsikt från de flesta BF-veteraner. Ställer tyvärr mig i det ledet. BF går i fel riktning. Men det betyder ju inte att det blir en flopp. Inget för mig bara.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Vilket skräp. Hoppas verkligen ni håller i pengar och köper något annat kul i sommar.

Som många andra säger borde inte detta vara något mer än DLC.

Teamplay , vad är det? Alla springer runt som vilsna höns och folk letar efter någon hög byggnad att kampa på.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Kollade streams på twitch några timmar. Ser precis ut som vad man hade förväntat sig från en gratis mod. Knappast något jag skulle betala för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Blir ingen pre-order denna gången och väldigt tveksam till ett köp. Tycker bara synd om Visceral som i övrigt är en bra studio som skapar grymma spel ska förknippas med ett skitföretag som DICE.

tycker att det är elakt att skylla på DICE när det är EA som bestämmer hur och när ett spel ska släppas. Ganska säker på att hade DICE fått bestämma hade de arbetat med BF4 bra mycket längre innan släpp. Hardline har ju inget av BF känslan i sig så att det alls heter BF är också ganska märkligt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Har du ens spelat sen senaste patchen? Spelet är mycket bättre. Må hända lite för lite lite för sent, men jag tycker spelet fungerar minst lika bra som vilket annat spel som helst nu.

Japp har testat ganska mycket och själv upplever jag inte det som bättre. Det är så stor skillnad på varje bana man spelar att man blir tokig. T.ex igår på nästan alla server tog det mig 20 skott att döda någon och då blev det även en jäkla många trade kills.

Sista banan för kvällen var hitreg ok. De flesta rundor dör jag 3-5 sekunder efter cover. Skjuter någon på mig och jag crouchar dör jag 2 sekunder efter. Ofta när jag kommer bakom väggen tar jag skada 30-50% vilket är ganska frustrerande.

Jag får hitmarkers , men folk tar inte skada helt enkelt. Hitboxen är så fuckad att om man hoppar och möter någon kan de inte döda dig. Testa det så får ni ett gött skratt.

Så nej det har inte blivit bättre för mig i alla fall och då tog jag break på några månader innan jag kom tillbaka. Har också ställt in High Freq på HIGH. Kanske är min internet som är problem , vet inte. Har dock inga problem i BF3.

Mouse lag är kvar också. Vad som orsakar det vet jag inte. Har kramp i armen efter 4 rundor pga. av musen är så trög när jag rör mig eller siktar. Har blivit bättre när jag har sänkt inställningar till LOW , men inte mycket.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Spelade en dryg halvtimme. Kändes verkligen som en beta, såg en massa glitches i grafiken och där var ett skumt lagg som inte syntes men märktes i eldstriderna. Miljön var inte så rolig, jag är inte så mycket för öppna stadsbanor där mer än hälften ligger å campar och leker snajper.. Stängde av och körde lite BF4 istället.
Hur har dom tänkt?! Full out krig mellan poliser och banditer, raketgevär, helikoptrar, gatlings .. och inte en enda civilist så långt ögat kan nå.. Scenariot känns inte trovärdigt, varför inte bara köra på med krigsmakter och skippa polisuniformerna och rånarluvorna?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Testa precis Hardline , håller med många om att det va mer som en mod än ett nytt spel.
Inget köp denna gång

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Har provat betan lite och det ser ju skandalöst jävla illa ut, det kändes ju som ett spel som var några år gammalt. Grafiken ser ju ut som skit. Gubbarna flyter fram och det var nån slags cartoon känsla över det hela.

Permalänk
Medlem

Är det värt att installera ? På videos ser det ganska enformigt ut. Blir nog att fortsätta med BF4 ett tag till..

Permalänk
Entusiast

Hade kanske varit okej om det kostat 199kr eller liknande, men fullpris som det är nu är fullkomligt löjligt. Om det sedan kommer premium till detta blir det ju fullkomligt bisarrt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Är det värt att installera ? På videos ser det ganska enformigt ut. Blir nog att fortsätta med BF4 ett tag till..

På sätt och vis, det är rätt kul i någon timma men sen blir det enformigt och jävligt tråkigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om detta spel är menat som ett "riktigt" spel?
Är ju inte ens ett mediokert försök att få till en nytänkande spelform och spelsätt.

Det är katastrofalt dåligt att det inte är ett gratisspel utan ska kosta som ett nytt.
Nu skiter jag i om det kostar, hade det varit bra.. Fine! Men detta är ju löjligt dåligt och det måste dom varit väl medveten om.

Visserligen en beta men man får en bra känsla av hur det slutgiltiga kommer se ut.
Tjuv & Polis... Lolspel.

Har varenda spel i BF serien sen 1942 plus alla DLC, alla moddar men nu kommer jag frångå det för första gången sen 2003!

Skämmes tamejfan Dice och EA att släppa nåt dylikt.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Fantastiskt hur långt BF som franchise har sjunkit.
Dom har inte ens fått förra spelet att fungera nära på bra, och sedan klämmer dom direkt ut ett till spel som verkligen inte borde vara mer änn en DLC..usch.

Ja håller med dig ! Det enda postiva ja kan säga om det efter att ha testat det själv är att det är mycket bättre gunplay än vad det är i bf4. Det här har nästan lika bra som bf3. Sen är det ju som du säger att det borde vara på sin höjd en DLC till bf4 !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är jäkligt kul?
Bloodmoney speciellt! Och lite fel här och där är väl inget å grina över på en Beta? Tycker själva konceptet är väldigt underhållande....

Permalänk
Medlem

Var inne på bf3 och spelade, servrarna är fortfarande fulla. jag kan förstå varför, jag köpte bf4 och provade några banor, men gillade inte känslan alls. Jag är visst inte ensam..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Peppe79a:

Är det bara jag som tycker det är jäkligt kul?
Bloodmoney speciellt! Och lite fel här och där är väl inget å grina över på en Beta? Tycker själva konceptet är väldigt underhållande....

Jag gillar det också (mer än bf4 iaf) påminer lite mig också om ett avancerat cs
Det jag sa var mest för att typiskt av EA att försöka göra pengar på nått som borde vara på sin höjd ett DLC

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Var inne på bf3 och spelade, servrarna är fortfarande fulla. jag kan förstå varför, jag köpte bf4 och provade några banor, men gillade inte känslan alls. Jag är visst inte ensam..

Nej du är definitivt inte ensam ! Känslan är riktigt dålig i bf4 enligt mig med ! Men om du får tillgång till bf hardline beta så råder jag dig att pröva det, påminer faktist mycket mer om bf3 !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Var inne på bf3 och spelade, servrarna är fortfarande fulla. jag kan förstå varför, jag köpte bf4 och provade några banor, men gillade inte känslan alls. Jag är visst inte ensam..

Anledningen är väl snarare att det var gratis att ladda ner och spelarantalet sköt i höjden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppe79a:

Är det bara jag som tycker det är jäkligt kul?
Bloodmoney speciellt! Och lite fel här och där är väl inget å grina över på en Beta? Tycker själva konceptet är väldigt underhållande....

Tycker ockås blod money är väldigt kul. Allting flyter ofta på och man kan ta sig runt med pengar och få kills utan att
bli stoppad. Det andra gamemodet har också potential men ibland hamnar man i en låst situation där man inte
kommer någonstans som attacker då använder det andra teamet en self repair heli tillexempel.

Men i alla fall blod money är riktigt kul särskilt när man spelar med några vänner i en squad och kan hjälpas åt.
Tips: om de andra teamet har pengar i banken ta därifrån istället för från mitten.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk

Synd att dom svenska BFH servrarna är så hackiga/laggiga.. ~22ping men ändå sä här? Hur kommer det sig? Inte lönt att joina dom svenska mer, håller mig till alla andra.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Drömmen om ett BC3, 2143 eller WWII, kom fram nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil