Jag behöver eran hjälp. Min dator är knäpp. Nytt moderkort, ny CPU och ominstallerat Windows 7. Kör ej program.

Permalänk
Medlem

Jag behöver eran hjälp. Min dator är knäpp. Nytt moderkort, ny CPU och ominstallerat Windows 7. Kör ej program.

Jag har precis installerat om windows 7, jag har precis satt in nytt moderkort och en ny CPU. Det som händer nu är att GPU drivern slutar fungera, och spelen krashar. Men inte nog med det, nu idag när jag startade om datorn så får jag inte köra JUST EXAKT dom program som jag använder mig mest av, Wildstar och Teamspeak 3. När jag klickar på Wildstar så fungerar det första gången, jag kommer till login skärmen. Där slutar klienten att fungera, "not responding" detta har aldrig tidigare hänt, det är inte drivern som krashar heller.

Sedan när jag försöker att starta om Wildstar så går det icke, en ruta som säger "Already updating this directory". Och ja, den finns under processer. När jag försöker stänga ner den så gör den inte det, utan den är kvar där i en evighet, tills jag startar om datorn och försöker igen, och samma process börjar ligga där i bakgrunden utan att kunna starta spelet igen.

Sen till det andra underbara problemet. När jag försöker starta teamspeak 3 så fryser hela startfältet, går inte att röra det tills jag startar om datorn. Dessa två problem har jag aldrig haft innan och kom exakt samtidigt. Så nu kan jag inte göra något alls med min dator, den är totalt värdelös. Och då har jag precis köpt ny hårdvara och installerat om windows 7..

Igår så testade jag en sådan där fix som finns på nätet som folk säger fungerar när det kommer till deras GPU och att dens drivrutiner krashar. Där jag la till en fil i "regedit" under "graphicdrivers" som hette något i stil med "TdrDelay" och så skulle man ge den 8 sekunders delay, istället för standard som är 2 sekunder. Det fungerade hur bra som helst, spelet flöt på. Men från ingenstans började min CPU parkera cores efter detta, och använde sig bara av 4 istället för 8.

Jag tog bort den filen jag hade lagt till i "regedit" och startade om datorn för att se om det löste parkeringen av mina kärnor. Men det gjorde det inte, utan då började detta hända med startfältet och Wildstar. Jag har testat att starta om datorn ungefär 10 gånger nu, jag har testat att enda processer och jag har testat allt som jag kommer på, men ingenting fungerar. Vad är det för fel? Jag orkar inte detta helvete. Jag tycker att en dator ska fungera bättre med ny hårdvara, inte sämre..

Permalänk
Medlem

Satte du in den nya hårdvaran före eller efter du installerade om windows? Du måste göra en ny windowsinstallation när du bytt moderkort och CPU, så att det anpassas efter den hårdvaran.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Satte du in den nya hårdvaran före eller efter du installerade om windows? Du måste göra en ny windowsinstallation när du bytt moderkort och CPU, så att det anpassas efter den hårdvaran.

Självklart installerade jag om Windows efter att jag hade satt in den nya hårdvaran.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Prixm:

Igår så testade jag en sådan där fix som finns på nätet som folk säger fungerar när det kommer till deras GPU och att dens drivrutiner krashar. Där jag la till en fil i "regedit" under "graphicdrivers" som hette något i stil med "TdrDelay" och så skulle man ge den 8 sekunders delay, istället för standard som är 2 sekunder. Det fungerade hur bra som helst, spelet flöt på. Men från ingenstans började min CPU parkera cores efter detta, och använde sig bara av 4 istället för 8.

Använd inte TdrDelay fixen. Den förlänger bara en timeout för grafikkortet, men den vanliga timeouten funkar alldeles utmärkt eftersom den talar om att något är fel. Har du lagt in alla drivrutiner till dina nya prylar? Kan även vara värt att prova några olika versioner av grafikkortsdrivern, inte bara den senaste. Sedan tycker jag även att du ska kolla om det finns någon uppdatering till BIOS på ditt moderkort.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Använd inte TdrDelay fixen. Den förlänger bara en timeout för grafikkortet, men den vanliga timeouten funkar alldeles utmärkt eftersom den talar om att något är fel. Har du lagt in alla drivrutiner till dina nya prylar? Kan även vara värt att prova några olika versioner av grafikkortsdrivern, inte bara den senaste. Sedan tycker jag även att du ska kolla om det finns någon uppdatering till BIOS på ditt moderkort.

Tog bort den imorse redan, så använder inte mig av den längre. Jag har installerat drivrutiner för allt, har även testat 14.4 (som är den drivern som är rekommenderad) men installerade 14.6 som är beta drivern igår för att testa om det skulle göra någon skillnad och sluta krasha drivern. Men icke, samma sak. Och jag har även den senaste BIOSen.

Edit: Gick in och laddade ner "CoreParkingManager". Unparkade alla Cores och nu fungerar Wildstar och Teamspeak igen. Jag har ingen som helst aning om vad som försigår.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Prixm:

Tog bort den imorse redan, så använder inte mig av den längre. Jag har installerat drivrutiner för allt, har även testat 14.4 (som är den drivern som är rekommenderad) men installerade 14.6 som är beta drivern igår för att testa om det skulle göra någon skillnad och sluta krasha drivern. Men icke, samma sak. Och jag har även den senaste BIOSen.

Edit: Gick in och laddade ner "CoreParkingManager". Unparkade alla Cores och nu fungerar Wildstar och Teamspeak igen. Jag har ingen som helst aning om vad som försigår.

Är W7 fullt uppdaterat till SP1 + alla andra 100+ uppdateringar? Om inte vänta med att ens titta åt AMD Catalystdrivisen innan du har alla uppdateringar hemma.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)