Smart Hub Samsung TV: svart bild vid start av många appar & funktioner
Har precis köpt mig en Samsung F6505 och när jag startar vissa appar så blir bilden svart. Enda sättet att komma vidare är att trycka på "smart-hub"-knappen. Det är inte skärmen som lägger av utan den blir bara svart. Det händer vid start av de flesta appar såsom kidz, headweb, spotify mfl... samma sak när jag väljer att skapa ett samsung-konto eller öppna e-manual.
Jag har senaste systemuppdateringen och har provat både trådlöst och trådbundet.
Vi har för tillfället driftstörningar med Smart Hub och tyvärr kan vissa kunder uppleva problem. Det du kan prova hemifrån är att ändra DNS-server på din TV. För att göra detta så går du in på
> Meny
> Nätverk
> Nätverksstatus
> IP-inställningar
> DNS-inställningar
> Ändra från Automatiskt till Manuellt
> DNS-server: 8:8:4:4. Du kan även testa 8:8:8:8 alt 8:8:8:4 som DNS-server om det först nämnda inte skulle fungera.
Flertal kunder har upplevt att Smart Hub fungerar efter att ha ändrat DNS-server. Prova ovanstående och se om det hjälper, om inte så rekommenderar vi dig att avvakta tills drifstörningarna är åtgärdade. Vi har i dagsläget ingen exakt information när arbetet med att ordna drifstörningarna är färdiga men det jobbas aktivt med att åtgärda dem.
---