Permalänk
Medlem

F2P mmorpg?

Tjenare!

Det är såhär att jag har helt slut på trevliga spel och har en redigt speltorka och tänkte att det kanske är dags att pröva ett mmorpg helt enkelt.
Dock snål som man är och okunnig inom ämnet så är det nog bättre att jag frågar de som har bättre koll

Det jag dock skulle vilja tillägga är att jag tycker att combat systemet i exempel Guild Wars och liknande är relativt tråkigt, men kanske inte en så big deal i det hela då jag inte vet vart MMORPG:s skiner så att säga!

Finns det några trevliga gratis mmorpg helt enkelt som man borde ta sig en titt på?
Har funderat på TERA men fortfarande osäker!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med nästan alla F2P mmos är att dom är pay2win, därför känns betal mmos myckte bättre.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

RIFT - http://www.riftgame.com

Gameplay:

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Det tråkiga med nästan alla F2P mmos är att dom är pay2win, därför känns betal mmos myckte bättre.

Jo jag förstår det, dock så känner jag att det inte är värt en viss summa pengar per månad enligt mig

Där ser man! Jag ska dra runt och kolla runt lite på YouTube så får vi se!

Flera förslag?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

Dragon Nest kan jag rekommendera, verkar inte vara så många som vet om spelet :S med det har det absolut bästa combat systemet jag någonsin sätt.
som alla andra f2p är det lite pay 2 win men det går ju inte att komma ifrån direkt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

Neverwinter är bra och är F2P vad jag vet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Kom för att föreslå Rift. Det är på riktigt F2P och inte P2W. Riktigt bra är det också. Jag har ett konto och blir perioder jag kör en hel del när jag får MMO sug.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Fallen Earth?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Geeks Gaming

Jag skulle säga GW2 även om de inte är free2play... det kostar typ 200 kr och då får du allt... aldrig behöver betala för något mer i spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Det finnes knappast några bra F2P mmo's som är vidare bra därute, men gott om F2Test som är riktigt bra. Däribland LoTR och SW:ToR. LordofTheRings har några år på nacken men Loren känns fortfarande mycket bra. StarWars:TheoldRepublic är bland det bästa mmo's som någonsin släppts, även om det har sina nackdelar ibland. Det största bekymret är att det är mycket restriktat om man vill spela det gratis.
Annars så har du spel som WarThunder, WorldofTanks eller varför inte mobaspel som LeagueofLeguends, DoTA eller HoN. Du har också Hearthstone som är en skön tids-dräpare.

Ladda hem Steam och kolla bland deras gratis spel annars. TF2 ftw

Lycka till!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Det tråkiga med nästan alla F2P mmos är att dom är pay2win, därför känns betal mmos myckte bättre.

Precis som livet.. F2P, dock P2W.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Precis som livet.. F2P, dock P2W.

Dagsens sanning.

Kommer bara på spel som redan nämnts. Bäst av dessa spel är Neverwinter, enligt mig. Det är kanske inte ett spel man kan spela i en evighet, men det är kul så länge det varar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Age Of Wushu!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Prova Wildstar! Kostar 290kr att köpa (du får med en månad gametime), månadskostnaden kan du betala med ingame-pengar!

Permalänk
Medlem

Får tacka för alla svar!

Har kollat runt lite på alla möjliga dock så känns det som att TERA verkar ha trevligt system vad det gäller combat eftersom det inte är "auto-aim" vilket jag tycker verka trevligt, finns det flera titlat som är gratis som har något liknande på så vis??

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

De enda som är gratis som inte har "auto-aim" skulle väl vara TSW eller Defiance i så fall.

http://www.thesecretworld.com/

http://www.defiance.com/en/

TSW är lite nutids Call oc Cthulu och Defiance ett framtids FPS/MMO, typ.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

SWTOR på en RP server

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Får tacka för alla svar!

Har kollat runt lite på alla möjliga dock så känns det som att TERA verkar ha trevligt system vad det gäller combat eftersom det inte är "auto-aim" vilket jag tycker verka trevligt, finns det flera titlat som är gratis som har något liknande på så vis??

EDIT: sry är inte gratis, men kanske intressant ändå?
Om du inte vill ha något Auto aim kolla in "Darkfall Unholy Wars" ska tydligen vara mycket bra pvp baserat mmorpg

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekomendera Tera (amerikanska inte eu)
Det är helt f2p det ända du kan köap för riktiga pengar är kostymer snabbar mounts och xp boost det är alltså inget som påverkar spelet och inget som kan förbättra en spelare och göra han bättre pga att han köpt något.
Jag spelar på Tempest Reach

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Kan starkt rekomendera Tera (amerikanska inte eu)
Det är helt f2p det ända du kan köap för riktiga pengar är kostymer snabbar mounts och xp boost det är alltså inget som påverkar spelet och inget som kan förbättra en spelare och göra han bättre pga att han köpt något.
Jag spelar på Tempest Reach

Varför inte EU servern?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Varför inte EU servern?

för att deras support inte är lika bra,dem är efter när det gäller patcher och den amerikans är mycket mer populär rätt många svenskar på den också

Men framförallt så är det supporten och uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

för att deras support inte är lika bra,dem är efter när det gäller patcher och den amerikans är mycket mer populär rätt många svenskar på den också

Men framförallt så är det supporten och uppdateringar

Okay, jag började nämligen spela Tera i förrgår :)!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Okay, jag började nämligen spela Tera i förrgår :)!

fett men då spelar du på EU förmodar jag ? börja spela på Tempest Reach på amerikanska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

fett men då spelar du på EU förmodar jag ? börja spela på Tempest Reach på amerikanska

är det inte hög latency spela där?

Visa signatur

ok