Permalänk
Medlem

Dålig(are) bild genom piratkopior?

Har en fråga som har stört mig nu ett tag!

Ligger inne med en Philips Cinema 21:9 TV - vilket nr bla bla bla har jag inte koll på riktigt. Den har inbyggd NetTV där man kan kolla trailers etc.

När jag kollar på en nerladdad 1080 film genom datorn så är kvaliten BRA - men inte lika dunder honung bra som NetTV trailerna...

Är det datorn som är kass? Behövs det en bättre dator eller vad är de frågan om? Datorn som används är en samsung 900x3c

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Har en fråga som har stört mig nu ett tag!

Ligger inne med en Philips Cinema 21:9 TV - vilket nr bla bla bla har jag inte koll på riktigt. Den har inbyggd NetTV där man kan kolla trailers etc.

När jag kollar på en nerladdad 1080 film genom datorn så är kvaliten BRA - men inte lika dunder honung bra som NetTV trailerna...

Är det datorn som är kass? Behövs det en bättre dator eller vad är de frågan om? Datorn som används är en samsung 900x3c

Kvalitet på en film är inte bara upplösning, utan även bitrate. Alltså hur mycket information och detaljer som är med, t.ex så kan en hög bitrate med lägre upplösningen ser bättre ut en en film med hög upplösning och låg bitrate.

TL;DR: Det är inte bara upplösningen som bestämmer kvalitén utan även bitrate!

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem

OP. Ordet du söker är Sämre

och precis som ioskin skriver så är det mycket som spelar roll, inte bara upplösningen.. Tekniskt sett kan du ta en film i 480p och skala upp till 1080 och sen titta på med hälften så många pixlar i..

mvh

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd Låst#
§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)