Plants Vs Zombies - Garden Warfare är kärlek

Permalänk
Medlem

Plants Vs Zombies - Garden Warfare är kärlek

Har vi några som spelar detta underbara spel här på SweClockers? Jag tänkte bara skapa en tråd där vi kan diskutera spelet och/eller få tips om huruvida det är värt att införskaffa eller ej. För min egen del är det en självklar rekomendation.

Annars kan jag inte rekomendera spelet nog. Det må se ut som en barnslig shooter men ack så fel.

2 nackdelar jag stött på än så länge är dock;

Man kan inte mutea sin mic (man kan dock "tabba" för att sedan mutea alla andra med 1 tryck).
FPS drops och microstuttering med CrossfireX (åtminstone för min rigg).

Vad tycker ni andra som spelar? Har jag missat massa buggar som existerar? (Det är ju trots allt EA).

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Precis köpt o börjat spela detta och jag letar folk att spela med. Nick: Muzse

Permalänk
Medlem

Rank 25 nu spelat ett par dagar.
Hittills endast spelat welcome match, eftersom att jag saknar bra uppgraderingar på mina karaktärer.
Spelar i princip endast cactus och all-star och har ganska roligt.

Stör mig på att det är i tredje person, att det saknas information om ping eller server browser.

Hur funkar det att spela tillsammans med kompisar på PC? hur gör man detta?

Permalänk
Medlem

Man får lägga till personens origin konto och bjuda in eller joina via det.

Adda gärna vore kul o ha någon att spela med

Håller med att de borde lägga till server browser då man ibland hamnar på en del helt ospelbara servrar.

Permalänk
Medlem

Spelade en bana men tröttnade direkt, tror det är mycket roligare att lira med andra än solo. Får även graffekortet att svettas som en lök men det är ju inte direkt en bugg

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lirat sen det släpptes är rank 71, om det finns folk som inte är totalt ute och cyklar och vet vad dem gör så kan ni adda mig nickar: SwempZ

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så dåligt med folk som spelar detta. Blir ganska drygt att spela själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzse:

Är det verkligen så dåligt med folk som spelar detta. Blir ganska drygt att spela själv

Själv kör jag på xbox 360. Har spelat kanske 2 månader och är rank 55ish. Brukar spela med sonen, vi kör varannan bana, grymt kul spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner det nu eftersom det är 72 timmars game time vet inte hur länge det räcker då jag upptäckte det idag.

Ser ut som ett kul spel

Ska bli roligt å se hur det flyter på en futtig 2-kärnig Pentium

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så då har man provat litegrann å jag förstår rubriken, roligt, underhållande å jävligt bra

Det flyter väl på sådär jag har fryslagg med jämna mellanrum men annars bra flyt mellan laggen, 1080p allt på högsta man ska väl inte vänta sig mirakel av en klen liten 2-kärnig processor Den slår i taket nästan hela tiden 100%, blir väl tungt att driva ett fabriksklockat GTX 670
Kan vara min OC som strular inte omöjligt, 4.5GHz@1.35V med just under 70°C i spel.

Verkar som det är origin-spel som "hatar" MSI Afterburner, funkar inte till Plants vs Zombies: Garden Warfare heller

Visa signatur
Permalänk

För er som vill prova så är är det 3 dagar gratis på orgin

Haha såg precis att en höll på att hämta det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Köpte det för någon vecka sedan, var faktiskt överraskande kul

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

För er som vill prova så är är det 3 dagar gratis på orgin

Haha såg precis att en höll på att hämta det

Laddade ner det på PC här om dagen, men har inte vågat starta det än. Vill först veta om det är 72h in game, eller om det är tillgängligt de nästkommande 72h efter att man startat spelet.
Någon som vet?

Är det in game så räcker det ju typ två månader för min del ☺
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Laddade ner det på PC här om dagen, men har inte vågat starta det än. Vill först veta om det är 72h in game, eller om det är tillgängligt de nästkommande 72h efter att man startat spelet.
Någon som vet?

Är det in game så räcker det ju typ två månader för min del ☺
Skickades från m.sweclockers.com

Samma som BF4, från tidpunkten du startar och sen 72timmar alltså 3 dar. Du kan ju få ihop 72h speltid om du kör "hardcore", sov inte å använd "hinken"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag och tjejen fullkomligt älskar det! Vi spelar dock på Xbox One, enda klagomål vi har på delade skärm är att man kan endast spela "waves mode" Det kan bli lite dryg i längden. Hade varit roligare med nåt typ spelläge.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Samma som BF4, från tidpunkten du startar och sen 72timmar alltså 3 dar. Du kan ju få ihop 72h speltid om du kör "hardcore", sov inte å använd "hinken"

Aha, BF4 hade jag redan så det erbjudandet brydde jag mig inte om att kolla upp. Men nu vet jag, tack!
Blir till att vänta lite då tills man har ordentligt med tid

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Så då har man provat litegrann å jag förstår rubriken, roligt, underhållande å jävligt bra

Det flyter väl på sådär jag har fryslagg med jämna mellanrum men annars bra flyt mellan laggen, 1080p allt på högsta man ska väl inte vänta sig mirakel av en klen liten 2-kärnig processor Den slår i taket nästan hela tiden 100%, blir väl tungt att driva ett fabriksklockat GTX 670
Kan vara min OC som strular inte omöjligt, 4.5GHz@1.35V med just under 70°C i spel.

Verkar som det är origin-spel som "hatar" MSI Afterburner, funkar inte till Plants vs Zombies: Garden Warfare heller

Många som har haft problem med afterburner och liknade program samt rapportera det på deras forum något med origin overlayen tydligen, testa att stänga ner afterburner det och kika om det hjälper!

Tråd 1
Tråd 2
Finns en drös mer att hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwempZ:

Många som har haft problem med afterburner och liknade program samt rapportera det på deras forum något med origin overlayen tydligen, testa att stänga ner afterburner det och kika om det hjälper!

Tråd 1
Tråd 2
Finns en drös mer att hitta

Spelet går inte ens starta med MSI Afterburner igång, synd då jag gillar å hålla koll på tempsen mm ingame så man slipper tabba ut. "Lillpentiumen" tycker inte om att multitaska

EDIT: Det jag däremot har problem med är att jag inte kan få Vsync att låsa vid 60FPS. Jag har en 120Hz skärm men trots att jag ställer in skrivbordet på 60Hz så ska spelet nödvändigtvis köra 120FPS En Pentium G3258 har problem att köra konstant 120FPS den går i taket å då kommer även fryslagg :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Letar fortfarande folk o spela med, lägg till mig på origin Muzse.

Har en ts server med. Spelet är lättsamt och grymt kul skulle vara skoj o få lite teamwork i de.

Permalänk
Medlem

Jag testade köra utan OC men det laggade bra mycket mer, finns det något sätt man kan låsa FPS'en vid 60 istället för 120?
Visst är det CPU-relaterade lagg?

Det är spelbart men laggen är irriterande......

Min "rigg"...
CPU: Intel Pentium G3258
MOBO: Asrock z97M Pro4
Ram: Crusial ballistix 16GB 1600MHz CL9
GFX: Gigabyte GTX 670 2GB OC Windforce x3
HDD: Seagate 1TB SSHD, 7200RPM 8GB SSD
PSU: Cooler Master G650M

EDIT: Grafikdrivrutinerna krashar även om jag inte har klockat. Kör default biosinställningar just nu men ändå krashar PvZ: Garden Warfare

EDIT2: "Peppar peppar" nu när jag äntligen lyckats låsa det till 60FPS så verkar det funka bra, hittills i alla fall Flyter på mycket bra i konstant 60FPS med G3258 oklockad, inte minsta lilla dip under 60FPS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en nyckel över till detta spelet, till PC.
Skicka ett PM till mig om någon är sugen på att spela det. Först till kvarn.

Edit: Nu är nyckeln borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Jag har en nyckel över till detta spelet, till PC.
Skicka ett PM till mig om någon är sugen på att spela det. Först till kvarn.

Edit: Nu är nyckeln borta

Tack metuz för nyckeln!
Och gud vilket grymt spel det är på PC 😀 inga problem att få ut 144fps på ultra i 1080p dessutom vilket inte är så vanligt på min rigg nu för tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Jag har en nyckel över till detta spelet, till PC.
Skicka ett PM till mig om någon är sugen på att spela det. Först till kvarn.

Edit: Nu är nyckeln borta

Oj, hade du nyckeln kvar så länge? Jag köpte spelet eftersom jag trodde att någon redan tagit nyckeln. Nåja, det var billigt och bra så ingen större förlust.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Oj, hade du nyckeln kvar så länge? Jag köpte spelet eftersom jag trodde att någon redan tagit nyckeln. Nåja, det var billigt och bra så ingen större förlust.

Fick nyckeln 22/12, så så länge fanns den inte kvar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S