Facebook - skicka meddelande till icke-vän

Permalänk
Medlem

Facebook - skicka meddelande till icke-vän

Hur är det när man skickar meddelande till en icke-vän, kommer meddelandet hamna i personens vanliga inkorg med en notis om det? Eller hamnar det i en separat inkorg? Jag vill gärna att personen ska se meddelandet.

Vi har gemensamma vänner om det kan ha betydelse.

När jag skickade meddelandet såg det ut som vanligt, jag fick inga alternativ.

Vet ni om man ser som vanligt när personen har läst meddelandet eller är det annorlunda när man inte är vänner?

Permalänk
Avstängd

Beror på vad personen har för inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm ok. Default-inställningen verkar vara allmän filtrering, att meddelanden från vänner och personer man kanske känner kommer till inkorgen. Om personen inte har redigerat inställningarna så borde väl meddelandet ha skickats som vanligt.

Men visst bör jag fortfarande kunna se när personen har läst meddelandet? Eller är det också en funktion som kan regleras i inställningar? Jag har inte sett en sådan hittills.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av clark444:

Men visst bör jag fortfarande kunna se när personen har läst meddelandet? Eller är det också en funktion som kan regleras i inställningar? Jag har inte sett en sådan hittills.

Ja, om inte personen kör en extension i sin browser som gör att det inte syns när man läser meddelanden (t ex Facebook Unseen).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ok fint, tack för infon.

Permalänk
Avstängd

När man skriver till någon man inte är vän med brukar meddelanden hamna i en inkorg som heter "övrigt" därför om det är viktigt brukar jag samtidigt lägga till personen som vän - så hen kan se att jag skickat ett meddelande!

Permalänk
Medlem

Angående frågan ifall jag kan se när personen har läst mitt meddelande, räcker det med att personen har öppnat meddelandet eller måste denne klicka i "skrivrutan"? Det var någon som hävdade det men jag vet inte om det stämmer. Någon som vet?

@Cabblo, man brukar väl i så fall bli informerad om det när man skickar meddelandet och bli erbjuden att betala för att det ska komma till personens huvudinkorg, men när jag skickade såg det ut som vanligt. Vi har även flera gemensamma vänner så meddelandet bör inte komma till "övrigt", eller har jag fel?