Permalänk

Jag läste en hel del recensioner och var inne på webhallen och jämförde Qpad MK 80 och Func KB 460. Han tyckte inte det var någon skillnad i kvalitet eller liknande på dem. Han föredrog nästan Func före den där lät det som på honom. Så jag körde på den. Satan vilket skönt tangentbord! Stilrent och snyggt. Mediaknappar. Smarta macron mm. Finns inget att klaga på enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anorrgre:

Fanns ävet ett Func KB-460 Gaming Keyboard MX Red som lät intressant.

Sen kostar väl K70 runt 1100???

ahh, jo. menade K65

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Har haft mitt Steelseries 6Gv2 med svarta switches i typ 4-5 år och funkar perfekt. Vet inte om det finns i övriga switchvarianter. Svarta switches funkar så att det inte är nåt motstånd förrän ungefär halvvägs nedtryckt (likt en fjäder ofc), och det låter bara när tangenten blir fullt nedtryckt.

"Tyvärr" inte bakgrundsbelyst.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Har haft mitt Steelseries 6Gv2 med svarta switches i typ 4-5 år och funkar perfekt. Vet inte om det finns i övriga switchvarianter.

mitt ligger på vinden. det är ett väldigt enkelt tangentbord. hög kvalitet och lågt pris utan några finesser. man får inget lull lull men det som är riktigt viktigt är riktigt bra, alltså själva tangentbordet. det som fick mig att byta ut det var framför allt de svarta brytarna men även bristen på dedikerade mediaknappar och handledsstöd. det finns en limited red edition men den är slutsåld överallt och har varit det en längre tid.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1078490

det är riktigt prisvärt nu på komplett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=617695

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Anorrgre:

Jag läste en hel del recensioner och var inne på webhallen och jämförde Qpad MK 80 och Func KB 460. Han tyckte inte det var någon skillnad i kvalitet eller liknande på dem. Han föredrog nästan Func före den där lät det som på honom. Så jag körde på den. Satan vilket skönt tangentbord! Stilrent och snyggt. Mediaknappar. Smarta macron mm. Finns inget att klaga på enligt mig.

Jag skulle också ha valt Func före Qpad. Alla dagar i veckan. Hoppas att din nöjdhet håller i sig!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch